Vaikai irgi patiria stresą: „Eurovaistinės“ farmacininkė dalijasi patarimais

  • Teksto dydis:

Atsiradęs irzlumas, padidėjęs jautrumas, patiriamas stresas ir mieguistumas – požymiai, išduodantys, kad vaikui trūksta kasdienės rutinos ir vitaminų. Išsibalansavusi rutina ir vitaminų trūkumas gali padidinti stresą ne tik suaugusiesiems, bet ir vaikams. „Eurovaistinės“ farmacininkė Elvyra Ramaškienė dalijasi patarimais, kaip pasirūpinti vaikų nervine sistema.

Miegas – kelias į kūrybiškumą

Miegas labai svarbus vaikų kasdienei savijautai, smegenų darbui, kūrybiškumui ir atminčiai, pasakoja „Eurovaistinės“ farmacininkė E. Ramaškienė. Anot jos, jų miegui patariama skirti 10–11 valandų.

 „Miego trūkumą rodo pakitęs vaiko elgesys. Jis gali tapti neramus, irzlus ir jautrus. Todėl labai svarbu užtikrinti reguliarią miego dienotvarkę, kurios gali padėti laikytis maloni vakaro veikla. Pavyzdžiui, pradėkite miegui ruoštis nuo 19 val. – prigesinkite šviesas, išjunkite televizorių ir paleiskite ramesnę muziką, išbandykite karštą vonią ar aromaterapiją, drauge skaitykite knygą ir leiskite vaikui išsirinkti pižamą – tai jiems labai smagu“, – šypsosi E. Ramaškienė.

Svarbiausia, kad vaikai justų tėvų įsitraukimą į aktyvų judėjimą – nesvarbu, ar tai būtų lengva rytinė mankšta, pasivaikščiojimas gamtoje ar apsilankymas sporto salėje.

Judėjimas – laimės šaltinis

Vaiko nejudrumo priežasčių gausu. Vaistininkė sako, kad tai gali kilti iš nepasitikėjimo savimi, lyginimosi su bendraamžiais, o dažniausiai dėl to, kad vaikas neįpratęs fizinį aktyvumą sieti su malonia veikla.

„Ne visi vaikai natūraliai pamėgsta aktyvų laisvalaikį, todėl jiems praverstų tėvų pagalba. Jeigu tėvai rodys iniciatyvą drauge užsiimti aktyvia veikla, šiuo pavyzdžiu pradės sekti ir vaikai. Svarbiausia, kad vaikai justų tėvų įsitraukimą į aktyvų judėjimą – nesvarbu, ar tai būtų lengva rytinė mankšta, pasivaikščiojimas gamtoje ar apsilankymas sporto salėje“, – pasakoja E. Ramaškienė.

Vitaminai – visa ko pagrindas

Vitaminai – vieni pagrindinių vaiko sveikatos ir energijos šaltinių. Jais pasirūpinti galima ir subalansavus mitybą, tačiau net ir tada vaikai retai suvalgo pakankamai vaisių ar daržovių. Vaistininkė pataria, kokie vitaminai geriausiai tinka nervų sistemai stiprinti.

Vitaminas C. Jis reguliuoja imuninės ir nervų sistemos veiklą, normalią energijos apykaitą, mažina nuovargį ir turi įtakos vaiko psichikai. Šio vitamino trūkstant, vaikas būna mieguistas ir apatiškas.

Žuvų taukai. Jie naudingi vaikų nervų sistemai stiprinti, palaiko imuninę sistemą. Jie stiprina nusilpusį imunitetą, gerina nuotaiką.

Vitaminas D. Stiprina imuninę, smegenų ir nervinę sistemas. Dėl jo trūkumo vaikas jaučia nuovargį, tampa irzlus, pasyvus, sutrinka miegas.

B grupės vitaminai. Padeda palaikyti normalią nervų sistemos veiklą, mažina nuovargį. Jei šios grupės vitaminų trūksta, padidėja jautrumas, dirglumas, sutrinka nervų sistema.



NAUJAUSI KOMENTARAI

  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Orai
  • TV
    programa
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Facebook
  • Twitter
  • RSS

Galerijos

Daugiau straipsnių