Neveikiant e. sveikatai, SAM prašo medikų, pacientų ir vaistininkų supratimo

  • Teksto dydis:

Trečiadienį antrą dieną neveikiant e. sveikatos sistemai, Sveikatos apsaugos ministerija (SAM) išreiškia apgailestavimą, prašo supratimo ir ragina laikytis rekomendacijų.

„Registrų centras toliau bando atkurti serverinės veiklą. Sėkmingai šalinami nustatyti e. sveikatos gedimai, atnaujinamos aplikacijos, tačiau šis procesas imlus laikui. SAM prašo medikų, farmacijos specialistų ir visuomenės supratimo“, – rašoma trečiadienį išplatintame ministerijos pranešime.

Pasak SAM, naujausia informacija nuolat keičiamasi tiek su Ekonomikos ir inovacijų ministerija, kuri atsakinga už Registrų centro veiklą, tiek pačiu Registrų centru.

„Kolegos iš Registrų centro patikino, kad pacientų duomenys yra saugūs“, – informavo SAM.

Įstaigoms, turinčioms savo vidines informacines sistemas, rekomenduojama pacientų duomenis tvarkyti jose, o e. sveikatai pateikti atkūrus šios sistemos veiklą. Toms įstaigoms, kurios neturi savo sistemų, rekomenduojama duomenis tvarkyti popieriniu būdu.

Rekomenduojama pacientams išrašinėti popierinį receptą ir, esant poreikiui, išduoti jam kompensuojamųjų vaistų pasą.

Pacientui atvykus konsultacijai į sveikatos priežiūros įstaigą su e. siuntimu, esant poreikiui įstaiga gali susisiekti su pacientą gydančiu gydytoju ir išsiaiškinti, ar e. siuntimas pateiktas į e.sveikatą.

Kai kurias pažymas, pavyzdžiui, mirties liudijimą, galima išduoti popieriniu formatu, bet atsistačius sistemos veiklai, jas reikia pateikti elektroniniu būdu.

Tais atvejais, kai į gydymo įstaigą grįžta pacientas su prašymu išrašyti popierinį receptą, nes prieš tai išrašytas elektroninis receptas dėl sutrikusios e.sveikata veiklos nėra prieinamas vaistinėse, išrašęs popierinį receptą medikas vėliau turi sustabdyti prieš tai išrašyto elektroninio recepto tam pačiam vaistiniam preparatui galiojimą, kad vaisto išdavimas nesidubliuotų.

Vaistinėms rekomenduojama siūlyti pacientams, turintiems e. receptus, atvykti kitą dieną. Jeigu tokios galimybės nėra, pacientui siūloma kreiptis į gydytoją popierinio recepto. Jei to padaryti neįmanoma, o recepto reikia skubiai, galima pasiūlyti nedidelį kiekį jam paskirto receptinio vaisto įsigyti be recepto.

Po Vilniuje vykusios liūties pirmadienio vakarą trūkus vamzdžiui buvo užpilta Registrų centro serverinė ir sutriko daugelio įstaigos valdomų sistemų veikla. Daugumą jų iki trečiadienio ryto pavyko atkurti, tačiau e.sveikata dar neveikia.

Registrų centro atstovai sako kol kas negalintys prognozuoti, kada ši sudėtinga ir didelė sistema vėl pradės veikti.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Bitė Maja

Bitė Maja  portretas
Gal gudručiai registro centro specialistai aplamai nesugebės atkurti paplautos ir finansiškai išplautos E sistemos .Situacija jau be komentarų , nes į pacientus ir medikus jiems nusispjaut.Ligoniai - gali palaukti , gydytojai " laisvu " laiku atliks 4 - 5 dienų darbą ....

Gal kas paaiškins?

Gal kas paaiškins? portretas
Tai kokiam padvale įrengta ta serverinė, kad, trūkus vamzdžiui, buvo užlieta? Ir kodėl ligonis turi blaškytis po poliklinikas ir vaistines, kai tos poliklinikos beveik nedirba?

Jooo..

Jooo.. portretas
reikia rimtos pertvarkos. Privačią mediciną sumažinti 2/3(jokių dotacijų ar lengvatų - ką uždirbs, tą turės), o valstybinę rimtai reorganizuoti panaikinant priklausomumą savivaldybėms. Visas med.įstaigas padarant respublikinėmis. Žymiai padidinti skiriamus valstybės šiai sričiai pinigus ( galima sumažinti pvz karines išlaidas laikinai sustabdant šovinistinį norą-įsipareigojimą jas kelti iki 2.8%. Esant koronai karai niekam nerupi....) ir žinoma sugriežtinti asmeninę medikų atsakomybę už neatliekamas, ar netgi nusikalstamus pacientų atžvilgiu, darbus. Dabar pas mus sudas čia o ne sveikatos apsauga.
VISI KOMENTARAI 8

Galerijos

Daugiau straipsnių