Neįgalus vaikas tarp sveikųjų – kad tėvams būtų geriau?

Grįžti į straipsnį

Viktoras Šneideraitis. Iš Šilutės.

Viktoras Šneideraitis.   Iš Šilutės. portretas
Širdį suspaudžia kai matai kenčianti žmogų, o ypač vaiką. Kuris, kaip ir aš vaikystėje žiūrėjau į suaugusius su viltimi, kad jie man pagelbės. Bet tapęs suaugęs pamačiau, kad dauguma iš jų tai sustabarėję nemastantys žmogystos, kuriems nusispjauti ne tik į kito žmogaus kančias, bet ir į jų pačiu. Be abejo ne visi tokie, bet didžiuma. . . . Yra toks nuostabus mokslas, bet deja nepripažintas kol kas mokslų, tai akupunktūra. Jos pagalba galima gydyti, BET kokia ligą ar užkirsti kelia jai atsirasti. Bet kokie paralyžiai, Dauno ar Parkinsono sindromai, raumenų atrofijos ar hemiplegijos, bet kokie vėžiniai susirgimai, tuberkulioze, afonijos, priekurtumas ir NET aklumas, .... , gydomi akupunktūra. Bet kam tai įdomu. NIEKAM nuo žodžio NIEKAM. . . . Jų ŠVIESIAUSIOJI Išmintingoji Prakilnybe ŽomboDėžė nieko nepasakė, vadinasi Lietuvos Klumpiniams tai NE egzistuoja ir NE įdomų.

Vaiva

Vaiva portretas
Kol bus tokių pedagogų, tol vaikai su negalia bus getuose uždaryti ... na, gerai, padarys dar kažką panašaus į zoologijos sodą, kad sveikieji galėtų ateiti pasižiūrėti, kad yra visokių rūšių žmonių ... o aš manau, kad tik buvimas kartu mokys vienas kito pažinimo ir priėmimo. Tereikia toje klasėje kiekvienam pagal jo gebėjimus mokytis ir tiek. Juk esmė ne žinios, o santykiai, mokėjimas būti tarp žmonių ir su žmonėmis. Ai... nebeskaitysiu aš tokių straipsnių, nes vilties jie neduoda, vien liūdesys

mokine Jurgutė

mokine Jurgutė portretas
KAUNO SPECIALIOJI MOKYKLA- GIMNAZIJA-KVIEČIAMI VISI SPEC.POREIKIUS turintys moksleiviai

As

As portretas
Tik išbandę integruotą mokykla ir spec su negalia, supratome kad neįgaliųjų mokykla daug geriau, nei įprasta, nėra patyčių, visi lygūs, ir darbas kitoks, klasėse nėra 30 vaikų, jie mokinasi visko ko reikia, to niekada nesuteiks įprasta mokykla

Anonimas

Anonimas portretas
Intekelekto negalia turinciam vaikui pirmiausiai turi padeti patys tevai ir paruosti ji kuo imanom savarankiskiesniam gyvenimui nesuversdami savo atsakomybes specialistams. Intelekto negalia turinciam vaikui svarbiausi dalykai yra paciam sugebeti kuo imanoma savarankiskiau susitvarkyti buityje - apsirengti, nusiprausti, pasigaminti valgyti. Airijoje suaugusieji su intelekto negalia to mokinami visa gyvenima, bet mokymas prasideda namuose, kur jie gyvena su tevais. Airijoje tu neigaliuju tiek daug, kad neigalieji su intelekto negalia gimdo vaikus ir paskui vos ne kas antram gyventijui reikia specialisto prieziuros. Cia is viso neaisku kuri dalis gyventoju yra sveiki, daugiau neigaliuju nei sveiku, tai jiems visos ir programos visiems reikalingos supaparastintos. Lietuvoje daugiau yra sveiku dar kol kas mokiniu, todel jiems turetu buti sudaromos pagal ju galimybes programos, o neigaliesiems skirtos specialios mokyklos su supaparstintom programom ir individualiais mokymo planais.

Anonimas

Anonimas portretas
kad nesugebi ju vaiko padaryti sveiku. Joks integravimas i bendrojo lavinimo mokyklas nieko gero nedave ir Airijoje. Nors vastybe turtinga, tarp sveiku ir neigaliuju atsiranda tokia pati trintis ir nepsaitenkinimas, kad vieni kitiems bendro lavinimo mokykloje trukdo. Neigalieji daug geriau jauciasi specializuoto ugdymo mokyklose, ir yra maziau traumuojami. Tik nesuprantantys ka daro priima tokius kvailus istatymus, utopiskus ir neigyvendinamus, integruoti intelekti negalia turinti vaika i bendrojo lavinimo mokykla. O kokia prasme? Visapusiskas lesu svaistymas. Intelekto negalios diagnoze jau atsako i klausima ar tas vaikas sugebes ismokti bendrojo lavinimo mokykloje destomu dalyku ir aiskiai, kad tas yra neimanoma, tas pats kas kovoti su vejo malunais. Kazkokie idiotai isikale sau i galva, kad pakeis prigimti ir dabar sveiki vaikai nuo to kencia bendrojo lavinimo mokyklose. Intelekto negalia turintiems vaikams reikalingas specialus ugdymas, atliekamas tam paruostu specialistu.

Anonimas

Anonimas portretas
Intelekto negalia turintis vaikas nepasidarys intelektualesniu jei jo galimybes jau igimtai ribotos. Neigaliuju vaiku tevai privalo patys su vaikais uzsiimineti, mokinti ju gyvenimisku igudziu, neatsideti vien ant specialistu ir neuzkrauti kietiems savo kaip tevu pareigu. Dabar informacijos internete nemokamos tiesiog begale. Tevai privalo patys aukleti ir ruosti tokius vaikus kuo savarnkiskesniam gyvenimui, o neistiketi, kad juos kazkas padarys sveikais. Zinoma ir sveiku vaiku tevai ne visada moka paruosti savo vaikus gyvenimui stengdamiesi viska padaryti uz juos, uzristi batus, sutvarkyti zaislus, padaryti namu darbus. Toks auklejimas niekam tinkamas. Bet kai suauges protine negalia turintis zmogus, visa gyvenima pragyvenes su tevais nemoka susitvarkyti kambario, nemoka pasidaryti sumustinio, arbatos, uzsiristi batu (zinoma kur negalia nera labai sunki), tuomet su tokiais zmonemis reikia nuo nulio pradetis vykdyti tevu pareigas. Dar uz tai tenka nerealiai daug priekaistu,

Anonimas

Anonimas portretas
Labai geras straipsnis, aktuali padetis Lietuvoje, protingos, logiskos, gyvenimiskos mintys. As 15metu dirbu Airijoje su intelekto negalia turinciais suaugusiais zmonemis. Ju tevai taip pat isivaizduoja, kad mes turime ju vaikus padaryti normaliais. Is visu pavyzdziu geriausiai veikia ne integruoto mokymo istaigos, bet specialiai intelekto negalia turintiems vaikams sukurtos istaigos. Visos tos nesamones apie zmogaus teises i pilnaverti gyvenima su vienmeciais, yra kliedesiai ir didelis nesusipratimas. Intelekto negalia turincio mokinio patalpinimas i sveiku vaiku klase atima is sveikuju galimybe gauti visapusiskai pateiktas zinias, nes igalieji is tiesu inesa labai daug destruktyvumo, jiems tokia aplinka paprasciausiai netinkama. Turi buti specializuotos klases kiekvienoje mokykloje ir tam parengti pedagogai. Net su pagalbininku i sveiku vaiku klase patalpintas intelekto negalia turintis vaikas inesa daug destrukcijos i bendra tvarka, jo poreikiai visada individualiai skirtingi.

NESUPRANTU

NESUPRANTU portretas
Atejo tokie laikai,kai vaikai atsikrato savo senais ar neigaliais tapusiais tevais sukisdami juos i seneliu globos namus ar slaugos ligonines,tevams,gi,taip pat pasidare sunku auginti savo neigalia atzala ir skubama kuo greiciau kur nors ja ikisti.Norite integruoti-prasau,sedekite klaseje kartu su savo vaiku.Dave Dievas kryzeli-neskite.Daugiau kaip 16metu isslaugiau gulincia mama ir net mintis nekilo kur nors atiduoti,nors dirbau.Kai nebudavo manes,tvarkydavosi kiti seimos nariai,kartais tekdavo ka nors paprasyt pagalbos,o ir darba teko keist,kad prisitaikyt.Nebuvo jokiu "pampersu",jokiu kitu priemoniu,bet buvo meile,pagarba artimam zmogui ir atsakomybe.Nebuvo jokiu ismoku,kaip dabar ir susitvarkem.O dabar jau greit be kitu pagalbos ir per siauda neperlips.

Močiūtė

Močiūtė portretas
Ar Jūs visi, nurašantis neįgalų vaiką, garantuoti kad šeimoje niekada neturėsite neįgalaus vaiko? Kodėl visus neįgalius mauname ant vieno kurpalio? Sakote, daug darbo, nėra naudos, bet kur pedagoginė moralė. Jeigu logopedas visai nedirba su neįgaliu vaiku. Motyvas, kad dabar labai daug sveikų logopedinių vaikų. Ar galvojate, kad neįgalus vaikas nieko nenori, net ir kalbėti? pedagogėms rašiusioms šį straipsnį geri reikėtų pasvarstyti ar teisingai jos mąsto.

Asile

Asile portretas
tiems ,,netinkamiems"reikalinga normali visapusiška priežiūra IR AUKŠTOS KOKYBĖS PASLAUGOS, ATITINKANTIS NEGALIĄ UGDYMAS o ne nuvarytos mokytojos pastangos ,,integruoti".

Anonimas

Anonimas portretas
Žinoma, netinkamus lengviausia uždaryti į narvus ir paslėpti. Tai tam ir yra pedagogai, kad mokytų tuos vaikus bendrauti. Tai kaip jie išmoks, jei bus uždaryti???? Ir, žinoma, klasėje prie tokio vaiko turi būti pedagogo padėjėjas, kurį skiria Švietimo ministerija, tik deja mokyklos tam skirtas lėšas kitur panaudoja.... Jei pedagogas susitvarko su 30 sveikų vaikų (tarp jų yra ir superaktyvių bet sveikų), tai vienas neįgalus vaikas jau tiek problemų nesukelia, kiek patys sveikieji... Jei sakoma, kad nereikia logopedo pagalbos, kai dirbama vienas ant vieno - tai kam čia tas vaikas trukdo, kad nenorima jam teikti pagalbos??? Gėdos turėkit.... Lietuva - tipo Marijos žemė, o pamačius neįgalų asmenį visi pamiršta žmogiškumą, nes ne duok dieve, keliomis minutėmis mažiau dėmesio bus Jūsų lepūnėliams.

Eilinė nesamonė

Eilinė nesamonė portretas
Valdžia neturėdama kur kišti ir nenorėdama damokėti, suvertė neįgaliuosius ir taip užkrautiems mokytojams.Vietoje sveikų vaikų tėvų aš rimtai pasirinkčiau kur mokytis mano vaikui.Ar pilnoje neįgaliųjų klasėje ar mokykloje kur jų nėra ir mokymo kokybė nenukenčia(mokytojas nori-nenori turi skirti tokiems vaikams daugiau laiko kitų vaikų sąskaita todėl kokybė smuks)

Mociute

Mociute portretas
Is salies ziurint,atrodo viskas gerai su ta integracija.Bet kas atsakys,jei tam vaikui kas atsitiks,jei jis ka nors padarys kitam vaikui?Kas atsakys uz melynes,uz suplesytus rubus,sasiuvinius?Zinoma,pedagogas,kuris nesuziurejo.Mokyti vaikus nebelieka laiko,reikia kalbetis,aiskinti tam vaikuciui tiesas,kuriu jis visvien nesuvokia ir vargu ar kada nors suvoks.Kokie bebutu geri musu norai,kaip mes besistengtume,tas vaikas visvien nepasieks kitu vaiku lygio,o tuos vaikus,kurie gali ir geba mokytis, mes nusmugdysime.Buvo anuko grupeje toks vaikas,sudauze akinius,o atlygint niekas neatlygino,sudraske rankas,taip pat niekas nekaltas.Juk reikia atleisti,vaikas neigalus!

Manau

Manau portretas
Tevams sunku su vienu savo neigaliu vaiku,o kaip mokytojui skirti demesi 20 ir dar didesnei vaiku grupei,kurioje ir neigalus vaikas.Tevai nuo gimimo su juo,jie zino viska apie savo vaika ir tai nevisada randa bendra kalba,o ka gali svetimas zmogus?Kada jam uzsiimti kitais vaikais,kodel ju ugdymas turi nukenteti?Gal, bendrose mokyklose,turetu buti atskiros klases tokiems vaikams,kuriose butu maziau vaiku,o pedagogai turetu dar ir padejejus.Daugeliui tokiu vaiku dar reikia ir nosi nusluostyt ir i tualeta palydet.Uztektu bendravimo per pertraukas ir renginius.

...

... portretas
Che - tuoj tie 'tolerantai' ims reikalaut kad valstiečiai vilkus į avių bandas integruotų.

Liūdna

Liūdna portretas
Žinot, skaičiau straipsnį ir ašaros riedėjo... Na kaip šitaip galima kalbėti... Jau ir taip visuomenė tokių vaikų nepriima, o čia dar pedagogai taip šneka... Pedagogai, kurie turi būti šviesuliai ir ramstis tokiems vaikams ir tėvams... Nereikia pagalbos? - tai kaip sovietmetyje, visus kitokius uždarykim į vieną įstaigą už didelių tvorų ir ramu... Šitas straipsnis ir pedagogų pasisakymai tik didina patyčias ir neįgaliųjų nepriėmimą... gėda ir labai labai liūdna...

Pritariu

Pritariu portretas
Straipsnio autorei

Mama

Mama portretas
O toji mokytoja - tikrai puiki, savo srities profesionalė. Tik kartais mes nemokame priimti tiesos, pernelyg sunku.

Renata

Renata portretas
Labai nustebino mokytojos požiūris į nesveiko vaiko ugdymą. Nejaugi tikrai tokiam vaikeliui nereikalinga tų specialistų pagalba kaip logopedo. Mano vaikas lankė logopedą spec.darželyje, ir džiaugiuosi tuo, nes dabar galiu susikalbeti su savo sūneliu. Ir ne tik aš pasibaisėjau išsakyta mokytojos nuomone. Perskaitęs straipsnį mano vyras, net pasipiktino, kad taip kalba mokytoja dirbanti su sergančiais vaikučiais. Ar ji gali ten dirbti, kai šitaip galvoja apie likimo nuskriaustus vaikelius. Labai skaudu man mamai išgirsti tokį nuosprendį., ar turi teisę taip nuspresti, koks pedagogas gali padeti mano ir kitiems tokiems vaikeliams. O kur ši mokytoja dirba?

To O kodel

To O kodel portretas
Pas jus irgi greiciausiai bus. Ar bent pas sese,broli,geriausia drauge ar drauga. Tikiuos,kad visapusiskai sveiki. Koks turi but zmogus, kokia sirdimi, kad kitam linketu blogo? O straipsnio autoriu mintims pritariu. Gal kur per griezta, bet daugumoj teisinga. Kad ir kaip liudna butu, bet lelija tikrai nepavirs i roze, augdama tarp roziu. O kitokie vaikiukai, papuole kad ir i ta pacia Medeine, yra zymiai saugesnej ir daug labiau jiems pritaikytoj aplinkoj nei bet kurioj bendro lav.mokykloj. Ir tikrai, tai tik tevu noras, bandymas pabegt nuo realybes vedant psichiskai neigalius vaikus i bendras mokyklas. Apie kitas negalias nekalbu. Vaikai su fizinem negaliom kaip tik turetu mokytis bendrai su visais vaikais.

tėvai turi būti realistai

tėvai turi būti realistai portretas
Pilnai sutinku su išsakyta nuomone,išskyrus dėl logopedo.Viskas priklauso nuo diagnozės,nebūtina grūsti neįgalų vaiką per prievartą integruotis,reikia būti realistais.Auginu vaiką su negalia ėmėme namų mokymą,buvo sudaryta mokymosi programa,labai daug ko išmoko,logopedė labai padėjo dėl kalbos.Buvo įrašyta į klasės žurnalą,klasės mergaitės ateidavo į namus pabendrauti,pažaisti, per šventes eidavome pasižiūrėti pasirodymų klasės.Į išleistuves pakvietė klasės draugai,net savo rankų darbelių dovanojo.Mums pasisekė ir mokytoja, ir auklėtoja tikros savo profesijos žinovės.

Anonimas

Anonimas portretas
Klaiku skaityti !!! Ir cia raso mokytija 25 metus dirbusi su neigaliais vaikuciais !!! Viskas yra imanoma !!! Svarbiausia juos isgirsti (nirs ir nekalba!), suprasti ir padeti eiti i prieki ! O jei tamsta mokytoja mano , kad jiems be reikalo eikvojamas specialistu laikas - gal jus visgi pasukote ne tuo keliu ir reiketu dirbti su prekemis , o neuzimti profesionalu vietos ! O teveliams linkiu Tiketi savo vaiku ateitimi , Reikalauti visu specialistu , Mokyti patiems ir neimanoma taps imanoma !

Jovita

Jovita portretas
O iš kur gali nuspręsti ir tinkamai nukreipti pvz. 2 metų vaiką turintį klausos negalią. Juk nežinai ar tėvų ir pedagogų pastangos ir nueitas kelias padės tam vaikui pritapti girdinčiųjų pasauly. Pas mus priimta iš karto tokius vaikus "nurašyti" išsiųsti į specialias mokyklas net nepabandžius padėti tokiam vaikui.Tėvams reikia eiti ieškoti surdopedagogo pagalbos, nes ne visose įstaigose toks yra. O juk visiems toks "neparankus" vaikas tik trukdys. Pedagogams papikdomas krūvis, iš sveikų vaikų "vagiamas" dėmesys. Bet kai tėvai nenuleidžia rankų, praeina įvairiausius etapus ir vaikas mokosi puikiai, lanko muzikos mokyklą ir t.t. Ir tie, kurie sakė jog ką jie daro su savo vaiku, kodėl neveža į spec mokyklą, jie sugadins vaikui ateitį - dabar stebisi, kad pavyko. Aišku visa tai buvo pasiekta per juodą darbą tiek tėvų, tiek pedagogų, tiek pačio vaiko noro ir užsispyrimo dėka.Daug tokių vaikų, kuriems pavyksta mokytis ir bendradarbiauti su sveikais vaikais ir netgi kartais juos pranokti

pritariu

pritariu portretas
labai teisingos straipsnio autorių mintys.

O kodel

O kodel portretas
Neparasote, kiek daug seimu padejo tos visos ju terapijos? Padejo ir prakalbinti, ir sustiprinti, ir integruoti. Kalbinkit tuos, kurie turi jau rezultatus (pvz, mane), o ne isskirtinai tuos, kuriems nepavyko. Zinot, linkiu visgi jums pacioj artimiausioj aplinkoj ta patirti. Vaikai uzaugo? Bus anukai ;)

Nevyniota į vatą

Nevyniota į vatą  portretas
tikra nepagražinta tiesa....

Galerijos

Daugiau straipsnių