Automobilio lizingas su likutine verte: kas tai ir kada verta pasirinkti?

Pastaraisiais metais šalies gyventojai įsigyja vis daugiau naujų automobilių. Remiantis „Swedbank“ duomenimis, rinkoje įvyko svarbus pokytis – automobilių lizingas populiarumu aplenkė paskolas automobiliui. Tai reiškia, kad vis daugiau šalies gyventojų renkasi naujesnes, saugesnes ir mažiau taršias transporto priemones.

Kaip rodo „Swedbank“ duomenys, vidutinė lizingo sutarties vertė sudaro apie 17 tūkst. eurų, o jos išsimokėjimo terminas siekia 5 metus. Vadinasi, mėnesio įmoka už automobilį vidutiniškai sudaro apie 300 eurų.

Kokio dydžio turi būti pajamos, kad būtų galima be didesnių rūpesčių mokėti įmokas už įsigytą automobilį? Kaip rodo banko duomenys, kai automobilį lizingo būdu perka vienas žmogus, jo gaunamos pajamos atskaičius mokesčius per mėnesį sudaro 1,8 tūkst. eurų. Kai automobilis perkamas su bendraskoliu, bendros pajamos siekia apie 2,5 tūkst. eurų per mėnesį „į rankas“.

Vis dėlto tik retas automobilį lizingo būdu įsigyjantis pirkėjas pagalvoja, kad renkantis lizingą su likutine verte šios įmokos galėtų būti mažesnės arba kad mokant tokio paties dydžio įmokas galima įsigyti brangesnį automobilį.

Kas ta automobilio likutinė vertė?

Paprastai pasakius, likutinė vertė yra būsima automobilio kaina pasibaigus lizingo sutarties terminui. Ją paprastai nustato automobilio pardavėjas arba lizingo bendrovė.

Įprastais atvejais 5 metų trukmės lizingo sutarčiai nustatoma apie 30–40 proc. siekianti automobilio likutinė vertė. Skaičiuojant, kad gyventojai „Swedbank“ lizingu įsigyja vidutiniškai 19 tūkst. eurų kainuojančius automobilius, tokių automobilių vertė praėjus lizingo sutarties laikotarpiui turėtų sudaryti apie 5–8 tūkst. eurų. Tiksli automobilio vertė nustatoma atsižvelgiant į automobilio ridą, jo techninę būklę, markės paklausą rinkoje ir kitus kriterijus.

Pasirinkus lizingą su likutine verte, sutarta automobilio likutinės vertės suma neįtraukiama apskaičiuojant automobilio mėnesio įmokas. Dėl to jos gali pastebimai sumažėti. Jei paprasto lizingo atveju vidutinė įmoka sudaro apie 300 eurų per mėnesį, tai pasirinkus lizingą su likutine verte įmokos sumažėja iki maždaug 190–230 eurų per mėnesį.

Jei svarbiau nusipirkti brangesnę transporto priemonę, tai mokant vidutinę 300 eurų įmoką per mėnesį ir taikant automobilio likutinę vertę, galima įsigyti bent 7 tūkst. eurų brangiau kainuojantį automobilį.

Tiesa, svarbu pažymėti, kad bankai klientų galimybes privalo vertinti į mėnesio įmoką įskaičiuodami visą kainą už automobilį. Tad jei lizingu su likutine verte norėsite pasinaudoti vien tam, kad sumažintumėte mėnesio įmokas ir atitiktumėte pajamų kriterijų, lizingas gali būti ir nesuteiktas.

Pasirinkę lizingą su likutine verte ir sumokėję visas įmokas netapsite automobilio savininku – jis priklausys lizingo bendrovei. Iš pirmo žvilgsnio tai gali atrodyti kaip apribojimas, tačiau iš tiesų tai atveria daugiau galimybių.

Pasibaigus sutarčiai − trys galimybės

Artėjant lizingo termino pabaigai, automobilio pirkėjas turi kelis pasirinkimus. Pavyzdžiui, jei turite pakankamai lėšų, galite iš karto išsipirkti automobilį už sutartą likutinę vertę iš lizingo bendrovės.

Jei tokios sumos lėšų neturite, tačiau automobilis jums patinka ir norite juo toliau važinėti, galite pratęsti lizingo sutartį ir taip per keletą metų išsimokėti likusią sumą.

Trečia galimybė – tai grąžinti automobilį lizingo bendrovei arba jį parduoti, jei automobilio kaina rinkoje yra didesnė už jo likutinę vertę, ir iš automobilių salono išriedėti nauja transporto priemone.

Be to, su kai kuriais automobilių pardavėjais galite sudaryti atpirkimo sutartį ir tiesiogiai. Tokiu atveju, pavyzdžiui, praėjus 5 metų laikotarpiui ir automobiliui atitinkant ridos, nusidėvėjimo ir kitus nustatytus kriterijus, pardavėjas jį įsipareigoja nupirkti iš jūsų sumokėdamas iš anksto sutartą sumą pinigų. Jums nereikia rūpintis automobilio pardavimo reikalais, galite rinktis kitą transporto priemonę ar gautus pinigus panaudoti kitoms savo reikmėms.

Daugiau lankstumo

Automobilis jau seniai nebėra laikomas pirkiniu visam gyvenimui. Technologijos, padidinančios automobilių saugumą, mažinančios taršą ar suteikiančios daugiau komforto keliaujant, vystosi itin sparčiai.

Žinoma, tai nereiškia, kad savo automobilius privalome keisti kas keleri metai, vos tik pasirodo atnaujintas modelis. Tačiau jei mūsų poreikiai keičiasi greičiau negu vidutinis automobilio tarnavimo laikas, turėti daugiau lankstumo visada pravartu.

Reklama: autolizingas



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

  • Po Sibirą – be vadovo
    Po Sibirą – be vadovo

    Įpusėjus 1911-ųjų vasarai, Josifas Visarionovičius Džiugašvilis (1878–1953) persikėlė į Vologdos miestą, mat caro valdžia jam čia leido pagyventi porą mėnesių. Vologdoje jis trumpam buvo užmezgęs romaną su paaugle Pelagėja Onufr...

    2
  • Kur dingo rinkimų kampanija?
    Kur dingo rinkimų kampanija?

    Gerai kažkas pastebėjo, kad pas mus nevyksta jokia rinkimų į šalies prezidentus kampanija. Praėjusią savaitę jau buvo paskelbti visi oficialūs kandidatai, tarp kurių yra milijonierių, tačiau nematyti nei plakatų, nei skelbimų su vieš...

    9
  • Ugnis ir vanduo
    Ugnis ir vanduo

    Pastarąsias dienas pasaulyje kažkaip nevaldomai įsišėlo ugnis ir vanduo – dvi iš keturių stichijų ar pradinių elementų, sukūrusių Žemę ir sudarančių jos egzistencijos pagrindą. Bent jau taip mąstyta Antikoje. ...

    1
  • Žodžiais dvoko nepridengsi
    Žodžiais dvoko nepridengsi

    Paputojo vienuoliktokų tarpinių patikrinimų jovalas, pakaitinis jo maišytojas garsiai trinktelėjo durimis, palikdamas dvoką uostyti 26 tūkst. gimnazistų, jų tėvams ir mokytojams. ...

    1
  • Jūros liga Trijų jūrų iniciatyvoje
    Jūros liga Trijų jūrų iniciatyvoje

    Geležinės uždangos jau seniai nebėra. Tačiau jos šešėlis dar juntamas. Kelių, geležinkelių, oro, energetikos ir kitokios jungtys yra prastesnės toje Europos pusėje, kuri patyrė komunistinį valdymą. Ypač prasta situacija dėl &Scaro...

  • Nevertiname, ką turime, prarandame – verkiame
    Nevertiname, ką turime, prarandame – verkiame

    Manau, kad kiekvienas žmogus tai galėtų pritaikyti sau, prisimindamas anapilin iškeliavusius artimus žmones ir nepanaudotą laiką bendravimui su širdžiai mielais. Bet šiandien ne apie tai. ...

    2
  • Kai net ir galvai reikia renovacijos
    Kai net ir galvai reikia renovacijos

    Atšyla oras, pakyla noras. Visų pirma, ginčytis, piktintis ir leisti žvygauti emocijoms dėl šildymo sezono (ne-)pabaigos. ...

    8
  • Vidaus vartojimas – Lietuvos ekonomikos augimo variklis
    Vidaus vartojimas – Lietuvos ekonomikos augimo variklis

    Išankstiniai indikatoriai rodo, kad ekonominis aktyvumas Lietuvoje laipsniškai atsigauna. Vis dėlto, kol daugelis pagrįstai Lietuvos ekonomikos atsigavimą sieja su eksporto ir pramonės rodikliais, vidaus vartojimas tampa ypač svarbiu kompone...

    1
  • Belaukiant kuklesnių palūkanų, mažėja manančiųjų, kad būstas pigs
    Belaukiant kuklesnių palūkanų, mažėja manančiųjų, kad būstas pigs

    Pirmą šių metų ketvirtį padaugėjo gyventojų, kurie mano, kad būstas per artimiausius dvylika mėnesių brangs arba jo kaina nesikeis. Prasčiausi gyventojų lūkesčiai dėl būsto kainų buvo lygiai prieš metus. Tai, kad, atsižvelgus į ...

  • Šašo krapštymas
    Šašo krapštymas

    Virtualios realybės filmą „Angelų takais“, leidžiantį persikelti į M. K Čiurlionio paveikslus, pamatė 300 tūkst. žmonių. Įsitikinę jo terapine galia, filmo kūrėjai nutarė parodyti jį kalėjime. Visų mačiusiųjų įspūdžiai pana...

    6
Daugiau straipsnių