Automobilio lizingas su likutine verte: kas tai ir kada verta pasirinkti?

Pastaraisiais metais šalies gyventojai įsigyja vis daugiau naujų automobilių. Remiantis „Swedbank“ duomenimis, rinkoje įvyko svarbus pokytis – automobilių lizingas populiarumu aplenkė paskolas automobiliui. Tai reiškia, kad vis daugiau šalies gyventojų renkasi naujesnes, saugesnes ir mažiau taršias transporto priemones.

Kaip rodo „Swedbank“ duomenys, vidutinė lizingo sutarties vertė sudaro apie 17 tūkst. eurų, o jos išsimokėjimo terminas siekia 5 metus. Vadinasi, mėnesio įmoka už automobilį vidutiniškai sudaro apie 300 eurų.

Kokio dydžio turi būti pajamos, kad būtų galima be didesnių rūpesčių mokėti įmokas už įsigytą automobilį? Kaip rodo banko duomenys, kai automobilį lizingo būdu perka vienas žmogus, jo gaunamos pajamos atskaičius mokesčius per mėnesį sudaro 1,8 tūkst. eurų. Kai automobilis perkamas su bendraskoliu, bendros pajamos siekia apie 2,5 tūkst. eurų per mėnesį „į rankas“.

Vis dėlto tik retas automobilį lizingo būdu įsigyjantis pirkėjas pagalvoja, kad renkantis lizingą su likutine verte šios įmokos galėtų būti mažesnės arba kad mokant tokio paties dydžio įmokas galima įsigyti brangesnį automobilį.

Kas ta automobilio likutinė vertė?

Paprastai pasakius, likutinė vertė yra būsima automobilio kaina pasibaigus lizingo sutarties terminui. Ją paprastai nustato automobilio pardavėjas arba lizingo bendrovė.

Įprastais atvejais 5 metų trukmės lizingo sutarčiai nustatoma apie 30–40 proc. siekianti automobilio likutinė vertė. Skaičiuojant, kad gyventojai „Swedbank“ lizingu įsigyja vidutiniškai 19 tūkst. eurų kainuojančius automobilius, tokių automobilių vertė praėjus lizingo sutarties laikotarpiui turėtų sudaryti apie 5–8 tūkst. eurų. Tiksli automobilio vertė nustatoma atsižvelgiant į automobilio ridą, jo techninę būklę, markės paklausą rinkoje ir kitus kriterijus.

Pasirinkus lizingą su likutine verte, sutarta automobilio likutinės vertės suma neįtraukiama apskaičiuojant automobilio mėnesio įmokas. Dėl to jos gali pastebimai sumažėti. Jei paprasto lizingo atveju vidutinė įmoka sudaro apie 300 eurų per mėnesį, tai pasirinkus lizingą su likutine verte įmokos sumažėja iki maždaug 190–230 eurų per mėnesį.

Jei svarbiau nusipirkti brangesnę transporto priemonę, tai mokant vidutinę 300 eurų įmoką per mėnesį ir taikant automobilio likutinę vertę, galima įsigyti bent 7 tūkst. eurų brangiau kainuojantį automobilį.

Tiesa, svarbu pažymėti, kad bankai klientų galimybes privalo vertinti į mėnesio įmoką įskaičiuodami visą kainą už automobilį. Tad jei lizingu su likutine verte norėsite pasinaudoti vien tam, kad sumažintumėte mėnesio įmokas ir atitiktumėte pajamų kriterijų, lizingas gali būti ir nesuteiktas.

Pasirinkę lizingą su likutine verte ir sumokėję visas įmokas netapsite automobilio savininku – jis priklausys lizingo bendrovei. Iš pirmo žvilgsnio tai gali atrodyti kaip apribojimas, tačiau iš tiesų tai atveria daugiau galimybių.

Pasibaigus sutarčiai − trys galimybės

Artėjant lizingo termino pabaigai, automobilio pirkėjas turi kelis pasirinkimus. Pavyzdžiui, jei turite pakankamai lėšų, galite iš karto išsipirkti automobilį už sutartą likutinę vertę iš lizingo bendrovės.

Jei tokios sumos lėšų neturite, tačiau automobilis jums patinka ir norite juo toliau važinėti, galite pratęsti lizingo sutartį ir taip per keletą metų išsimokėti likusią sumą.

Trečia galimybė – tai grąžinti automobilį lizingo bendrovei arba jį parduoti, jei automobilio kaina rinkoje yra didesnė už jo likutinę vertę, ir iš automobilių salono išriedėti nauja transporto priemone.

Be to, su kai kuriais automobilių pardavėjais galite sudaryti atpirkimo sutartį ir tiesiogiai. Tokiu atveju, pavyzdžiui, praėjus 5 metų laikotarpiui ir automobiliui atitinkant ridos, nusidėvėjimo ir kitus nustatytus kriterijus, pardavėjas jį įsipareigoja nupirkti iš jūsų sumokėdamas iš anksto sutartą sumą pinigų. Jums nereikia rūpintis automobilio pardavimo reikalais, galite rinktis kitą transporto priemonę ar gautus pinigus panaudoti kitoms savo reikmėms.

Daugiau lankstumo

Automobilis jau seniai nebėra laikomas pirkiniu visam gyvenimui. Technologijos, padidinančios automobilių saugumą, mažinančios taršą ar suteikiančios daugiau komforto keliaujant, vystosi itin sparčiai.

Žinoma, tai nereiškia, kad savo automobilius privalome keisti kas keleri metai, vos tik pasirodo atnaujintas modelis. Tačiau jei mūsų poreikiai keičiasi greičiau negu vidutinis automobilio tarnavimo laikas, turėti daugiau lankstumo visada pravartu.



NAUJAUSI KOMENTARAI

  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Orai
  • TV
    programa
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Facebook
  • Twitter
  • RSS

Galerijos

  • Politiniai chameleonai
    Politiniai chameleonai

    Kiek Lietuvos rinkėjai politiškai subrendo nuo 1990-ųjų vasario 24-osios, kai išsirinkome nepriklausomybę atkūrusį parlamentą, paaiškės jau po septynių su trupučiu mėnesio. Tačiau ligšioliniai rinkimai rodo, kad politi&s...

    1
  • Žvirbliai rankoje
    Žvirbliai rankoje

    Kurortinė Malta – 14, nykštukinis Gibraltaras – 12, atšiauriosios Farerų salos – 10, mikroskopinis San Marinas – 8, o Lietuva – vos 6. Tai ne "Eurovizijos" balų pasiskirstymas populiariame dainų konkurs...

    1
  • „Tour de France“ prasideda
    „Tour de France“ prasideda

    Legenda byloja, jog Trečiojo reicho invazija į vakarines žemes prasidėjo 1940 m. gegužės 10 d. 5 val. 35 min. Tuo metu sklandė kalbos, kad britų ekspedicinio korpuso remiama Prancūzijos armija yra galingiausia pasaulyje, tad naujo, sandoriu su sovieta...

    8
  • Kokios bus koronaviruso pasekmės pasaulio ir Lietuvos ekonomikai?
    Kokios bus koronaviruso pasekmės pasaulio ir Lietuvos ekonomikai?

    Daugiau nei 2000 mirusiųjų, beveik 80 tūkstančių užsikrėtusių, virš 50 milijonų įkalintų savo namuose – bauginanti koronaviruso statistika ar perdėta reakcija ir dėmesys? Istorinės analogijos šiuo atveju nėra labai naudingos,...

  • Žiniasklaidos patikimumui apsaugoti reikia naujų priemonių
    Žiniasklaidos patikimumui apsaugoti reikia naujų priemonių

    Miuncheno saugumo konferencija – bauginama vieta pristatyti naują idėją. Jos dalyviai – vieni svarbiausių ir labiausiai išmanančių žmonių pasaulyje. Atkreipti jų dėmesį sunku, sulaukti jų pritarimo – dar sunkiau. Kita vertu...

    1
  • Baubo kodas – 8.00
    Baubo kodas – 8.00

    Kad ir kiek vargtume aiškindamiesi, kur slypi sėkmingo mokymosi paslaptis, apsukę ratą prieisime senas tiesas. ...

  • Totalus bankrotas
    Totalus bankrotas

    Bankrutuoja Amerikos skautai. Organizacija, kuriai daugiau nei 100 metų, atsidūrė ties finansinio ir, baisiausia, moralinio kracho riba. ...

    9
  • Neapykanta matematikai – suformuota, o ne įgimta
    Neapykanta matematikai – suformuota, o ne įgimta

    Periodiškai skelbiami tarptautinių tyrimų rezultatai nedžiugina – pagal matematinius gebėjimus Lietuvos moksleiviai vargiai siekia vidurkį, o mūsų valstybė užima 32–37 poziciją iš 79 tyrime dalyvaujančių šalių. Įp...

    6
  • Covid-19 pas mus
    Covid-19 pas mus

    Koronaviruso, kurį mokslininkai pakrikštijo Covid-19, jei jis iki mūsų ir neatklys, pasekmes bet kokiu atveju ilgai jausime. Kodėl trūksta medicininių kaukių? Todėl, kad jų gamyba seniai perkelta į Kiniją, nes čia neapsimoka. Dabar kinams pa...

    1
  • Lyčių lygybės lygtis Lietuvoje – ar rasime sprendimą?
    Lyčių lygybės lygtis Lietuvoje – ar rasime sprendimą?

    Neseniai Europos lyčių lygybės instituto (EIGE) paskelbtas indeksas parodė, kad esame vienintelė šalis Europos Sąjungoje, kuri nuo 2005 metų nepadarė progreso moterų ir vyrų lygybės srityje. Maža to, situacija ne tik nepagerėjo, bet net ir ...

    3
Daugiau straipsnių