„Orfėjas pragare“ sujungs žemę ir dangų

  • Teksto dydis:

Maištaujanti ir jokių suvaržymų scenoje nepaisanti Jacqueso Offenbacho operetė „Orfėjas pragare“ veržiasi į laisvę: Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro premjera – jau šiandien, rytoj ir spalio 9-ąją.

Teatras iššūkį priėmė

Šią premjerą žiūrovams planuota rodyti dar pavasarį, tačiau dėl karantino jos pristatymą publikai teko atidėti. Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro vadovė Laima Vilimienė priminė, kad tai – jau antroji premjera, skirta Muzikinio teatro Klaipėdoje 200 metų sukakčiai: „Pirmoji buvo vasarą rodyta Richardo Wagnerio opera „Skrajojantis olandas“. J.Offenbacho operetė „Orfėjas pragare“ taip pat pasirinkta neatsitiktinai: prancūzų kompozitorius, violončelininkas ir dirigentas J.Offenbachas (1819–1880) buvo beveik šio teatro bendraamžis, gimęs Kelno mieste, kuris, kaip ir Klaipėda, tuo metu priklausė Prūsijos valstybei. „Orfėjas pragare“ statomas retai, tačiau vienas šios operetės muzikinių numerių – kankanas yra labai populiarus. Vis dėlto operetė – tai ne tik linksmasis kankanas, o labiau iššūkis, reikalaujantis visų menininkų sutelktumo. Kaip matote, Muzikinis teatras „Orfėjo pragare“ iššūkį priėmė: šiomis dienomis pristatysime premjerą.“

„Kurdamas šią operetę, kompozitorius norėjo sudominti žiūrovus, leisti jiems scenoje atpažinti save, sarkastiškai pasijuokti iš kaimyno ar to meto politiko. „Orfėjas pragare“ – tarsi kreivų veidrodžių karalystė. Euridikė net didžiojoje Žvejų rūmų scenoje neranda kur pasislėpti nuo savo vyro Orfėjo griežiamų genialių melodijų... Šioje operetėje situacijos kinta labai greitai – publika vos spės su personažais“, – siužeto vingius atskleidė vyriausiasis dirigentas Tomas Ambrozaitis.

Po juoko šydu

Anot režisierės Rūtos Bunikytės, ši operetė – tai ironiška pasaka suaugusiesiems apie žmonių santykius, kurioje mitologiniai ir kartu realūs personažai trokšta išlieti savo širdgėlą ir paragauti Edeno sodo vaisių. „Tai – maištas prieš kontrolę ir asmeninius suvaržymus: čia drąsiai juokiamasi iš žmonių ydų ir bendravimo klišių, iš klasikinių moralės nuostatų. Tai – visuomeninės moralės karikatūra, „velnias tavo kelnėse”. Moralas čia paslėptas po juoko šydu. Spektaklyje bus ryškių personažų charakterių, išraiškingų kostiumų, nemažai masinių scenų ir šokių. Tikimės, kad kūrybinis polėkis virs nuotaikinga jausmų fejerija. „Orfėjas pragare” – operetė, kurioje sulauksite velniškai laimingos pabaigos“, – žadėjo R. Bunikytė.

„Scenoje bus daug judesio: čia nejudės tik statulos. Beje, operetės veiksmas vyksta ant laiptų, tad judesius, šokius teko gerai apgalvoti ir tiksliai apskaičiuoti. Choreografiją įtakojo ir neįprasta scenografija, ir kostiumai. Bus šokama nuo dangaus iki pragaro ir atgal“, – intrigavo choreografė Inga Briazkalovaitė.

Vyraus rafinuota klasika

Publiką stebins daugybė perukų, ryškių rūbų, taip pat avelėmis pasivertę baleto šokėjai. Kostiumų šiam pastatymui, pasak scenografės ir kostiumų dailininkės Renatos Valčik, prireiks maždaug 80. Vyraus ryški, rafinuota klasika, paįvairinta netikėtomis detalėmis. Scena virs mini salonu su kolonomis, užuolaidomis ir laiptais, sujungsiančiais žemę ir dangų.

Vaidmenis operetėje ruošia savi ir kviestiniai solistai: Euridike taps Rita Petrauskaitė, Beata Ignatavičiūtė ir Ilona Pliavgo, Orfėjumi – Rapolas Baranauskas ir Kęstutis Nevulis, Aristėju – Tadas Jakas ir Deivydas Norvilas, Publikos nuomone – Aurelija Dovydaitienė ir Dalia Kužmarskytė, Jupiteriu – Mindaugas Rojus, Venera – Vitalija Trinkė, Diana – Oksana Auškalnytė, Minerva – Dina Mataitienė, Amūru – Rosana Štemanetian ir Rasa Ulteravičiūtė, Stiksu – Šarūnas Juškevičius ir Virginijus Pupšys, Junona – Reda Jucevičienė, Merkurijumi – Gytis Šimelionis ir Arūnas Ramelis.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių