LAL privatizavimo konkurso nugalėtoja - ”Fima” ir partneriai Pereiti į pagrindinį turinį

LAL privatizavimo konkurso nugalėtoja - ”Fima” ir partneriai

2005-06-16 00:00 kauno.diena.lt inf.

Mažiausiai už 9,3 mln. litų parduodamą nacionalinę oro bendrovę “Lietuvos avialinijos” (LAL), neoficialiomis žiniomis, perka telekomunikacijų, apsaugos, duomenų ir automatikos sprendimų įmonė “Fima” ir partneriai

Mažiausiai už 9,3 mln. litų parduodamą nacionalinę oro bendrovę “Lietuvos avialinijos” (LAL), neoficialiomis žiniomis, perka telekomunikacijų, apsaugos, duomenų ir automatikos sprendimų įmonė “Fima” ir partneriai

Viešo privatizavimo konkurso nugalėtojas paskelbtas vakar. Sutartį su pirkėju numatoma pasirašyti liepos pabaigoje. “Fima” konkurse dalyvauja viena, tačiau vėliau tarp jos partnerių gali būti kelionių organizatorius “Tez tour” ir aviakompanija “Aurela”.

Sutartis - liepos pabaigoje

Atrankinio konkurso komisija transporto įmonėms privatizuoti nugalėtoją paskelbė įvertinusi dalyvaujančių potencialių pirkėjų pagerintus pasiūlymus. Nutarta LAL privatizavimo konkurso laimėtoją artimiausiu laiku pakviesti parafuoti pirkimo-pardavimo sutartį, pranešė Valstybės turto fondas (VTF). “Sutartį tikimės pasirašyti liepos pabaigoje”, - sakė VTF privatizavimo direktorius Antanas Malikėnas. Kiek pirkėjas pasiūlė už 100 proc. LAL akcijų paketą, neskelbiama.

Turės investuoti ne mažiau kaip 10 milijonų litų

Privatizavimo konkurse dalyvavo iš viso keturi dalyviai, tarp kurių - Lietuvos bendrovė “Arijus”, pernai iš LAL už 2,05 mln. litų įsigijusi bendrovę “Aviakompanija Lietuva”, didžiausias kelionių organizatorius Baltijos šalyse “Novaturas” kartu su investicijų grupe “Hermis Capital” bei jos valdoma keleivių vežimo bendrove “Kautra”, taip pat Islandijos kompanija “Fengur”, valdanti pigių skrydžių bendrovę “Iceland Express” ir Skandinavijos “Sterling”.

Potencialus investuotojas per dvejus metus į privatizuojamą avialinijų bendrovę turės investuoti ne mažiau kaip 10 mln. litų, didinant įmonės įstatinį kapitalą.

Naujasis LAL savininkas negalės 2 metus be Vyriausybės leidimo parduoti ar kitokiu būdu perleisti avialinijų bendrovės akcijų. Jis taip pat turės užtikrinti, kad vienerius metus LAL būtų išsaugota ne mažiau kaip 80 proc. darbo vietų. 2004 metų pabaigoje LAL dirbo 708 darbuotojai.

Bendrovė dirba pelningai

Šiemet LAL planuoja 3,95 mln. litų grynojo pelno. Pernai aviakompanija dėl išaugusių degalų kainų, intensyvios skrydžių geografijos plėtros bei turto perkainojimo patyrė 9,04 mln. litų nuostolių. Užpernai įmonė buvo uždirbusi 297,4 tūkst. litų pelno.

2004 metais iš veiklos LAL gavo 222,01 mln. litų pajamų - 11,6 proc. daugiau nei 2003 metais (198,85 mln. litų). Bendrovė pernai skraidino 442,33 tūkst. keleivių - 41,7 proc. daugiau nei užpernai. Vilniaus tarptautiniame oro uoste aviakompanijai priklausė 48,3 proc. reguliariųjų reisų ir 45,7 proc. jais vežtų keleivių rinkos.

LAL pirkėjas turės perimti ir maždaug 30 mln. litų bendrovės skolų finansinėms institucijoms. Visos LAL mokėtinos sumos ir įsipareigojimai 2004 metų pabaigoje sudarė 70,96 mln. litų (prieš metus - 68,587 mln. litų).

Iš viso buvo nupirkti aštuoni LAL privatizavimo dokumentų rinkiniai. Privatizuojant LAL, konsultacines-teisės patarėjo paslaugas Valstybės turto fondui teiks advokatų kontora “Sutkienė, Pilkauskas ir partneriai”.

“Fimos” apyvarta pernai siekė 82 mln. litų.

ELTA, KD inf.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų