Spalį lietuviškų maisto produktų eksportas toliau augo

  • Teksto dydis:

Per dešimt šių metų mėnesių Lietuvos gamintojai eksportavo daugiau kaip 19 tūkst. gyvūninės kilmės lietuviškų maisto produktų ir kitų siuntų, – tai 14 proc. daugiau nei pernai tuo pačiu laikotarpiu. Tokius duomenis rodo Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos (VMVT) specialistų apibendrinta statistika.

„Be žuvies ir jos gaminių, pieno produktų pardavimų, kurie pastaraisiais mėnesiais sudarė didžiąją maisto sektoriaus eksporto dalį, mūsų šalies įmonės užsienio rinkose aktyviai parduoda ir šviežią mėsą, ypač jautieną, paukštieną, taip pat įvairius subproduktus, kulinarinius gaminius, populiarus ir ėdalas augintiniams. Tai, kad nepaisant koronaviruso sukeltos krizės lietuviškos produkcijos eksporto rezultatai auga visus tris šių metų ketvirčius, tik patvirtina, kad mūsų šalies įmonės yra puikiai įsitvirtinusios tarptautinėse rinkose ir gali sėkmingai konkuruoti net ir tokių iššūkių metu. Taip pat esu labai dėkingas VMVT specialistams, ypač vykdantiems valstybinę kontrolę ūkiuose, skerdyklose, perdirbimo įmonėse, sertifikuojantiems eksporto siuntas, kurie suprasdami, kaip svarbu įmonėms išlaikyti konkurenciją tarpautinėse rinkose ir eksportuoti produkciją, net ir nepalankios epidemiologinės COVID-19 situacijos aplinkybėmis dirba negailėdami jėgų ir sveikatos“, – komentavo VMVT direktorius Darius Remeika.

Žuvies ir jos gaminių šių metų spalį buvo eksportuota 1,5 tūkst. t daugiau (12,9 tūkst. t). Lietuvos gamintojai sėkmingai plėtė ir šviežios mėsos eksportą, – tą rodo kone dvigubai išaugę jautienos (267 t) ir beveik 1,5 karto padidėję paukštienos eksporto kiekiai (1051 t), nežymiai augo ir kiaulienos pardavimai (52 t).

Pieno produktų eksporto rodikliai išliko panašūs, kaip ir pernai tuo pačiu laikotarpiu. Užsienio rinkoms šį spalį jų parduota apie 10 tūkst. tonų. Labiausiai šioje grupėje augo pieno konservų ir pieno cukraus, permeato, ledų, kefyro, jogurto, varškės desertų kiekiai.

Šiemet taip pat stebimas ir kulinarinių gaminių eksporto augimas, kuris buvo maždaug dešimtadaliu didesnis nei pernai tuo pačiu laikotarpiu.

Pagrindinėmis lietuviškų maisto produktų rinkomis išlieka ES, toliau rikiuojasi Ukraina, JAV, Izraelis, Uzbekistanas, Kinija ir kitos šalys.

Šiuo metu maisto produktus, pašarus ir gyvūnus Lietuvos įmonės gali eksportuoti į daugiau kaip 150 pasaulio valstybių, o VMVT siekia operatyviai spręsti klausimus, suderinti veterinarinius reikalavimus gyvūninių produktų eksportui, kad šalies įmonės tarptautinėse rinkose galėtų kuo labiau įsitvirtinti.


Šiame straipsnyje: VMVT 2018Exportas

NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių