- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Apklausa: miestuose aplink darbovietes linkę formuotis šalia gyvenančių darbuotojų „burbulai“
-
Giedrius Muliuolis
-
Apklausa: miestuose aplink darbovietes linkę formuotis šalia gyvenančių darbuotojų „burbulai“
-
Apklausa: miestuose aplink darbovietes linkę formuotis šalia gyvenančių darbuotojų „burbulai“
-
Apklausa: miestuose aplink darbovietes linkę formuotis šalia gyvenančių darbuotojų „burbulai“
-
Apklausa: miestuose aplink darbovietes linkę formuotis šalia gyvenančių darbuotojų „burbulai“
-
Apklausa: miestuose aplink darbovietes linkę formuotis šalia gyvenančių darbuotojų „burbulai“
-
Apklausa: miestuose aplink darbovietes linkę formuotis šalia gyvenančių darbuotojų „burbulai“
-
Apklausa: miestuose aplink darbovietes linkę formuotis šalia gyvenančių darbuotojų „burbulai“
-
Apklausa: miestuose aplink darbovietes linkę formuotis šalia gyvenančių darbuotojų „burbulai“
Lietuvos dirbantieji yra pakankamai sėslūs ir nėra linkę rinktis darbovietės, į kurią tektų toli važinėti. Dėl to regionuose dirbančios įmonės nuolat susiduria su darbuotojų trūkumu ir nepanašu, kad situacija artimiausiu metu galėtų iš esmės pasikeisti. Tačiau įdomu, kad ir šalies miestuose įsikūrusių biurų darbuotojai sako tą patį – prioritetas tektų darbui, kuris yra arti namų.
65 proc., arba apytiksliai du iš trijų, biurų darbuotojų atstumą nuo namų iki savo darbovietės laiko didžiausiu prioritetu. Rinkos tyrimų bendrovės „Synopticom“ atliktos Vilniaus, Kauno ir Klaipėdos biurų darbuotojų apklausos duomenimis, 51 proc., arba kas antras, norėtų, kad ji būtų patogiai pasiekiama nuosavu automobiliu ir tik 43 proc. įvertintų, jei susisiekimas geras viešuoju transportu.
„Galėdami rinktis daugybę įvairių dalykų, tarp kurių pėstute iš darbo pasiekiamos prekybos bei paslaugų vietos, taip pat kavinės bei restoranai, prestižinė miesto dalis ar galimybė dirbti gryname ore, daugiausiai apklausos dalyvių žymėjo būtent susisiekimą ir atstumą nuo namų. Akivaizdu, kad tankiausiai apgyvendintų didžiųjų šalies miestų darbdaviai turi geresnius šansus pritraukti darbuotojus, tačiau ir juos miestų viduje riboja ta pati sąlyga – ar darbuotojui neteks vykti per toli“, – sako apklausą inicijavusios nekilnojamojo turto bendrovės „Urban Inventors“ komercijos padalinio vadovas Giedrius Muliuolis.
Giedrius Muliuolis/„Urban Inventors“ nuotr.
Sėsliausi – klaipėdiečiai
Nors įprastai nuolatinėse transporto spūstyse dūsta Vilnius, būtent Klaipėdos biurų darbuotojai labiausiai nelinkę nutolti nuo namų. Didžiausia dalis, arba iš viso 73 proc., apklausoje sudalyvavusių klaipėdiečių patvirtino, kad renkantis darbą jiems svarbiausias atstumas iki jo. Vilniuje taip galvojančių buvo 65 proc., o Kaune – 59 procentai.
Tikėtis, kad nauja karta bus mobilesnė, atviresnė toliau įsikūrusių darbdavių galimybėms – dar anksti.
„Vertinant nuosavo automobilio išnaudojimą nepralenkiami yra kauniečiai. Patogus atvykimas savu automobiliu svarbus 61 proc. biurų darbuotojų Kaune, Klaipėdoje – 51 proc., na o Vilniuje – 47 proc. Žinoma, klausimas – kiek toli iš tikrųjų yra toli, lieka neatsakytas. Prieš kelis metus darytoje apklausoje lietuviai atskleidė, kad jeigu transportu į darbą pasirūpintų darbdavys, 43 proc. apklaustųjų sutiktų į darbovietę keliauti 11-30 minučių, kas penktas – sutiktų į darbovietę keliauti 31-60 minučių. Visgi akivaizdu, kad šansų pasisamdyti norimą darbuotoją daugiau, jei jis yra darbovietės „kaimynas“, – pastebi G. Muliuolis.
Pasak jo, labiau prigijusi alternatyvių keliavimo priemonių kultūra Vilniuje šio miesto dirbančiuosius daro atviresnius ir kitokioms vykimo į darbą galimybėms. Sostinėje palankiausiai vertinamas viešasis transportas: patogus nuvykimas juo iki darbo būtų aktualus 48 proc. Vilniaus, 41 proc. Klaipėdos ir 35 proc. Kauno biurų darbuotojų.
Jaunimui darbovietė irgi turi būti „po ranka“
Su amžiumi atstumas iki darbovietės tampa vis svarbesnis, bet šiuo klausimu jauniausių dirbančiųjų grupė beveik neatsilieka nuo vyresnių.
„Synopticom“ apklausos duomenimis, 62 proc. 18-29 metų amžiaus žmonių nori darbuotis arti namų. Tarp 30-39 metų tokių jau yra 64 proc., tarp 40-49 metų – 65 proc., o tarp 50-60 metų – 69 procentai.
Visi be išimties vyresni nei 60 metų amžiaus dirbantieji darbą arti namų laiko neabejotinu privalumu.
„Urban Inventors“ nuotr.
„Tenka konstatuoti, kad jaunimo prioritetai atstumo iki darbovietės klausimu iš esmės nesiskiria nuo vyresnio amžiaus dirbančiųjų. Todėl tikėtis, kad nauja karta bus mobilesnė, atviresnė toliau įsikūrusių darbdavių galimybėms – dar anksti. Akivaizdu, kad ir miestuose formuojasi savotiški kaimynų „burbulai“, kuomet darbdaviai yra pasirenkami remiantis visiškai subjektyvia ir nuo jų niekaip nepriklausančia aplinkybe – atstumu iki darbuotojo namų“, – sako G. Muliuolis.
Tyrimų bendrovės „Synopticom“ apklausoje dalyvavo 528 Vilniaus, Kauno ir Klaipėdos biurų darbuotojai, dirbantys valstybiniame, viešajame ir privačiame sektoriuje, klientų aptarnavimo, informacinių technologijų, gamybos, transporto ir kitose srityse.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Mažumos valanda: kas domino Kauno politikus?28
Pakeitus Vietos savivaldos įstatymą, kartą per pusmetį turi būti sudaryta galimybė rengti mažumos valandą. Antradienį ne opozicijoje esantys Kauno politikai galėjo savivaldybės administracijai, merui ir vicemerams užduoti įvairius rūpimus klausim...
-
BGS Ukrainos „SkyUp Airlines“ lėktuvus aptarnaus ir Kauno oro uoste1
Lietuvos kapitalo aviacijos grupės „Avia Solutions Group“ antžeminių paslaugų bendrovė „Baltic Ground Services“ (BGS) nuo šiol ir Kauno oro uoste teiks paslaugas Ukrainos užsakomųjų skrydžių bendrovei „SkyUp Airli...
-
Kaune nuo gegužės – pigesni metiniai viešojo transporto bilietai įmonėms7
Kaune nuo gegužės bus įvedami pigesni metiniai viešojo transporto bilietai, kai įmonės ar organizacijos tokių bilietų visiems metams perka 100 ar daugiau. ...
-
Gausus tarybos posėdis ir saujelė protesto balsų51
Balandžio mėnesio tarybos posėdyje buvo suplanuota daugiau nei 160 klausimų. Intensyvų klausimų svarstymą stebėjo ir grupelė miestiečių, nepatenkintų Kauno mero Visvaldo Matijošaičio verslo Rusijoje detalėmis. ...
-
Miesto planas – priedangų įrengimas daugiabučiuose29
Antradienio tarybos posėdyje miesto politikai svarstė, ar prisidėti finansiškai prie priedangų įrengimo daugiabučiuose. Projekto autoriai pabrėžia, kad toks projektas leistų sumažinti grėsmes galimų pavojų metu. ...
-
Laivų šliuzo per Nemuną projektui – žalia šviesa37
Pirmadienį pasirašyta sutartis dėl laivų šliuzo Kauno hidroelektrinės (HE) užtvankoje statybos poveikio aplinkai vertinimo ir projektinių pasiūlymų rengimo. Visa tai suteiks detalią informaciją dėl konkrečių statybos terminų, kainos...
-
Dainų slėnio prieigas papuošė proginiai ąžuolai ypatingam jubiliejui pažymėti9
Rekonstrukcijos pabaigą pasitinkantis Dainų slėnis sulaukė naujų akcentų – dviejų jaunų ąžuolų. Jais simboliškai įamžintas artėjantis Lietuvos dainų šventės 100-metis ir jubiliejinė Dainų diena Kaune „Miškais ...
-
Karjerų kasimas Pakarklės miške: bendruomenė žada kovoti toliau6
Ne vienerius metus trukusi bendruomenės kova su valdžios institucijomis dėl Pakarklės miško išsaugojimo, kad ten nebūtų kasami žvyro karjerai, baigėsi. Aplinkos apsaugos agentūra (AAA) pripažino, kad miške kasinėti nieko negalim...
-
Senoji Kauno ledo arena taps daugiafunkciu sporto centru15
Beveik pusę amžiaus skaičiuojanti, ne vienam aukšto lygio sportininkui pagrindus paklojusi Kauno ledo arena ruošiasi transformacijai. Iki šiol čia plušėję čiuožėjai ir kitų žiemos sporto šakų atstovai dar š...
-
Kauno rajono socialinių paslaugų centre pamatiniai dalykai nesikeičia
Kauno rajono socialinių paslaugų centras švenčia 17-ąjį gimtadienį. ...