- Giedrius Prunskus
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Pedagogikos židinys
Paklaustas, kokie buvo įstabias karjeras padarę mokiniai kūrybinio kelio pradžioje, G.Šmitas prisimena K.Jakštą, kuris, prieš ateidamas dainuoti, pūtė trimitą.
"Turėjo gražų balsą, buvo muzikalus, nors vėliau pasirinko kitą kelią. Jam visuomet buvo įdomi drama, sceninis parengimas, nuolat stebėdavo šios disciplinos pamokas. Jis save atrado dramos žanre – labai tuo džiaugiuosi, – sako maestro. – V.Vyšniauskas buvo labai emocingas, jautriai reaguodavo į nesėkmes. Būdavo, kad šviesaus atminimo mano žmona, užėjusi į konservatoriją, jį guosdavo ir ramindavo. Dažnai dainininkui, turinčiam vadinamąjį didelį prigimtinį balsą, kelio pradžia būna sunki. Tik atkaklus darbas atveria kelius į sėkmę. Vaidas – puikus žmogaus, einančio tokiu keliu, pavyzdys."
Muzikos akademijos likimas iki šiol rūpi garbiajam mokytojui: "Kaip dabar laikosi akademija? Ar nebus jai lemtingas universitetų sujungimo procesas? Visko atsitinka... Išties būtų nesmagu, nes aš taip pat esu prisidėjęs prie to, kad Kaune atsirastų aukštoji muzikos mokykla."
Netrukus pokalbis nuvingiuoja į praeitį: "Tada sudarėme laisvanorišką menininkų grupę – dirigentas Petras Bingelis, kompozitorius Algimantas Kubiliūnas, jau anapilin iškeliavęs pianistas Ramutis Čepinskas ir aš. Ėmėmės iniciatyvos ir pradėjome minti kelius į sostinę, siekdami, kad būtų įkurta tokia mokykla, – pasakoja maestro. – Iškovojome tai, tapome simboliniais Lietuvos muzikos ir teatro akademijos Kauno fakulteto krikštatėviais. Gaila, kad prieš keletą metų LMTA nuostatos pasikeitė ir buvo pradėtas šio fakulteto uždarymo procesas. Visa laimė, kad atsirado iniciatyvių žmonių, kurie sugebėjo išlaikyti aukštosios muzikos mokyklos Kaune poziciją, prisiglausdami prie Vytauto Didžiojo universiteto. Miestui šios mokyklos reikia."
Patarimai savajam teatrui
Maestro nepaliauja domėtis teatro aktualijomis, muzikiniu Lietuvos gyvenimu. Išklausinėjęs apie nūdienos teatro gyvenimą, naujausius spektaklius, prisimena ankstesnį darbo ritmą teatre.
"Būdavo, įsisuki į darbų sūkurį ir staiga – vėl vasara, atostogos, gamta žaliuoja, dūzgia. Sezono metu net nepastebėdavome metų laikų kaitos. Tik teatras, namai, spektakliai. Buvo būtina skirti laiko poilsiui, teisingai mitybai ir vėl skubėti į teatrą. Buvome jauni, entuziastingi, stengėmės išlaikyti aukštą teatro lygmenį", – sako G.Šmitas ir prisiminė, kad teatrą ne kartą norėta uždaryti, bet trupės pastangos ir žiūrovų meilė padėjo jam išlikti.
Spektaklius teatro kolektyvas rodydavo ir kitose scenose – tekę dainuoti Žermoną naujamečiame spektaklyje, vykusiame sporto halėje. "Teatro salė visada būdavo pilna, tad užmačioms sunaikinti šį teatrą nebuvo lemta išsipildyti. Dabar teatro pozicijos tvirtos, uždarymas negresia, tik svarbu palaikyti aukštą meninį lygį", – pastebi jis ir priduria sekąs dabartinio teatro gyvenimą.
"Domiuosi naujais spektakliais. Teatro pasirinkta kryptis publikai įdomi, tik gaila, kad kartais spektakliuose būna per daug triukšmo. Dainuojama su mikrofonais, įgarsinimas kartais peržengia mano amžiaus žiūrovui priimtiną garsumo lygį, pasigendu natūralaus, akustinio garso", – sako maestro, negailėdamas komplimentų naujausiam teatro spektakliui – operetei "Kornevilio varpai". – Jis puikiai suręstas. Dainininkui reikalinga balso kultūra. Aukštosios muzikos mokyklos dabar rengia daug naujų, išties gerų dainininkų, o teatras padeda dainininkams puoselėti balsus."
Norėtųsi, kad repertuarą puoštų daugiau operos žanro spektaklių. Jų trūksta ir rodomos jos gana retai.
Į Kauną operos žanrą sugrąžinęs baritonas atviras: "Norėtųsi, kad repertuarą puoštų daugiau operos žanro spektaklių. Jų trūksta ir rodomos jos gana retai. Anksčiau per savaitę buvo rodomi bent vienas ar du operos spektakliai. Šiuo metu repertuare dominuoja miuziklai ir operetės. Teatras, žinoma, orientuojasi į publikos skonį, bet tą skonį reikia ugdyti. Teatras skirtas ne vien poilsiui, svarbi turi būti ir edukacinio darbo sritis. Klausytoją reikia ugdyti, auginti, kelti jo kultūrinį lygį."
Maestro jubiliejų KVMT paminės Gaetano Donizetti opera "Liučija di Lamermur". "Enriko vaidmuo sudėtingas tiek vokaline, tiek dramaturgine prasmėmis. Ko gero, kiekvienas baritonas svajoja įkūnyti šį herojų scenoje. Deja, toje operoje dainuoti neteko, bet tai tikras šedevras ir esu tikras, kad iš šiuo metu Kauno teatre rodomų operų šis spektaklis bene pats solidžiausias, – sako G.Šmitas ir pastebėi, kad mieliau pažiūrėtų "Sevilijos kirpėją", nes Figaro – vienas mėgstamiausių ir ilgai dainuotų jo vaidmenų. – Bet, manau, kad "Liučija di Lamermur" – puikus pasirinkimas. Nors retokai išeinu iš namų, bet mano jubiliejui dedikuotame spektaklyje būtinai apsilankysiu."
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Šių metų „Gintarinė pora“: žiūrovų laukia didelė staigmena!2
Bene vienas svarbiausių tikro ir šilto pavasario pranašų Kaune – pirmąjį gegužės mėnesio savaitgalį mieste vykstančios tarptautinės sportinių šokių varžybos „Gintarinė pora“. Šiemet jos bus surengtos ...
-
„Lietuvos teatrų pavasaris“: 45-asis festivalis
Kauno teatro mylėtojai visą savaitę turi unikalią progą mėgautis profesionalų sukurtais spektakliais iš visos Lietuvos: sekmadienį prasidėjo jau 45-asis festivalis „Lietuvos teatrų pavasaris“. ...
-
H. L. Asbjørnsen – džiazo karalienė ir scenos katė
Kauno bigbendas, tik ką turėjęs įkvepiančius koncertus Birštono džiazo festivalyje ir Kaune su džiazo fleitininku Néstoru Torresu (Puerto Rikas / JAV), vėl kviečia į unikalų pasimatymą. Šį kartą – su džiazo primadona i...
-
Ketvirtoji Kauno literatūros savaitė jungs žemynus ir žodžius
Gegužės 8–12 dienomis Kaunas taps literatūros meka – čia jau ketvirtąjį kartą vyks tarptautinis knygų ir rašytojų festivalis „Kauno literatūros savaitė“. Renginys šiais metais suburs autorius ne tik iš Li...
-
Kultūros ir sporto renginiai Kauno rajone balandžio 23–28 d.
Balandžio 23 d. Raudondvario kultūros centras: 16 val. vaikų meno kolektyvų šventė „Parvažiavo saulė“ (Jurginės). Dalyvauja jaunučių liaudiškų šokių kolektyvai ir vaikų kapela „Karklynėlis“. Ilgakie...
-
Garbūs svečiai atvyko į A. Areimos premjerą „Dviejų Korėjų susijungimas“5
Balandžio 19-ąją publika rinkosi į režisieriaus Artūro Areimos Nacionaliniame Kauno dramos teatre režisuotą spektaklį pagal J. Pommerat pjesę „Dviejų Korėjų susijungimas“. ...
-
KVMT scenoje – reveransas baleto įvairovei: nuo klasikos iki technomuzikos
Baletas gali būti labai įvairus ir turėti daugybę veidų. Tuo įsitikins žiūrovai, apsilankę Tarptautinei šokio dienai skirtame Kauno valstybinio muzikinio teatro (KVMT) koncerte. Balandžio 27-osios vakarą teatro scenoje atsiskleis tikra klasik...
-
Unikalus garso spektaklis tamsoje: ką girdi ausis, kai nemato akis?1
„Klausymasis – tai kita regėjimo forma“, – neabejoja garso spektaklio „eiti į pat vidurį“ kūrėjai. Garso menininkų kartu su neregiais sukurtas spektaklis vyksta visiškoje tamsoje, klausantis Jono Meko poeziją i...
-
Tarpininkai. Po kilogramą laimės, laisvės ir būties
Pokalbis su tapytoju Andriumi Miežiu – bendros meno parodos „Tarpininkai“ kontekste apie kultūrą, natūrą, meno kūrinio suvokimą; tarpininkavimą ir bendravimą su meno publika, atveriant jai meno pasaulius. Naujausius tapybos kūrinius...
-
Urbšienės faifoklokai Baniutės svetainėje9
Kačerginėje, buvusioje Mašiotų ir Urbšių šeimų vasarvietėje, kuri apima namelį ir parkų sklypus, daugiau nei 20 metų šeimininkauja Prano ir Jono Mašiotų palikimo puoselėtojų draugijos nariai. Šeimininkauja,...