Savanorių prospekto fotografiniai pasakojimai

  • Teksto dydis:

Šiandien galerijoje „Meno forma" (Savanorių pr. 166) atidaryta festivalio „Kaunas Photo" paroda „Savanoriai".

Parodoje pristatomi 2016 m. Kaune, Savanorių prospekte, menines rezidencijas atlikusių fotografų Sergiy Lebedynskyy (Ukraina/Vokietija), Henrik Duncker (Suomija), Mariusz Forecki (Lenkija) ir „The Caravan Gallery (Jan Williams ir Chris Teasdale, JK) darbai. Parodoje taip pat bus pristatomos Mindaugo Kavaliausko ir Dariaus Kuzmicko fotografijos.

Kūrybinis projektas apie Savanorių prospektą užgimė dar 2009 m., meninei rezidencijai pakvietus buvusį kaunietį fotomenininką D. Kuzmicką. Šis pasitelkė archajišką „camera obscura" techniką ir judriausios miesto gatvės vaizdus perkėlė į pastatų interjerus serijoje „Camera Obscura. Savanoriai". Tęsdamas Savanorių prospekto tyrinėjimus šiemet „Kaunas Photo" į menines rezidencijas pakvietė kelis fotomenininkus. Skirtingos svečių kūrybinės technikos ir nešališkos įžvalgos – puikus būdas visapusiškai atskleisti ilgiausios miesto gatvės kasdienybę.

Festivalio svečiai netruko pastebėti, kad Savanorių prospektas – kontrastingas, nepasiduodantis apibendrinimams. Jis judrus ir sykiu ištuštėjęs, apleistas ir modernus, keliantis nuobodulį ir susižavėjimą. Socialinės fotografijos atstovas M. Forecki savo serijoje „Kaunas. Savanorių prospektas street" miesto pulsą matavo prospektu zujančiame viešajame transporte. Pasak jo, „žvelgdamas į praeivių ar miesto transporto keleivių veidus matai, kad jų čia nėra" – žmonės paskendę savo mintyse, darbuose, muzikoje, socialiniuose tinkluose... Retam miestiečiui į galvą šautų mintis ramiai pasivaikščioti Savanorių prospektu, kuriuo kiekvienas skuba savo tikslo link.

Tuo tarpu britų duetas „The Caravan Gallery" projekte „Gatvės vaizdas" įdėmiai įsižiūrėjo į šią kasdienybės sceną, iš žmonių, namų, biurų margumyno išskyrė dėmesio vertas detales.

H. Duncker ne tik fiksavo pastatų geometrijos žaismą, bet ir ėmėsi dokumentuoti aplinkinėse parduotuvėse ar verslo įmonėse rastus daiktus, svečio akiai neįprastus objektus, pasakojančius apie kasdienius žmonių poreikius bei ilgiausios Kauno gatvės inspiruotas fantazijas.

Lietingą 2015 m. lapkritį Kaune viešėjęs S. Lebedynskyy ėmėsi dokumentuoti istorinio perėjimo nuo sovietmečio prie Vakarų kultūros pėdsakus, ieškoti kontrastų, kurių Savanorių prospekte apstu. Pasitelkęs analoginę nespalvotą fotografiją ir sovietinį fotopopierių menininkas savo fotografijas suasmenina, serijoje „Pagrindinės gatvės kronikos" kuria ne atvaizdus, bet prisiminimus.

Projekto sumanytojo M. Kavaliausko darbuose – Savanorių ir Taikos prospektų sankryžos kronika, kurioje užfiksuoti ne tik neretai pasitaikantys eismo įvykiai ar metams bėgant besikeičiančios reklaminės iškabos.

Naująsias Savanorių prospekto istorijas pasakojančios fotografijos bus rodomos ne tik galerijoje „Meno forma", bet taip pat spalio 1 d. bus pristatomos Rotušės aikštėje, kur rezidentų darbai žiūrovus pasitiks interaktyvios instaliacijos pavidalu -– šia paroda bus galima vaikščioti, ant jos sėdėti, o naktį fotografiniai kubai užsižiebs drauge su miesto žiburiais.

Paroda „Savanoriai" galerijoje „Meno Forma" atvira lankytojams iki spalio 8 d.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių