Menininko D. Canderio pornografija ir cenzūra

Ant kitos marškinėlių pakuotės – seksu besimėgaujanti heteroseksuali baltaodžių pora. Įvardykime šį kūrinį kaip "White man gives a young girl what she wants" ("Baltaodis vyras suteikia jaunai merginai tai, ko ji nori"). Tretieji marškinėliai papuošti nuotrauka, kurioje baltaodis vyras sėdi ant lovos, visiškai nuogas ir drąsiai eksponuojantis tai, kas jį fiziškai įprasmina kaip vyrą. Tarkime, kūrinys vadinasi "White man with a big d**k" ("Baltaodis vyras su dideliu peniu"). Pavadinimai lėkšti, itin pabrėžiantys žmogaus rasę, spalvą, pranašumus, orientaciją. Būtent tai pabrėžia ir pornografijos industrija.

Pornografinio pobūdžio nuotraukos – tik ant šių D.Canderio kurtų marškinėlių pakuočių, ant pačių marškinėlių jos yra iškreipiamos – grafiškai susukamos, ištempiamos, taip panaikinant tai, ką matėme pirminėse nuotraukose. Marškinėliai čia atlieka ir kitą funkciją – pabrėžia nuogumą, nuogybę, nusirengimą, apsinuoginimą.

Plokštumos ir tūriai

Kitas menininko kūrinys šioje parodoje – tai dvi baltos pagalvėlės ant "Kabineto" grindų. Ant šių pagalvėlių yra keistos spalvotos linijos. Tai vėlgi pornografinių nuotraukų iškreiptas vaizdas. Parodos autorius simboliškai pasinaudoja pagalvėlėmis – kaip neatsiejamu lovos atributu. O lova pornografijos industrijoje yra bene pagrindinė, tradicinė darbo vieta.

Trečias D.Canderio kūrinys – tai plakatas. Savotiška reklama. Joje – keletas tos pačios nuotraukos kopijų, kurioje vaizduojamas nuogas azijietis vyras, labai atvirai rodantis tai, ko reikia pornografijos industrijai. Tačiau pagrindinis šio plakato akcentas – keletas iškreipytų seksualinio pobūdžio fotografijų.

Atidesnė akis gali pastebėti, kad iškreiptame vaizde, pirminiame nuotraukos pavidale, buvo besibučiuojančios porelės nuotrauka. Dar akylesnė akis galbūt pastebės ir daugiau pirminiame nuotraukos pavidale buvusių vaizdų. Reklaminis, plakatinis kūrinio pavidalas pabrėžia ir stiprią pornografijos industrijos reklaminę kampaniją.

D.Canderis šioje parodoje itin akcentuoja grafinį kūrinio vaizdą, tačiau dėmesį skiria ir kūrinio materijai. Skulptūra šioje parodoje yra taip pat svarbi. Neteisinga būtų sakyti, kad čia jos itin mažai. Tie patys kabantys marškinėliai pakuotėse gali būti įvardijami kaip šiuolaikinė skulptūra. Tačiau vienas jo kūrinys turi daugiausia sąsajų su šia meno šaka, – ant grindų gulintys plastikiniai vamzdukai, užpildyti mažytėmis pornografinio turinio nuotraukomis. Jų išdėstymas atliepia iškreiptų nuotraukų vaizdą. Tai, kas buvo plokštuminis vaizdas, tampa tūriniu kūriniu. Tačiau jame atsiranda tarpų, savotiška medijų technologijų sistemos klaida, kai interneto pornografiniuose puslapiuose yra pasigaunamas virusas arba staiga sulėtėja interneto ryšys ir noras pasitenkinti vojarizmu tampa blokuojamas.

Parodoje "?Iškreipta" yra eksponuojamas ir vaizdo darbas. Jame ratu sukasi iškreipti pornografinių nuotraukų vaizdiniai. Tam tikra prasme tiesioginis lytinio suartėjimo stebėjimas čia tampa neaiškių besivejančių tarpusavyje linijų stebėjimu.

D.Canderis pornografinio turinio vaizdus blokuoja, juos cenzūruoja. Jis leidžia ir net skatina žiūrėti į tokius vaizdus, tačiau šie vaizdai jo darbuose praranda savo pirminę reikšmę. Turinys čia tampa iškraipytų vaizdų samplaika. Pornografiniuose vaizduose menininkas palieka tiek pirminio turinio, kiek nusprendžia pats, – jis atlieka tos virusinės programos vaidmenį, kuri neleidžia stebėti seksualinio pobūdžio vaizdų ir juos stebint pajusti malonumą. Jaunas kūrėjas pornografiją paverčia menu – ne per gražiai pateiktus nuogus žmonių kūnus, o kaip tik per šių kūnų ir jų veiksmų panaikinimą, iškraipymą.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių