Festivalio „Kaunas Photo“ pasivaikščiojimai gryname ore

  • Teksto dydis:

Šešioliktasis tarptautinis fotomeno festivalis "Kaunas Photo" tęsia lauko parodų tradiciją, dovanodamas kauniečiams ir Kauno svečiams fotografijų ekspozicijas po atviru dangumi.

Šiemet festivalio parodos viešose Kauno miesto erdvėse eksponuojamos: Čečėnijos aikštėje, Kalniečių parke, Žaliakalnio funikulieriaus papėdėje, skverelyje prie Valstybinės mokesčių inspekcijos (VMI) A.Juozapavičiaus pr. 57), Lietuvos Zoologijos ir VDU Botanikos soduose.

Šių metų festivalio tema "Skaitmeninis-Virtualus-Tikrasis" kviečia sutelkti dėmesį į virtualaus pasaulio procesus, skaitmeninio gyvenimo būdo pasekmes, duomenų srautus, ryšius, elektroninius nusikaltimus ir saugumą, mašinų mokymąsi, stebėjimą, automatizavimą, grėsmes ir trapias ribas. Tema "Skaitmeninis-Virtualus-Tikras" apima ir visas penkias šių metų lauko parodas. Jas aplankyti galima iki spalio 31 d.

Emanuelio Levino skvere, Žaliakalnio funikulieriaus papėdėje eksponuojama Viktoro Bachmetjevo ir Viliaus Dranseikos paroda "Intelektualų vieškeliai Lietuvoje". Ši paroda – vieškelių ir gatvių, pakrikštytų filosofų vardais, vaizdų iš "google maps" kolekcija – atsidaro kaip tikslas ir kaip galimybė pažiūrėti, kokią vietą filosofams skiria visuomenė. Parodos vieta yra simbolinė – V.Bachmetjevas buvo vienas iš idėjos autorių ir iniciatorių vietą nuo V.Putvinskio ir A.Mickevičiaus gatvių sankirtos, ties Žaliakalnio funikulieriumi iki kalno viršaus, pavadinti Kaune gimusio ir vaikystę praleidusio žymaus intelektualo E.Levino skveru.

Žemuosiuose Šančiuose, prie VMI, rodomas italų fotomenininko Claudio Cerasoli darbas "Gondo auksas" apie mažą miestelį Šveicarijos pasienyje su Italija, ten klestėjusią aukso kasyklą bei šiandien "kasinėjamus" skaitmeninius lobius – kriptovaliutą. Šis darbas – istorinių dokumentų, palankaus kraštovaizdžio, kriptovaliutos kasyklų ir istorinių objektų, laikomų Gondo aukso muziejuje, fotografijos – kviečia pažinti miestelį praeities ir ateities sandūroje.

Lietuvos zoologijos sode, šalia egzotinių, iš įvairių šalių atgabentų gyvūnų, įkurta italės Emanuelos Colombo fotografijų serija "Svetimi", pasakojanti apie biologines invazijas – globalizacijos, prekybos be sienų, vartotojiškos kultūros ir klimato atšilimo pasekmes.

Naujai rekonstruotame, kauniečių ir miesto svečių gausiai lankomame Kalniečių parke galima apžiūrėti Calumo Stamperio iš Didžiosios Britanijos projektas "Žvilgsnis pro veidrodį", kuriame autorius tyrinėja vizualinės kalbos ir fotografijos jautrumo santykį, parodydamas skaitmeninių dokumentų perkėlimo proceso metu suirusių, pažeistų ar prarastų vaizdų efektus ir pakitimus. Ši darbų serija sukurta kaip kritika šiuo metu vykstantiems debatams ir argumentams dėl interneto kaip viešos, viskuo besidalijančios erdvės. Tyrinėjamas istoriškai pažengusių skaitmeninių technologijų kultūrinis poveikis šiuolaikinei visuomenei ir jos elgesys, išreiškiantis žmogaus teises ir kalbos laisvę.

Čečėnijos aikštėje pristatomas Haley Morris-Cafiero (JAV) darbą "Patyčių sakykla", tyrinėjantį socialinį internetinių patyčių fenomeną. Šios autorės ankstesnis darbas "Palaukit, stebėtojai" buvo rodytas "Kaunas Photo 2018" festivalio kolektyvinėje parodoje "Komforto zona". Kai šis darbas išplito internete, pasipylė žeidžiantys komentarai – jie buvo panaudoti kaip įkvėpimas naujam darbui. Čečėnijos aikštė, pritraukianti įvairaus amžiaus ir įvairių socialinių grupių žmonių, tampa puiki vieta per vaizdus kalbėti apie patyčias.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių