„Samsung“ ir „Apple“ pralaimi kinų „Huawei“, nes jų telefonai per brangūs

  • Teksto dydis:

„Samsung“ ir „Apple“ vis sparčiau praranda išmaniųjų telefonų rinkos dalį, kurią susirenka Kinijos „Huawei“, nes klientai yra nepatenkinti didžiulėmis „Samsung“ ir „Apple“ flagmanų kainomis, rodo naujausias rinkos tyrimas.

„Jei pažiūrėtume į „Huawei“, ar kitų Kinijos bendrovių, kaip „Oppo“ ir „Vivo“, flagmanus, matytume, kad juose galima rasti visas „Samsung“ ir „Apple“ flagmanų funkcijas, o jų kainos yra gana žemos“, - pareiškė technologijų tyrimų bendrovės „Gartner“ tyrimų vadovas Anshulas Gupta.

„Gartner“ paskelbė rinkos tyrimą, kuris parodė, kad ketvirtąjį praeitų metų ketvirtį „Huawei“ dalis pasaulinėje telefonų rinkoje šoktelėjo iki 15 proc. arba 4 proc. punktais daugiau nei tuo pačiu 2017-ųjų laikotarpiu.

Nors „Huawei“ augimas - įspūdingas, konkurentų „Samsung“ ir „Apple“ rinkos dalys vis dar didesnės, atitinkamai 17 ir 16 proc. Tačiau, rodo naujausi duomenys, tiek korėjiečių „Samsung“, tiek ir amerikiečių „Apple“ rinkos dalis per metus susitraukė. „Apple“ telefonų rinkos pyrago dalis sumažėjo 2 proc. punktais, o „Samsung“ - 1 proc. punktu.

„Apple“ praranda savo pozicijas keliose srityse, ypač kalbant apie besivystančios ekonomikos rinkas, kaip Kinija. Ten mes matome tai, kad didžiausi kinų gamintojai smarkiai pagerino savo telefonų kokybę“, - interviu CNBC teigė A. Gupta.

Ketvirtąjį praeitų metų ketvirtį „Apple“ pardavė 64,5 mln. „iPhone“ telefonų. Palyginti su ketvirtuoju 2017 m. ketvirčiu, „iPhone“ pardavimai sumažėjo net 12 proc., o tai yra didžiausias metinis „iPhone“ pardavimų nuosmukis nuo pirmojo 2016-ųjų ketvirčio.

Bendrovės apsukos sulėtėjo daugiausia dėl silpnų rodiklių Kinijoje. Paskutinėje finansų ataskaitoje „Apple“ skelbė, kad pajamos iš „iPhone“ pardavimų krito 15 proc., o generalinis direktorius Timas Cookas dėl to kaltino makroekonominius faktorius ir tai, kad klientai „ilgiau laikosi už savo senų „iPhone“ telefonų“.

Pasak A. Guptos, tiek „Apple iPhone“, tiek ir „Samsung Galaxy“ sulaukia tik nedidelių ir kosmetinių pakeitimų. Ekspertas tikino, kad nuo 1 000 dolerių (881 euro) prasidedanti korėjiečių ir amerikiečių flagmanų kaina privertė klientus atsisukti į pigesnius „Huawei“ ir kitų Kinijos gamintojų modelius, kurių funkcionalumas yra panašus į „Samsung“ ir „Apple“ telefonų.

Vėlų trečiadienio vakarą „Samsung“ pasiekė naujas kainų aukštumas, pristatydama 1 980 dolerių kainuojantį sulankstomą telefoną „Galaxy Fold“. Telefonų rinkos ekspertai, pamatę kainą, iškart perspėjo, kad toks brangus telefonas gali atbaidyti pirkėjus.

Tačiau ir „Huawei“ turi savų problemų - bendrovė yra tiriama daugelyje Vakarų šalių dėl nerimo, kad jos įranga šnipinėjimui gali pasinaudoti Kinijos valdžia. Jungtinės Valstijos ir jų sąjungininkai, kaip Japonija ir Naujoji Zelandija, jau pradėjo drausti „Huawei“ telekomunikacijų įrangos naudojimą šalyje.

Tačiau A. Gupta patikino, kad neigiamas Vakarų vyriausybės požiūris į „Huawei“ neveikia įmonės telefonų pardavimų. „Huawei“ verslas nevyksta Jungtinėse Valstijose, ypač kalbant apie išmaniuosius telefonus. Jų prekybos apimtys Amerikos rinkoje yra praktiškai niekinės“, - sakė jis.

Tyrėjas pridūrė, kad tarptautinis dėmesys „Huawei“ tikriausiai nepaveiks įmonės išmaniųjų telefonų pardavimų, nes šalys, kaltindamos „Huawei“, kalba apie 5G mobiliojo ryšio tinklų įrangą, o ne telefonus.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių