Moterų numylėtinis – dar elegantiškesnis


2009-06-27
Darius Babickas
Moterų numylėtinis – dar elegantiškesnis

Jis galingas, bet itin taupus. Komfortiškas ir neteršia gamtos. Elegantiškas ir labai stabilus. Taip savo naująjį kūrinį "Lexus RX 450h" apibūdina gamintojai. Ir tai panašu į tiesą.

Užsiveda be garso

Sėdus prie "Lexuso RX 450h" vairo keistas jausmas apima paleidžiant variklį. Spustelėjus variklio paleidimo mygtuką neišgirsti įprasto garso. Tylą sudrumsčia tik tuo pat metu įsijungianti garso aparatūra. Įsižiebia prietaisų skydelio apšvietimas – tai ženklas, kad variklis jau paleistas ir galima važiuoti. Taip pat tyliai, kol pasiekiamas bent 40 km/val. greitis. Arba staigiai startuojant iš vietos. Mat tada tylusis hibrido elektros variklis lieka snausti, o į darbą kiek suriaumojęs kimba įprastas benzininis.

Salonas – kaip ir priklauso solidžiam automobiliui. Erdvės pakankamai, nereikia ieškoti papildomos vietos kojoms ištiesti. Prietaisų skydelio apdaila byloja, jog toks pirkinys prieinamas ne kiekvienam. Akies nerėžia išsikišusios detalės. Nei viduje, nei išorėje. Nematyti nei antenos, nei galinio stiklo valytuvo, nes viena integruota aptake, kitas paslėptas po juo.

Iš pirmo žvilgsnio gali pasirodyti, jog viduje per daug įvairiausių mygtukų. Tačiau netrukus galima atsirinkti, kuriuo galima nustatyti vienokią funkciją, kuris skirtas kitokiai.

Dizaineriai pasistengė, kad naujojo "Lexuso RX 450h" išvaizda nebūtų grėsminga, nes tai šiek tiek būdinga visureigiams. Galbūt tokiam sprendimui turėjo įtakos kalbos, jog visureigiai "Lexus" yra moterų pamėgti automobiliai. Ir ne tik Lietuvoje. Šią tendenciją patvirtino ir kolegos iš Latvijos, Estijos, kitų šalių.

Skatina vairuoti taupiai

Tai, kad "Lexus RX 450h" yra hibridas, tarsi savotiškai įpareigoja važiuoti taupiai. Prietaisų skydelis nuolat primena, kada dirba elektros variklis, kada įsijungia benzininis. Žinoma, važiuojant magistrale elektros variklis neturi reikšmės, tačiau įstrigus automobilių spūstyse judėti į priekį galima ir be degalų.

Vis dėlto ir važiuojant greitkeliu tachometro rodyklė primena, kada sunaudojama daug degalų, o kada jų galima sunaudoti minimaliai. Skirtingai nei kituose automobiliuose, hibridiniame modelyje tachometre variklio apsukas rodančius skaičius pakeitė spalvų skalė. Pirmoji zona – mėlynos spalvos. Jeigu rodyklė yra šioje zonoje, automobilį varo elektrinis variklis, degalai nenaudojami. Ypač taupiai važiuoti įmanoma ne tik lėtai judant įstrigus spūstyje, bet ir greitai leidžiantis nuo kalno, kai koja atleidžiama nuo greičio pedalo.

Vadinamoji ekonominė zona pažymėta žalia spalva. Jeigu tachometro rodyklė nepakyla virš jos, vairuotojas važiuoja optimaliai, neeikvoja per daug degalų. Tačiau jeigu greičio pedalas spustelimas žemyn, tachometro rodyklė kyla į baltą zoną. Tuomet momentinės degalų sąnaudos gali siekti 20 ar daugiau litrų šimtui kilometrų.

Įprastame automobilyje ir hibride esančio tachometro skirtumas toks, kad pastarajame rodyklė gali pakilti iki pat viršaus ir tai nereikš, jog variklio apsukos pasiekė kritinę ribą. Tai tik bus ženklas, kad važiuojama labai neekonomiškai.

Apetitas – ne per didžiausias

Palyginti su pirmtaku, naujasis "Lexus RX 450h" nemažai patobulintas. Gamintojai deklaruoja, kad jis turi 10 proc. daugiau jėgos, nors jėgos paskirstymo mechanizmas kur kas kompaktiškesnis. Degalų sąnaudos sumažėjo maždaug 23 proc. – vidutiniškai jos siekia vos 6,3 l šimtui kilometrų važiuojant kombinuotu būdu. Taršos rodikliai irgi džiugina: vos 148 g CO2 kilometrui. Pirmtako tarša buvo kiek didesnė – 192 g CO2 kilometrui.

Deklaracijos lieka deklaracijomis, tačiau jos iš tiesų laužtos ne iš piršto. Važiuojant užmiestyje įkalnėmis, lenkiant kitus automobilius paspaudus greičio pedalą kone iki dugno, kompiuteris rodė, jog šimtui kilometrų sunaudojama 10,7 l benzino. O važiuojant ramiai, tachometro rodyklei neleidžiant dažnai pakilti aukščiau nei ekonomiška žalia zona, degalų sąnaudos buvo 6,6 l šimtui kilometrų. Tokio galingumo ir svorio automobiliui tai yra išties mažai.


"Lexuso RX 450h" vizitinė kortelė

Variklio tūris 3456 cm3

Galia (AG / aps./min.) 299/6000

Pavarų dėžė automatinė, bepakopė (variatorius)

Maksimalus greitis (km/val.) 200

Vidutinės degalų sąnaudos (l) 6,3

Varantieji ratai visi

Degalų bako talpa (l) 65

Degalų rūšis benzinas, elektra

Matmenys (ilgis, plotis, aukštis; mm) 4770, 1885, 1685

Bagažinės tūris (l) 496

Padangos 235/60 R18

Bandyto modelio kaina (Lt) 235 000