Komą patyrusio vyro simbolis – kaukolė


2009-06-27
Darius Sėlenis
Komą patyrusio vyro simbolis – kaukolė

5,7 l galingumo variklis, 385 arklių galia ir apie tūkstantį kaukolių. "Kaukolė – baikerių simbolis, nes taip norime išgąsdinti mirtį", – savo plieninį žirgą patapšnojo iš ano pasaulio grįžęs vyras.

Pranešimas žmonai: žuvo

Kaukolė tapo ir asmeniniu 45 metų kauniečio Rolando Daugvilos simboliu. Prieš ketverius metus po motociklo avarijos vyras ilgam nugrimzdo į gilią komą. Busdamas iš jos tarsi rūke regėjo griaučius ir kaukolę.

Tą nelemtą viską aukštyn kojomis apvertusią 2005 m. dieną Rolandas motociklu su sūnumi Gyčiu važiavo į Jūros šventę. 1963 m. gamybos "Hondą Gold Wing" vyras ginė 80 km/val. greičiu ir šnekučiavosi su ledus valgančiu sūnumi.

Lijo. Viena greitkelio pusė ties Gargždais buvo remontuojama. Staiga pamatęs kliūtį sustojo priekyje važiuojantis vilkikas."Bandžiau jį aplenkti, bet iš priekio išniro autobusas. Vėl pasukau vairą ir rėžiausi tiesiai į vilkiką", – pasakojo vyras. Laimė, sūnus nuo "Hondos" nulėkė anksčiau, nors ir susižeidė galvą.

Tonas metalo vežęs vilkikas užgriuvo ant motociklo ir Rolando. Į nelaimės vietą atskubėję ir kraupų vaizdą išvydę draugai žmonai pranešė žinią: "Jis žuvo."

Giltinė su baikerio liemene

Koma. Tokią pravardę Rolandas gavo po 32 dienų, praleistų komos būsenos. Vyras iki šiol dėkingas 27 metus su juo gyvenančiai žmonai medikei Lidijai: "Ji mane išgelbėjo, išsaugojo ir prikėlė iš mirusiųjų. Tuomet ji ne tik dirbo Kauno 2-ojoje klinikinėje ligoninėje, bet ir gyveno prie mano lovos."

Baikeris netiki žmonėmis, tvirtinančiais, kad nugrimzdę į komą regėjo tamsius tunelius, šviesą ar dar kažin ką. Tai, pasako jo, neįmanoma: "Smegenys tuo metu būna mirusios."

Tik busdamas žmogus gali matyti kokius nors vaizdus: "Aš tarsi rūke regėjau giltinę su baikerio liemene, griaučius, kaukolę. Nuo to laiko kaukolė ir tapo mano simboliu."

Kas tai reiškia – panišką baimę ar mirties paiešką? Rolandas purto galvą: "Vilkikai važinėjo, važinėja ir važinės. O žmonės, teigdami, kad nieko nebijo, – meluoja. Kad ir koks drąsus būtum, visada kovoji su baime. O žmogiški išgyvenimo instinktai padeda jai priešintis. Paniškos baimės nejutau, bet "blokas" išliko sūnui, jis, sėdėdamas man už nugaros, pamatęs kliūtį instinktyviai nori stabdyti."

Kitaip žvelgia į neįgaliuosius

Pabudusį iš komos ir sėdintį neįgaliojo vežimėlyje po keliolikos dienų Rolandą draugai nuvežė į garažą, kur stovėjo jo motociklo likučiai. Dabar restauruota "Honda Gold Wing" – baikerio sodyboje.

Po tragiško įvykio jis pakeitė požiūrį į gyvenimą ir kitaip žvelgia į neįgaliuosius: "Visada jiems nuperku bent atsigerti vandens ar sumuštinį. Gyvenimas labai trapus, todėl vertinkime kiekvieną jo akimirką. Nepamiršiu jausmo, kai lūžusia ranka, koja, sulaužytais šonkauliais, plyšusiais plaučiais negalėjau nusišlapinti valandą, dvi."

"Ar jau?" – vis klausinėjo jauna slaugė, o skausmą kenčiantis vyras purtė galvą. Pasikeitė pamaina, atėjo kita slaugė, o Rolandas vis dar bandė nusišlapinti: "Tos bejėgiškumo akimirkos visada išliks mintyse."

Sutvarstytas į gimtadienį

Po kelių mėnesių baikerių klubo "Aliens" narys vėl sėdo ant motociklo. Tačiau vienas pirmųjų jo pasivažinėjimų vėl vos nesibaigė tragiškai. Tą birželio dieną jis važiavo į baikerių klubo "Brothers in Law" prezidento Mariaus Misiūno gimtadienį.

Kelią staiga užstojo agresyviai baikerį aplenkęs BMW – R.Daugvila motociklu slydo apie 200 m.

"Tuoj atvažiuosiu, – kruvinas ir tvarstomas medikų draugams telefonu žadėjo Rolandas. – O kai atvažiavau sutvarstytas į gimtadienį, iš pradžių visi ėmė juoktis – neva iškrėčiau puikų pokštą. Ir tik vėliau pastebėjo besisunkiantį kraują."

"Kelias tik susiaurėjo"

"Jei išnaudočiau visas jo galimybes – pakilčiau į orą", – kalbėdamas apie dabartinį savo motociklą šypsojosi baikeris Rolandas. Į 1998 m. gamybos "Boss Hoss" įmontuotas forsuotas aštuonių cilindrų "Chevrolet Corvette" variklis, todėl juo būtų galima važiuoti 350 km/val. greičiu.

"Tačiau užteko paspausti iki 200 km/val. Apžergiau galingą kaip vilkiko variklį, ir kelias tik susiaurėjo..." – akis primerkė vyras.

"Automatas, diržu varomas, nepakopinis, specialiai perdaryta variklio aušinimo sistema, "plaukiojantys" amortizatoriai", – techninius motociklo duomenis vardijo Rolandas.

Nuo dvylikos metų mopedu važinėjęs R.Daugvila pakeitė daugiau nei 20 motociklų. Dabartinis – jo svajonė. "Tiesa, – svajingai prasitarė, – praėjusiais metais išleistas naujausias "Boss Hoss" modelis – su 10 cilindrų galingumo "Dodge Viper" varikliu! Ir kas būtų labai patogu stumdant dabartinį 730 kg "Boss Hoss" – naujajame įrengtas atbulinis bėgis."

Nerašyta baikerių taisyklė: motociklą visada pastatyti taip, kad jis žvelgtų į kelią ir būtų parengtas bet kurią akimirką išriedėti.

Grėsmingas ES ženklas

100-ui km motociklas sunaudoja 16–17 l benzino, todėl 32 l talpos baką R.Daugvila pildo labai dažnai. Tačiau pinigų jis stengiasi neskaičiuoti. "Skaudės galvą", – šyptelėjo prakalbęs ir apie motociklo pertvarkymą, trukusį beveik pusantrų metų.

Savo rankomis jis perdarė beveik viską. Pagamino apsauginius nerūdijančio plieno lankus, žemino rėmą, gyvatės odos imitacija aptraukė sėdynę, iki 28,5 cm platino padangas, kurios netrukus bus dar platesnės – 30 cm, papildomai įrengė ksenono lempas: dieną jos šviečia mėlynai, naktį – baltai. Ši šviesa spindi iš kaukolės akiduobių.

"Daug, – paklaustas apie grėsmingai atrodančias kaukoles gūžtelėjo pečiais Rolandas. – Radiatoriaus apsaugą apkabinę griaučiai, virš vairo – taip pat, virš priekinės šakės ir bako – kaukolė. Kaukolė, supama valstybių skaičių simbolizuojančių žvaigždučių, puikuojasi net ES ženkle. Su nupieštomis ant motociklo korpuso – iš viso apie tūkstantį. Kaukolės ištatuiruotos ir ant mano kūno."

Moteris ir motociklas nedera

Baikeris labai piktai, netgi agresyviai, atsiliepė apie kelių erelius: "Kartais paveju tokius tarp mašinų nardančius besmegenius, išbaru ir net apstumdau."

Rolandui nepatinka ir motociklus vairuojančios dailiosios lyties atstovės. Tačiau jis gerbia išskirtines moteris ir materialiai prisidėjo perkant triratį motociklą avarijoje kojos netekusiai baikerei Alai. "Tačiau moteris, – mano Rolandas, – turi vairuoti kabrioletą, ne motociklą."

Šaltis, vėjas, prakaitas, susitaršę plaukai, veidą apkibę uodai. "Ar tai moteriška? – klausė vyras. – Moteris turi prisispausti vyrui prie nugaros. Jis turi jausti jos krūtinę. Ji turi būti švelni, kvepėti. Suprantu, kad yra moterų, vairuojančių traktorius, kombainus, motociklus, bet man jos neimponuoja."

Gražiausia muzika

Taip, jis prietaringas. Kelią perbėgus juodai katei, tris kartus nusispjauna arba laukia, kol pravažiuos kitas automobilis.

Jis preciziškai stengiasi nepervažiuoti per kelią einančio šuns, ežio ir net sraigės: "Tai gyva būtybė! Aš tikiu senu prietaru, kad ką nors atimdamas iš kelio, visada sulauksi atsako, nes kelias savo duoklę susigrąžina."

Ne, po avarijos ji netapo bailesnis. Jis supranta adrenalino teikiamą malonumą. Pats mėgsta greitį. Tačiau tik tuomet, kai kelias tuščias ir niekam nekelia pavojaus: "Paspaudžiu greičio pedalą, kaifuoju, vėl pristabdau. Po savimi malonu jausti moterį, o čia po kojomis – galingas variklis! Jo nenugalėsiu, visų galimybių neišnaudosiu, tačiau tas malonumas neapsakomas. Galybės, laisvės pojūtis."

R.Daugvila atsisėda ant kaukolėmis puošto "Boss Hoss". Pasisuka, šyptelėja ir paspaudžia pedalą: "Žinai, kokia gražiausia muzika? Motociklo variklio burzgimas..."