Trečias "Megane" dublis


2009-01-07
Renaldas Gabartas
Trečias

Ispanijos sostinės apylinkėse išbandę trečios kartos "Renault Megane", kolegos atkreipė dėmesį į vieną plika akimi sunkiai pastebimą permainą. Ankstesnių "Megane" sparnai buvo gaminami iš plastiko, o dabar – vėl iš metalo. Kodėl? Atsakydami į šį klausimą "Renault" atstovai prasitarė, kad dėl skirtingos metalo ir plastiko reakcijos į aplinkos temperatūros svyravimą tekdavo palikti palyginti didelius plyšelius tarp antvožo ir sparnų. "Vientisas" metalinis automobilio kėbulas vizualiai atrodo kur kas kokybiškesnis. Ir ne tik atrodo. Po beveik dvi dienas trukusios akistatos su neatpažįstamai pakeistu "Megane" teko pripažinti, kad prancūzai ištaisė visas arba beveik visas klaidas ir pašalino visus trūkumus, erzinusius antros kartos modelio vairuotojus.


5 žvaigždučių "Megane"

Nepriklausoma naujų europinių automobilių saugumo vertinimo programa "Euro NCAP" trečios kartos "Renault Megane" skyrė maksimalų įvertinimą – šis modelis surinko 37 taškus iš 37 galimų.

Naujoji "Megane" tapo vienuoliktu "Renault" automobiliu, gavusiu aukščiausią "Euro NCAP" įvertinimą. Tai prancūzams leidžia vadintis pačiu saugiausiu automobilių gamintoju, nes tokiu laimėjimu kol kas negali pasigirti nė viena kita bendrovė.

Naujosios "Megane" kėbulo struktūra sutvirtinta, taip pat yra numatytos smūgio energiją absorbuojančios zonos, užtikrinančios automobilio ir jo keleivių saugumą. Siekiant užtikrinti vairuotojo ir keleivių apsaugą, įdiegta trečios kartos "Renault SRP3" saugumo sistema, ji siūlo didžiausią ir vienodą apsaugą tiek vairuotojui, tiek visiems keleiviams. "Megane III" naudojamos naujausios dviejų kamerų, dvigubo spaudimo oro pagalvės ir šoninių smūgių davikliai, jie jau išmėginti modelyje "Laguna III".

Naujosios "Megane" hečbeko priekinės dalies konstrukcija padidina pėsčiųjų apsaugą: modifikuotas priekinio buferio tvirtumas ir medžiagos storumas, todėl į incidentą patenkančių žmonių kojos mažiau traumuojamos.

Vaikų saugumo srityje "Renault" gavo keturių žvaigždučių "Euro NCAP" įvertinimą. Naujoje "Megane" tiek dešinėje, tiek kairėje užpakalinių sėdynių pusėje galima tvirtinti "Isofix" sistemos kėdutes. Tritaškė "Isofix" sistema užtikrina geresnę apsaugą esant smūgiui. Be to, naudojami specialūs indikatoriai leidžia išvengti kėdučių tvirtinimo klaidų.

Madridas, Ispanija

Permainų receptas

Per penkerius pirmos kartos "Megane" gamybos metus (1995–2002 m.) nuo konvejerių nuriedėjo maždaug 3 mln. šių automobilių. Antros kartos modelio, gaminto iki praėjusių metų lapkričio, – 2 mln. Trečdaliu smuktelėjusio tiražo neįmanoma pateisinti bendro šio rinkos sektoriaus nuosmukiu (pastaraisiais metais C klasės modelių dalis smuktelėjo nuo maždaug 35 iki 29 proc.), todėl "Renault" strategai nusprendė atidžiau įsiklausyti tiek į lojalių klientų, tiek į skeptikų balsus.

Automobilių pramonės genijumi vadinamo Carloso Ghosno vadovaujama komanda šią užduotį atliko itin kruopščiai ir ryžosi radikalioms permainoms. Naujojo "Megane" išorės dizainas modernus, proporcingas, solidus ir emocingas, tačiau nešokiruojantis. Salonas nebėra toks originalus, tačiau erdvus ir funkcionalus. Net į trejų durų kupė modelį įlipti ir išlipti patogu. Hečbeko bagažinėje galima sutalpinti 405 l (įskaitant 33 l po grindimis) krovinių, o kupė telpa 377 l – tai vienas geriausių bagažinės talpumo rodiklių kupė automobilių klasėje.

Apdailos medžiagų paletėje nebeliko kieto plastiko, todėl šis modelis gali drąsiai būti lyginamas su etalonu laikomu naujuoju "Volkswagen Golf" ("Renault" rinkodaros specialistai teigia, kad šeštos kartos "Golf" yra svarbiausias penkerių durų hečbeko varžovas). Tą pat galima pasakyti kalbant ir apie garso izoliaciją – salone pavyzdingai tylu važiuojant įvairiu režimu.

Vienas iš nedaugelio nemaloniai nustebinusių prancūzų dizainerių sprendimų – blizganti salono ventiliacijos ortakių apdaila. Jų atspindys teršia išorinių veidrodėlių vaizdą, kad ir kokiu kampu žiūrėtum. Beje, panaši sunkiai paaiškinama smulkmena yra ir visureigio "Koleos" salone.

Judėjimo ypatumai

Pagyrų "Renault" inžinieriai nusipelno ir už akivaizdžiai patobulintas važiavimo ypatybes. Ankstesnis modelis sulaukdavo kritikos dėl elektrinio vairo stiprintuvo darbo, pernelyg kietos pakabos, sankabos reguliavimo ir panašių dalykų, o važiuoti trečios kartos "Megane" – tikras malonumas. Automobilis puikiai valdomas, jo elgesys tiksliai prognozuojamas.

Tiesa, net ir modelį su galingiausiu benzininiu 180 AG varikliu sunkoka pavadinti sportišku. Bandant kalvotose Madrido apylinkėse kiek aštriau įveikti nedidelius serpantinus, "Megane" nepasidavė provokacijoms: akceleratorių numynus iki grindų, tachometro rodyklė kilo be jokio azarto, tarsi duodama vairuotojui papildomai laiko pergalvoti, ar tikrai šis nori erzinti tvarką keliuose prižiūrinčius pareigūnus.

Jei sportinių ambicijų nepuoselėjate, bet kokia kelionė tiek didmiesčio erzelynėje, tiek magistrale naujuoju "Megane" iš tiesų bus maloni. Važiuoklė puikiai sugeria visus kelio paviršiaus nelygumus. Netgi tokie dalykai kaip "gulintys policininkai" važiuojant 50 km/val. greičiu neatrodo, kad laužytų automobilį – skaudaus smūgio į pakabą nebūna. Kiek jautriau į prastą kelią reaguoja kupė modelis – jo priekinė pakaba standesnė 19 proc., o galinė – 10 proc.

Kaip ir visuose kituose "Renault" modeliuose stabdžių sistema dirba beveik idealiai – stabdymo jėga tiksliai paskirstoma.

Pridėtinė vertė

Trečios kartos "Megane" aprūpinta daugybe naudingų įrenginių. Viena pagrindinių inovacijų prietaisų skydelyje yra tai, kad prie visiems įprasto mechaninio tachometro yra skaitmeninis spidometras. Degalų kiekis bake ir variklio temperatūra taip pat parodoma skaitmeniniu būdu. Dar viena naujovė – automatinė greičio palaikymo sistema ir ribotuvas, naudojantis spalvų elementus. Į spidometrą integruotas šviesų ratas, jis aktyvuojasi įjungus šią sistemą: kai nustatytas greitis padidėja, spidometras ima šviesti raudonai, o viršijus greitį ima blyksėti.

Daug patogumo taip pat suteikia laisvų rankų kortelė – automatinis užraktas vairuotojui nuėjus nuo automobilio, navigacijos sistema ir kitos funkcijos.

"Megane" hečbekas ir kupė siūlomi su plačia variklių gama. Dyzelinių variklių sąraše yra net šeši agregatai, silpniausias 85 AG, o galingiausias 130 AG. Benzininių variklių gerbėjai gali rinktis iš trijų variantų – dviejų 1,6 l darbinio tūrio ir 2 l motoro, turinčio 180 AG.

Prancūzai teigia daug dėmesio skyrę ekologijai, todėl daugelis modelio variklių išmeta mažiau nei 140 g/km CO2. 95 proc. automobilio gali būti perdirbta, o beveik 12 proc. mašinai gaminti naudoto plastiko yra iš perdirbtų medžiagų. Beveik 70 proc. automobilių atitinka "Renault Eco2" programos reikalavimus. Be to, nuo 2009 m. pavasario automobiliai galės būti komplektuojami su biodegalų varikliais (bioetanoliu ir biodyzelinu).

"Megane" šeimos automobiliai gaminami ISO 14001 sertifikatą turinčioje Palensijos gamykloje, Ispanijoje.