Elektronika pagal "Nissan"


2008-09-03
"Ratų" inf.
Elektronika pagal

"Nissan Motor" konstruktoriai pristatė universalų Apsaugos nuo susidūrimo (angl. "All-around collision free") prototipą, kurį sudaro dvi visiškai naujos technologijos - Šoninio susidūrimo prevencijos (angl. Side Collision Prevention (SCP) ir Galinio susidūrimo prevencijos (angl. Back-up Collision Prevention (BCP) sistemos. Japonai teigia, kad tai svarbus žingsnis tobulinant vadinamąją "Nissan" saugos skydo koncepciją, turinčią padėti apsaugoti automobilį ir juo keliaujančius žmones.

Nematomi pagalbininkai

Naujosios sistemos veikia išvien su jau senokai masinei automobilių gamybai pritaikytomis Atstumo kontrolės (angl. Distance Control Assist (DCA) ir Nukrypimo nuo eismo juostos prevencijos sistemomis (angl. Lane Departure Prevention (LDP).
Šoninio susidūrimo prevencijos sistema veikia vairuotojui nusprendus keisti eismo juostą. Jei toje juostoje mašinos šonuose esantys jutikliai užfiksuoja esantį ar artėjantį automobilį, sistema suveikia ir įspėja dėl pavojaus. Tuomet aktyvuojamas nukrypimo nuo kurso mechanizmas, kuris stabdo kiekvieną ratą atskirai ir padeda išvengti galimo susidūrimo.

Aktyviai į žmogaus veiksmus kišasi ir Galinio susidūrimo prevencijos sistema. Važiuojant atbuline eiga gale sumontuoti jutikliai aptinka kliūtis, esančias automobilio kelyje. Aptikus kliūtį aktyvuojamas garso signalas ir stabdžiai. Tokia sistema padeda išvengti susidūrimo, pavyzdžiui, kai automobilis išvažiuoja iš stovėjimo vietos.
Naujosios sistemos perspėjimo ir saugos sistemos sukurtos taip, kad padėtų vairuotojui reaguoti intuityviai, įsikišant tik minimaliai.

Kompanija "Nissan" yra įsipareigojusi gaminti saugesnius automobilius, kuriuose įdiegtos pažangiausios technologijos. Iki 2015-ųjų eismo įvykiuose (važiuojant "Nissan" automobiliais) žuvusių ar sužeistų žmonių siekiama sumažinti per pusę.

Taupymo priemonė

Neseniai šios kompanijos atstovai paskelbė sukūrę naujos kartos ekopedalą, kuris vairuotojams padės sutaupyti iki 10 proc. degalų. Šis išradimas apskaičiuoja kuro suvartojimo požiūriu efektyviausią automobilio pagreitį. Jei numatyta norma viršijama, automatiškai atleidžiamas akceleratoriaus pedalas. Įmontuotas indikatorius vairuotojui praneša, kiek viršijamas degalų sunaudojimas. Naujoji ekopedalo sistema "Nissan" automobiliuose turėtų būti pradėta diegti jau kitais metais. Gera žinia nemėgstantiems ribojimų: bus sudaryta galimybė šį patobulinimą įjungti ir išjungti.

Elektra vietoj benzino

Trečioji "Nissan" vasaros naujovė - elektra varomo automobilio prototipas, kurio baterijos yra dukart galingesnės nei įprastos. Bendrovė siekia tapti nulinės taršos automobilių srities lydere.

Trečia pagal dydį japoniškų automobilių gamintoja tvirtina, kad priekiniais ratais varomo dėžės formos automobilio varikliui patobulintos ličio jonų baterijos suteikia 80 kW galią. Elementuose esą telpa dvigubai daugiau energijos nei įprastinėse nikelio ir metalo baterijose, dabar naudojamose hibridiniuose ir elektra varomuose automobiliuose.
Parduoti modelį JAV ir Japonijoje "Nissan" siekia pradėti 2010-aisiais, o visame pasaulyje - dar po dvejų metų. Įmonės atstovai teigia, esą automobilis turės unikalų dizainą, nepanašų į jokio egzistuojančio modelio.

Kompanija į benzinu ir elektra varomų automobilių rinką nespėjo įsiveržti taip greitai, kaip jos konkurentės "Toyota" ar "Honda", tačiau ketina tapti elektrinių automobilių pramonės lydere. Tokie automobiliai - iš dalies dėl riboto baterijų veikimo laiko - iki šiol negaminami masiškai. "Nissan" kuria ir vandeniliu varomus automobilius bei originalų hibridinį variklį. Bendrovės specialistai įsitikinę, kad nulinės taršos transporto priemonės ateityje užims 15 proc. pasaulinės automobilių rinkos.