Nuolaidų lietus: nuo ryto iki sutemų


2009-04-23
Šarūnė Kutinskaitė
Nuolaidų lietus: nuo ryto iki sutemų

Konkuruodami su juodo apsipirkimo naktį skelbusiais vilniečiais, kauniečiai surengė nuolaidų dieną.

Šturmavo nuo 8 valandos

Vakar vidudienį, automobilių stovėjimo aikštelėje šalia prekybos ir laisvalaikio centro "Mega", laisvų vietų buvo mažiau nei įprastai.

Pro šalį su pilnu krepšiu pirkinių prasliūkino besišnekučiuojanti porelė. Jauna mama, vežimėlyje palikusi sūnų, į automobilio bagažinę krovė sauskelnių pakuotes ir vaikišką vaikštynę.

Praėjusį savaitgalį netoli stiklinio akvariumo įsitaisiusi milžiniška žalgiriečių taurė vakar smalsuolių beveik nesulaukė. Gražiausius krepšininkų metimus rodantys ekranai pritraukė tik kelių vyrų dėmesį. Moterys tarsi susitarusios skubėjo į stiklines "šventoves", kurių įeigas nuo ryto paženklino plakatai, skelbiantys apie nuolaidas.

"Nuolaidų akcijoje dalyvauja apie 70 centre įsikūrusių ir įvairias paslaugas siūlančių parduotuvių", – aiškino "Mega" rinkodaros projektų vadovė Agnė Šimanauskaitė. Žmonės į masinį apsipirkimą įsitraukė anksti rytą – nuo 8 val. Tuomet duris atvėrė parduotuvė "Rimi".

Drabužių, batų, aksesuarų ir kitų parduotuvių darbuotojai atremti pirkėjų šturmą buvo pasirengę nuo 10 val. "Neabejoju, kad daugiausia žmonių bus pasibaigus darbo dienai. Jei reikės, vakare automobilių stovėjimo aikštelėje reguliuosime eismą, kad būtų išvengta spūsčių", – sakė A.Šimanauskaitė.

Aktyviai pirko techniką

Bene populiariausia vakar "Megoje" buvo parduotuvė "Topo centras". Praėjus dviem valandoms nuo darbo pradžios, prie kasos buvo nusidriekusi milžiniška pirkėjų eilė.

Darbuotojai vos spėjo atsakinėti į klausimus ir rašyti garantinius kvitus. Garso, vaizdo, buitinę techniką, kompiuterinę įrangą ir mobiliojo ryšio telefonus vakar šioje parduotuvėje buvo galima įsigyti 30 proc. pigiau.

"Ar galite paskaičiuoti, kiek kainuos ši vaizdo kamera pritaikius nuolaidą?" – salės konsultanto pasiteiravo žilstelėjęs vyras. Sužinojęs, kad už pastarąją mokės beveik 600 litų pigiau, klientas akimirksniu įsiliejo į būrį laukiančiųjų atsiskaityti.

"Sakykite, kodėl šiandien tiek daug žmonių?" – to paties konsultanto pasiteiravo simpatiška mergina. Negalėję patikėti, kad dar yra žmonių, nežinančių apie masinį apsipirkimą, "Kauno dienos" žurnalistai pasiteiravo, kokių tikslų vedama kaunietė atsidūrė būtent šiame prekybos centre. "Turiu laisvą dieną. Pamaniau, kad vertėtų apsipirkti. Tačiau apie nuolaidų dieną sužinojau tik dabar, – tiesdama maišelį su naujintelaičiais batais šyptelėjo Ilona. – Juos nusipirkau, bet be akcijos. Reikės dabar elektrinio virdulio paieškoti."

Visi pirko batus

Susigundžiusios nuolaidomis iki 50 proc. batų parduotuvėse karaliavo moterys. Regis, nieko įspūdingo – 79,99 lito kainavę bateliai siūlomi už 49,99 lito, tačiau matant, kaip juos į krepšelį deda galima konkurentė, pusė šimto litų didelio vaidmens nevaidina. "Imk, vasarą sunešiosi", – dvejojančią merginą įkalbinėjo draugė.

Kelios kalbintos pirkėjos piktinosi, esą dalis prekybininkų įspūdingais skaičiais ant reklamos plakatų bandė gudrauti – užėję vidun žmonės sužinodavo, kad akcija taikoma tik kelioms iš visų prekių.

Nuolaidomis viliojo ir drabužių parduotuvių vitrinos. "20 proc. nuolaida pavasario kolekcijai, 30 proc. nuolaida visiems, išskyrus nukainotiems drabužiams", – panašius plakatus buvo galima aptikti kone prie visų moteriškais, vyriškais ir vaikiškais drabužiais prekiaujančių parduotuvių.

Negyvosios jūros druskų produktais ir jų reklama moterys vakar nesidomėjo dėl vienintelės priežasties – joms nebuvo taikomos nuolaidos. Kvepalų, lūpų blizgių, akių šešėlių ir kūno kremų dailiosios lyties atstovės ieškojo ten, kur jų buvo galima įsigyti su kelių dešimčių procentų nuolaida.

Pamiršo ir Lenkiją

Bent jau vakar kauniečiai pamiršo kelius, vedančius, į Lenkiją. Miestiečiai traukė į "Rimi" parduotuvę.

"Klausyk, "pampersai" čia kainuos tiek pat, kiek ir Suvalkuose", – stumdamos vaikiškus vežimėlius skaičiavo dvi draugės. Sauskelnės, tualetinis popierius, skalbiamieji milteliai ir prausimosi priemonės – pirkiniai, kurie dažniausiai keliavo į pirkėjų krepšelius.

"Velnias, teks keliauti į kitą parduotuvę, antraip čia sugaišiu valandą", – dėdamas duonos kepalėlį sumurmėjo tamsiaplaukis vaikinas. Netrukus paaiškėjo, kad pirkimo manija apėmė ir stipriosios lyties atstovus. Keikęs ilgas eiles, po kelių minučių prie "Rimi" parduotuvės šmėsčiojęs jaunuolis atsidūrė juvelyrinių dirbinių parduotuvėje. Čia įvairius papuošalus ir brangakmenius buvo siūloma įsigyti 25–50 proc. pigiau. Tiesa, aukso žiedelius mainyti sugalvoję jaunieji, nuolaidomis pasinaudoti negalėjo – sužadėtuvių žiedai buvo parduodami senomis kainomis.