Vienaaukštis pirkėjų rojus


2003-11-21
Daiva VALEVIČIENĖ
Vienaaukštis pirkėjų rojus
K.Baršausko gatvėje šiandien atidaromas 42 milijonų litų investicijų pareikalavęs prekybos centras “Molas”

Naujasis prekybos centras “Molas” užima daugiau nei du hektarus ploto ir kol kas yra vienas didžiausių tokio pobūdžio statinių Lietuvoje. Jis vienaaukštis, todėl, žvelgiant iš gatvės, neprislegia gigantiškumu.

Kauniečiai, įpratę nerasti laisvų vietų automobiliams prie “Maxima” parduotuvių, gali su palengvėjimu atsikvėpti: aikštelėje prie “Molo” - 600 vietų.

Stambus priglaudžia smulkųjį

Anot prekybos centro savininkų, pažodžiui verčiant žodis “molas” reiškia vietą, skirtą pasivaikščiojimams pavėsyje. “Iš dviejų šimtų mūsų siūlytų pavadinimų anksčiau registruoto nebuvo tik šio”, - sako savininkų, UAB “Kauno Žalgirio stadionas ir partneriai”, atstovas Darius Krasaitis.

Po vienu stogu “Mole” įsikūrė “Maxima” ir “Senukai” bei daug mažesnių parduotuvių žinomais ir naujais vardais, iš viso apie keturias dešimtis, kurios prekiaus namų apyvokos reikmenimis, kompiuterine technika, rūbais, batais, kosmetika, juvelyriniais dirbiniais ir t.t. Žodžiu, čia, kaip jau įprasta prekybos centruose, bus galima apsirengti nuo galvos iki kojų, įsigyti visko, ko reikia ir šventei, ir kasdienybei.

Vakar visur buvo galima pamatyti parduotuves jų atidarymui ruošiančias komandas, kurios paprastai dirba užkulisiuose. Nelengva buvo atskirti, kas ten bosas, o kas - tiekėjas ar meistras, atėjęs pritvirtinti iškabos. Visi plušėjo, pasiraitoję rankoves, ir nelabai tikėjosi, kad nakvoti sugrįš į namus.

Architektas Virginijus Juozaitis, vadovavęs šio centro projektavimui, kartkartėmis dūsavo: tik jis galėjo įvertinti, kaip vakarykštis vaizdas skyrėsi nuo to, kurį turi išvysti pirkėjai. Net “Senukai” kol kas neįsisavins viso jiems priklausančio ploto - galutinės įkurtuvės bus švenčiamos gal tik vasario pabaigoje.

Tikisi antplūdžio

Prekybos centro savininkų UAB “Kauno Žalgirio stadionas ir partneriai” atstovas Darius Krasaitis neslėpė, kad jau pirmąją darbo dieną tikisi lankytojų antplūdžio. “Planuojama, jog “Mole” kasdien turėtų apsilankyti apie 20 tūkst. lankytojų. Žinoma, pirmosiomis dienomis ateis daugiau smalsuolių nei pirkėjų”, - mano D.Krasaitis. Jiems vilioti sudaryta išsami net tris dienas truksianti programa.

Prekybos centro savininkai nebijo toje pačioje gatvėje įsikūrusių didelių parduotuvių konkurencijos. “Apie tikrąją konkurenciją bus galima kalbėti, kai Kaune bus trys-keturi panašūs centrai”, - sakė D. Krasaitis.

UAB “Kauno Žalgirio stadionas ir partneriai” akcijos priklauso UAB “Vegida”, kuri savo veiklą Lietuvoje pradėjo 1993 metais. Veiklos sritis - prekybinės ir komercinės paskirties nekilnojamas turtas. UAB “Vegida” ir toliau žada investuoti Kauno mieste. Vienas artimiausių projektų - spaustuvės ir administracijos pastato statyba Veiverių gatvėje Kauno įmonės “ARX-Baltija” užsakymu.

Racionali estetika

“Molo” pastatas yra labai šviesus ir erdvus - du pagrindinius korpusus jungia galerija, apšviesta natūralia dienos šviesa, joje įrengtas fontanas. Vakar jis dar neveikė, o buvo pritaikytas šešių metrų aukščio Kalėdų eglės postamentui. Nemenkas būrelis dizainerių ir jų talkininkų augino šį medį po šakelę ir iškart puošė. Sintetinės žalumos bus labai daug.

Pagrindinė prekybos centro galerija primena gatvę, kuria malonu vaikštinėti, dairantis į aplink žėrinčias vitrinas. Sunku bus atsispirti iš čia pat įsikūrusių restorano, koldūninės, kavinės-baro vilionėms.

“Čiurlens fontanas, o aplink bus suoleliai, atsiras ir originalūs kioskai, deramai išsirikiuos augalai. Pasaulio prekybos centruose jie niekur nebūna tikri”, - atspėja klausimą architektas. Šioje gatvėje net žiemą bus šilta ir lankytojai greičiausiai pasiges rūbinės. Tad paltas prekių vežimėlyje ar per automobilių aikštelę atskubantis ne pagal sezoną apsirengęs klientas bus ir “Molui” būdingas vaizdelis.