Naujienos


2004-05-24
Naujienos

Kelyje - automobilio patikra

Kelių transporto priemonių valstybinės techninės apžiūros įmonių asociacija “Transeksta” pranešė, jog specialiąja įranga aprūpintas automobilis nuo gegužės 24-osios iki rugsėjo 24-osios aplankys visas šalies apskritis ir suteiks galimybę kelyje pasitikrinti transporto priemonių techninę būklę. Asociacija keturis mėnesius vykdys akciją “Techniškai tvarkingas automobilis - saugus eismas, švaresnis oras”.

Akcijoje dalyvaus techninės apžiūros įmonių specialistai kartu su VRM eismo priežiūrą vykdančių tarnybų pareigūnais, kurie pagal iš anksto suderintą grafiką keliuose tikrins transporto priemonių techninę būklę. Tai bus daroma miestuose, rajonų centruose ir didesnėse gyvenvietėse įrengiant mobiliąją apžiūrų stotį. Tiksliau, atvairuojant automobilį su kilnojamąja techninės apžiūros įranga ir pasiūlant mašinų savininkams nemokamai patikrinti kenksmingų medžiagų kiekį išmetamosiose dujose, žibintų sureguliavimą, stabdžių efektyvumą ir bendrą transporto priemonės techninę būklę. Taip pat bus konsultuojama įvairiais klausimais, susijusiais su valstybinės techninės apžiūros atlikimu. Visi patikrinimo rezultatai bus pateikiami automobilio savininkui. Per žiniasklaidą gyventojai bus informuoti, kada ir kuriose vietose vyks ši akcija.

“Akcijos tikslas - išsiaiškinti, kiek mūsų keliais važinėja transporto priemonių, turinčių techninių trūkumų, atkreipti automobilių savininkų dėmesį į tuos trūkumus, kurie kelia grėsmę eismo saugumui ir aplinkai. Be to, kaip tikimės, tokios akcijos paskatins vairuotojus nuolat domėtis savo automobilio sveikata, - akcentuoja Vytautas Sendžikas, Kelių transporto priemonių valstybinės techninės apžiūros įmonių asociacijos “Transeksta” viceprezidentas.

“Ford” žvalgosi Lietuvoje

Automobilių gamybos kompanija “Ford” Lietuvoje gali pastatyti dyzelinių įpurškimo sistemų gamyklą, jei šalis bus pasirinkta iš kelių neįvardijamų nusižiūrėtų valstybių. Sėkmės atveju Lietuva gali tikėtis nuo 17,5 mln. iki iki 20 mln. eurų investicijų. Be to, būtų sukurta apie 300 naujų darbo vietų.

Lietuvoje JAV kompanija perspektyviausiomis vietomis investuoti laiko Kauno arba Klaipėdos laisvąsias ekonomines zonas, nes jose veikiančioms įmonėms taikomos pelno, nekilnojamojo turto, kelių ir kitų mokesčių lengvatos, kurios išlieka ir Lietuvai įstojus į Europos Sąjungą.

Taip pat neatmetama galimybė, kad naujoji “Ford” gamykla galėtų išaugti šalia Panevėžio kompresorių gamyklos “Aurida” teritorijos.

“Ford” atstovai įvertino Lietuvą kaip investicijoms patrauklią šalį, kurioje palanki mokesčių sistema, netrūksta kvalifikuotos darbo jėgos bei pakankamas politinis stabilumas. Teigiama, kad susidomėjimas Lietuva padidėjo ir dėl geros geografinės padėties - šalis ribojasi su NVS valstybėmis, kurios yra pagrindinės žaliavų tiekėjos, o realizuoti produkciją padėtų gerai išplėtota transporto sistema.

Amortizacijos terminai nesikeis

Vyriausybė nesutinka, jog senesnių nei 5 metų lengvųjų bei krovininių automobilių, autobusų nusidėvėjimo terminas būtų sutrumpintas nuo 10 iki 4 metų.

“Nustatant senoms transporto priemonėms tokius pat ar mažesnius nusidėvėjimo normatyvus kaip ir naujoms transporto priemonėms, įmonės nebus skatinamos atnaujinti savo transporto priemones”, - teigiama Vyriausybės išvadose Seimui.

Vyriausybės nuomone, dėl to senos transporto priemonės ir toliau neigiamai veiks aplinką bei žmonių sveikatą, dėl blogesnės techninės senų transporto priemonių būklės didės avarijų tikimybė ir nebus užtikrinamas saugus vežimas.

Seimas po pateikimo yra pritaręs Valstiečių ir Naujosios demokratijos partijų sąjungos frakcijos nario Viktoro Rinkevičiaus parengtoms Pelno mokesčio įstatymo pataisoms, numatančioms senesniems nei 5 metų automobiliams trumpesnį nusidėvėjimo terminą.

Dabar ilgalaikio turto nusidėvėjimo, arba amortizacijos, normatyvas senesniems kaip 5 metų minėtiems automobiliams yra 10 metų, ne senesniems kaip 5 metų lengviesiems automobiliams - 6, o krovininiams automobiliams, priekaboms ir autobusams - 4 metai.

V.Rinkevičiaus teigimu, šie automobilių amortizacijos normatyvai skatina senus automobilius eksploatuoti ilgai ir dar labiau didinti aplinkos taršą. Pasak jo, daugelis smulkaus ir vidutinio verslo įmonių negali įsigyti naujų ar mažai naudotų automobilių, todėl tenkinasi įsigydami senesnių automobilių.

Elta, BNS, KD inf.