Klinikų prieigos - vairuotojų karo aikštelė


2005-04-09
Dainoras LUKAS
Klinikų prieigos - vairuotojų karo aikštelė

Atvykusieji aplankyti ligonių rizikuoja patys jais tapti

Šalia Kauno medicinos universiteto klinikų kasdien vyksta nuožmi vairuotojų kova dėl keleivių. Daugiausia priekaištų vėlgi tenka maršrutiniams mikroautobusams, kurie stoja troleibusams skirtoje vietoje ir sudaro avarines situacijas.

Nuolatinė maišatis

Į redakciją paskambinęs kaunietis pasakojo pats neseniai nukentėjęs per vieną incidentą. “Važiavau mikroautobusu, nespėjau išlipti, kai vairuotojas pradėjo važiuoti. Mane kelis metrus vilko, bet viskas baigėsi laimingai. Vairuotojas atsiprašė. Tačiau manau, kad eismą šioje vietoje reikia tvarkyti, dabar ten tikra beprotybė”, - pasakojo vyriškis.

Mikroautobusų vairuotojai, atvažiavę prie Klinikų, stoja troleibusams skirtoje vietoje. Atvažiavus pastariesiems, jie neturi kur išleisti keleivių. Šie prašo atidaryti duris, kad galėtų keliauti pas gydytojus ar aplankyti ligonių, todėl išlipę gatvės viduryje rizikuoja savo gyvybe.

Situaciją dar aštrina visuomeniniam transportui skirtoje aikštelėje sustojantys kiti automobiliai. “Būna, kad palieka juos valandai ar ilgiau. Kartais atvažiuoja policija, juos nutempia”, - pasakojo taksistai.

Karas dėl keleivių

“Reikėtų įrengti atskiras stoteles mikroautobusams ir troleibusams, būtų viskas gerai, netrukdytume vieni kitiems”, - sakė mikroautobuso vairuotojas Valerijus Romanovas. Jo kolegos aiškino, kad reikėtų iš aikštelės išvaryti taksistus, tada liktų daugiau vietos.

Tuo tarpu kai kurie taksi vairuotojai norėtų, kad mikroautobusai apskritai prie Klinikų nevažiuotų. “Tegu jie važiuoja Sukilėlių prospektu. Čia ligoninė, ekologiškai švari vieta, nėra reikalo čia teršti orą”, - sakė vienas jų. Taksistai taip pat parodė, kad mikroautobusams yra įrengta sustojimo vieta, pažymėta specialiu ženklu.

“Jeigu jie ten stovėtų, kitiems būtų gerai”, - sakė taksi vairuotojas Vytautas Kvainauskas. Taksistai, laukdami keleivių suskaičiavo, kad vienu metu aikštelėje buvo net 18 mikroautobusų. “Jie čia rėkia, signalizuoja vienas kitam, išleidžia keleivius gatvės viduryje, žiemą senutės griūva ant žemės po ratais kitam mikroautobusui”, - aiškino vairuotojai.

Dalis mikroautobusų vairuotojų keleivių laukia jiems skirtoje vietoje. “Kodėl kiti čia nestoja? Prie pagrindinių vartų susirenka daugiausia keleivių, jiems sunku paeiti 10 žingsnių iki stotelės. Iš dalies ir jie kalti dėl maišaties”, - teigė mikroautobuso vairuotojas Valerijus Porovkovas.

Kitas jo kolega patvirtino, kad keleiviai prašo išleisti prie pat įėjimo į Klinikų teritoriją. “Pažiūrėkite, jie ten ir laukia autobusų”, - sakė vairuotojas.

Neranda vietos mokamose aikštelėse

KMUK direktorius ūkiui ir inžinerijos reikalams Vytautas Venclovas sakė, kad teritorija, kurioje stoja visuomeninis transportas, Klinikoms nepriklauso. “Mes nieko negalime ten pakeisti, teritorija yra Savivaldybės. Policija bando tvarkyti eismą, nuveža ne vietoje paliktus automobilius, bet pareigūnai negali čia nuolat budėti”, - sakė jis.

V.Venclovas teigė, kad atvykstantieji į Klinikas savo automobiliais juos gali palikti mokamose aikštelėse. “Jos retai būna pilnos, nes vairuotojai mėgsta palikti automobilius gatvėje”, - sakė jis.

Tačiau Jolanta Liberienė pasakojo kovo 3 dieną neradusi vietos pastatyti automobilį prie kardiologijos klinikos. “Atvažiavau apie 11.30 val., nebuvo vietos nei gatvėje, nei mokamoje aikštelėje. Tada nuvažiavau prie pagrindinio įėjimo ir palikau automobilį draudžiamoje zonoje. Grįžusį radau jį įkeltą į autovežį. Pareigūnai liepė mokėti 50 litų už automobilio išgabenimą ir 100 litų baudą. Suprantu, kad pažeidžiau taisykles, bet neturėjau kitos išeities”, - piktinosi moteris.

Padėtų tik sankryžos rekonstrukcija

“Šiuo metu ten chaosas. Įvairiomis priemonėmis jį galima mažinti, bet visiškai panaikinti būtų įmanoma tik rekonstravus žiedinę sankryžą. Neįmanoma pasakyti, kad tai bus realu. Viskas susiję su lėšomis ir žeme”, - sakė Kauno miesto savivaldybės Transporto skyriaus vedėjas Paulius Keras.

Anot jo, žiede planuojama įrengti dvi atskiras aikšteles troleibusams. “Dabar visi stoja vienoje, o keleiviai nežino, kuria kryptimi jie vyksta, todėl priversti vairuotojų klausinėti. Atskyrus aikšteles pagal kryptis, maišaties sumažės”, - mano P.Keras.

Pasak jo, prieš kurį laiką buvo nutarta neleisti daliai maršrutinių mikroautobusų užsukti į Klinikas, tačiau tuo liko nepatenkinti keleiviai, kurie iki pagrindinių pastatų turėdavo eiti nuo Sukilėlių prospekto. “Teko mikroautobusams vėl leisti važiuoti iki pat Klinikų. Be to, mikroautobusai, jeigu Klinikos nėra galinis maršrutas, gali stoti bet kurioje vietoje. Chaosą kelia ir taksistai, kurie neretai sustoja dviem eilėmis”, - teigė P.Keras.