Apie įsimylėjėlių karą - Šekspyro ir miuziklo kalba


2007-03-24
Rūta KANOPKAITĖ
Apie įsimylėjėlių karą - Šekspyro ir miuziklo kalba

Naujajai Muzikinio teatro premjerai “Bučiuok mane, Keit” prognozuojamas didelis pasisekimas

Šį savaitgalį debiutuojantis spektaklis - vienas populiariausių veikalų pasaulio scenose. “Kolo Porterio miuziklas suintrigavo pirmiausiai savo dramaturgija. Siužetas “teatras teatre” yra mano mėgstamas arkliukas”, - sako režisierius Aidas Giniotis, Muzikiniame teatre 2004-aisiais pastatęs garsų miuziklą “Kabaretas”, tapusį repertuaro karūna. “Bučiuok mane, Keit” pasakoja apie išsiskyrusią sutuoktinių teatralų porą, kurią likimas vėl netikėtai suveda scenoje - jiems tenka pagrindiniai vaidmenys Šekspyro “Užsispyrėlės sutramdyme”. Iš pokario Amerikos į Renesanso laikus persikeliantys personažai nešasi ten ir savo intrigas, nesantaiką, meilę. Kauno scenoje miuziklo veikėjų vaidmenis kuria gerai žinomi artistai ne tik iš Muzikinio teatro, bet ir Vilniaus bei Klaipėdos.

Pagal dvigubo žaidimo taisykles

Su Kauno muzikiniu teatru režisierius Keistuolių teatro vadovas Aidas Giniotis sėkmingai bendradarbiauja jau keleri metai. Pirmasis jo darbas buvo Zitos Bružaitės operėlė-parodija “Grybų karas ir taika” pagal žinomą Justino Marcinkevičiaus poemą vaikams. Režisierius sako, kad jam padarė įspūdį Muzikinio teatro polinkis eksperimentuoti, plėsti tradicinio repertuaro ribas. Todėl 2004-aisiais jis sutiko statyti labai rizikingą kūrinį - garsaus filmo aura apgaubtą miuziklą “Kabaretas”. Šis spektaklis buvo labai sėkmingas, už vaidmenis jame Auksiniais scenos kryžiais buvo apdovanotos aktorės Gražina Balandytė ir Viktorija Streiča.

Kas paskatino režisierių Aidą Giniotį priimti Muzikinio teatro pasiūlymą pastatyti miuziklą “Bučiuok mane, Keit”?

“Pirmiausiai - pažadas, kurį buvau davęs po “Kabareto”. Be to, “Bučiuok mane, Keit” siužetiškai yra labai patrauklus. Veikale persipina užkulisių gyvenimas ir scena. Tai leidžia improvizuoti teatro gyvenimo ir intrigų tema, netgi parodijuoti. Muzika šiuo atveju man nebuvo svarbus motyvas”, - sako spektaklio statytojas. Jis priduria, kad veikalo libretą koregavo, nes kai kurios pusšimčio metų senumo amerikiečių gyvenimo aktualijos mums neįdomios ir nieko nesako.

Dirigentas Julius Geniušas pabrėžia, kad Kolo Porterio miuziklo dvi redakcijos - 1948 ir 1999 metų, yra visiškai savarankiški ir skirtingi muzikos kūriniai. Naujoji instrumentuotė yra džiazinės stilistikos, jos autorius - garsus muzikas Don Sebesky. J.Geniušas sako labai apsidžiaugęs šia instrumentuote.

“Orkestro muzikantai stengsis išgauti džiazinę stilistiką. Dainininkams tai kiek sunkiau. Dramos aktoriai, ir šiaip turintieji neblogus balsus moka apvaidinti dainavimą. Solistams su klasikiniu muzikiniu išsilavinimu nėra lengva persikūnyti į bigbendo stilistiką. Tačiau skeptikams galiu pasiūlyti priešingą pavyzdį: ar galėtų koks nors bigbendas atlikti klasikinę operą?” - kalba dirigentas, džiaugdamasis įdomiu nauju darbu.

Miuziklo “Bučiuok mane, Keit” senoji redakcija Muzikiniame teatre buvo pastatyta 1968 metais. Tuomet spektaklį režisavo Aldona Ragauskaitė.

Scenoje - kelių teatrų artistai

Rinkdamasis aktorius šiam spektakliui Aidas Giniotis sako vadovavęsis ir savo ankstesne patirtimi, ir Muzikinio teatro vadovų patarimais. Pasak jo, kai ilgą laiką naudojami tos pačios trupės ištekliai, ima grėsti rutina. Todėl aktoriai iš šalies, ypač dramos atstovai, labai atšviežina muzikinį žanrą.

Pagrindinį vyrišką vaidmenį - Fredo Grehemo ir Petručijaus spektaklyje kuria Muzikinio teatro solistas Raimundas Baranauskas, iš “Kabareto” Kauno publikai pažįstamas klaipėdietis artistas Darius Meškauskas ir Keistuolių teatro aktorius Andrius Kaniava. Pasak režisieriaus Aido Giniočio, visi jie - pakankamai ryškios asmenybės ir kiekvienas į spektaklį įneš kažką savita.

“Personažas yra visiška mano priešingybė, todėl labai įdomu daryti kažką ne taip nei darytum tikrovėje. Ieškai manierų, detalių, improvizuoji”, - sako R.Baranauskas.

“Šis miuziklas - pasakojimas apie griūvančio spektaklio gelbėjimą. Scenose su Šekspyro tekstu turi būti vienas vaidybos stilius, o užkulisių - visai kitoks, daugiau buitinis. Dramos aktoriui tas žaidimas skirtingais stiliais, temperamento perjungimas ir yra įdomiausias”, - apie savo vaidmenį kalba Darius Meškauskas.

Andrius Kaniava sako sutikęs vaidinti miuzikle, nes kiekvienas gyvas artistas nori kurti kažką tokio, ko anksčiau nėra bandęs. “Tokio lygio vaidmuo - su orkestru, šalia profesionalių dainininkų yra didelė atsakomybė. Tačiau labai padeda gera atmosfera teatre, draugiški partneriai, kurių drąsiai gali pasiklausti ko nežinai”.

Solistėms Aušrai Cicėnaitei ir Viktorijai Streičai teko įkūnyti amerikiečių scenos garsenybę Lili Vanesi ir aikštingąją Šekspyro Katariną. Didelę patirtį Muzikinio teatro scenoje turinti A.Cicėnaitė prisipažįsta, kad jai ypač patinka vaidinti miuzikluose, nes čia reikia daugiau aktorystės. Sukūrusi puikų Sali vaidmenį miuzikle “Kabaretas” Viktorija Streiča sako, kad ji kaip aktorė labai džiaugiasi galimybe vaidinti šiuolaikinę pjesę ir Šekspyro komediją viename spektaklyje. “Čia viskas tarsi padvigubinta - meilė, neapykanta, išsiskyrimas ir atradimo džiaugsmas, nes pagauti asmeninių aistrų personažai nebejaučia ribos tarp realybės ir teatro”.

Tarp spektaklio dalyvių - ir Deivis

Miuzikle “Bučiuok mane, Keit” yra daug šokių, kuriuos pastatė choreografė Vesta Grabštaitė. Ji sako pirmąkart dirbusi su baletu, o ne tik su šokančiais aktoriais kaip iki šiol.

Choreografė įsitikinusi, kad, statant miuziklus ar roko operas, artistai turėtų būti universalai - ir šokantys, ir dainuojantys, ir vaidinantys. “Deja, Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje paruošimas yra vienpusis, neatsižvelgiama į šiuolaikinio teatro poreikius ir išraiškos būdus”, - pastebi V.Grabštaitė. Ji nešykšti komplimentų Muzikiniam teatrui, sakydama, kad tai labai kūrybingas kolektyvas, trokštantis dirbti ir pats siūlantis daug idėjų.

Vienas choreografinių spektaklio perliukų - šokamas stepas, kurį sukūrė patys grupės “Funny Beat” grupės šokėjai. Spektaklio epizode pamatysime ir dainuojantį bei puikiai šokantį žinomą atlikėją Deivį.

Kostiumus ir scenografiją miuziklui “Bučiuok mane, Keit”, sukūrė dailininkė Vilma Galeckaitė-Dabkienė, jau turinti nemažą bendradarbiavimo su Muzikiniu teatru stažą.

“Bilietai į “Bučiuok mane, Keit” artimiausius spektaklius jau išpirkti, baigiasi ir balandžio mėnesio”, - pasidžiaugė Muzikinio teatro rinkodaros vadovė Lina Stankevičiūtė.