Aleksoto tilto remontas primena sulėtintą filmą


2005-04-09
Dainoras LUKAS
Aleksoto tilto remontas primena sulėtintą filmą

Specialistai teigia, kad dirbama kiek tik įmanoma sparčiai, tačiau skolos statybininkams varžo Savivaldybės veiksmus

Aleksoto tilto remontas ir Marvelės gatvės statyba kauniečiams kelia nuostabą. Jiems atrodo, kad darbai vyksta itin lėtai, statybininkai visai neskuba, todėl švaistomos miesto lėšos.

Kauniečiai piktinasi

Pasidomėti tikrąja situacija paskatino kauniečių skambučiai į redakciją. “Gyvenu šalia tilto. Dažnai jį stebiu, todėl negaliu nematyti, kad dažnai ant jo nieko nevyksta. Stovi kokie dešimt vyrų, kalbasi, vienas kitas kažką krapšto. Tokiu tempu dirbdami jie tą tiltą metus remontuos”, - sakė kaunietis.

Fredoje gyvenanti moteris pasakojo kartą neiškentusi ir ilgiau sustojusi prie tilto. “Man pasidarė baisu. Atrodo, kad keli darbininkai kruta, o kiti nieko neveikia. Dabar mano kelias iki darbo pailgėjo keliais kilometrais, kuras brangsta, todėl tilto uždarymas smarkiai atsilieps piniginei. Negi negalima remonto paspartinti? Negi dabar, kai šviesu iki vėlumos, negalima dirbti dviem pamainomis?” - klausė moteris.

Skubėti neleidžia technologija

Kauno miesto savivaldybės Komunalinio ūkio skyriaus naujų objektų statybos poskyrio vyr. specialistas Algimantas Bulanavičius teigė, kad pašaliniai stebėtojai neteisūs.

“Tilto remontas - tai ne duobės kasimas, kai būtų galima pakviesti šimtą kareivių ir paspartinti darbus. Tokių darbų, kaip šie, Lietuvoje dar nėra buvę. Tiltą remontuoti gali tik specialistai, kokie ir yra “Kauno tiltų” darbuotojai”, - sakė jis.

Anot A.Bulanavičiaus, pagal laimėto konkurso sąlygas bendrovė įsipareigojo tiltą suremontuoti iki gruodžio 31 dienos. “Tačiau eismą tiltu planuojama atidaryti jau spalio pabaigoje, kai dar nebus baigti visi darbai. Kol kas nuo grafiko neatsiliekama”, - teigė jis.

A.Bulanavičius pažymėjo, kad darbų paskubinti negalima dėl kai kurių technologinių procesų. “Taip, darbininkai dirba viena pamaina, bet juk negalime versti žmonių dirbti po 10 valandų per parą? “Kauno tiltams” mokama ne už valandas, o už atliktą darbą. Už tilto remontą bendrovei bus sumokėti apie 7,7 milijono litų”, - sakė jis.

Kai skolingas - nepašokinėsi

Kauniečiai pastebėjo, kad sulėtėjo Marvelės gatvės statybos darbai. Pasirodo, kad Savivaldybė yra skolinga už atliktus darbus bendrovei “Kamesta”. “Tačiau darbininkai žino, kad vėliau ar anksčiau pinigus gaus, nes Savivaldybė - ne kokie nusikaltėliai”, - sakė A.Bulanavičius.

Komunalinio ūkio skyriaus vedėjo pavaduotojas Algirdas Vyšniauskas pripažino, kad “Kamestos” vyrai “dirba pusę kastuvo keldami”. “Pernai bendrovė atliko darbų už 6,1 milijono litų, kuriuos sumokėjome. Šiemet jau atliko darbų už maždaug 2,5 milijono litų, bet jie dar nesumokėti”, - sakė A.Vyšniauskas, leisdamas suprasti, kad šiuo metu reikalauti spartinti darbus būtų nepatogu. Anot jo, pinigų tikimasi gauti iš Kelių direkcijos. “Kitą savaitę lankysis jos komisija, parodysime atliktus darbus, specialistai pamatys, kad jie reikalingi miestui. Gal tada pavyks gauti lėšų. Tolesniems darbams ketinama skolintis pinigų”, - sakė A.Vyšniauskas.

“Kauno diena” pasiteiravo, gal Savivaldybė skolinga ir “Kauno tiltams”. “Deja, taip. Kol kas nesame sumokėję 3,8 milijono litų už darbus Europos prospekte, yra kitų skolelių. Todėl ir čia mes negalima diktuoti savo sąlygų. “Kauno tiltai” nuo grafiko neatsilieka, tačiau manau, kad būtų galima pagalvoti ir apie antrąją pamainą vasaros metu”, - pripažino jis.