Tirpsta "Teo LT" klientai


2011-07-21
Tirpsta

"Teo LT" paskelbė pirmo šių metų pusmečio rezultatus, kurie bendrovei nėra itin džiuginantys dėl mažėjančio vartotojų skaičiaus, krintančių pajamų ir mažesnio pelno, palyginti su pernai tuo pačiu laikotarpiu. Pasak finansininkų, pajamas tirpdo mažėjantis klientų skaičius.

Nenori laidinio ryšio

"Teo LT", bendrovės įmonių grupės pajamos per pirmą šių metų pusmetį sudarė 369,8 mln. litų, o grynasis laikotarpio pelnas siekė 76,6 mln. litų. Pernai tuo pačiu laikotarpiu pajamos siekė 387 mln. litų, o grynasis bendrovės pelnas – 83,6 mln. litų. Per šešis šių metų mėnesius bendrovės EBITDA sudarė 151 mln. litų, o jos marža siekė 40,8 proc., kai 2010 m. sausio–birželio EBITDA sudarė 159,6 mln. litų, o jos marža siekė 41,2 proc.

Kaip dienraščiui aiškino Marius Dubnikovas, banko "Finasta" institucinių klientų investavimo vadovas, "Teo LT" pajamų ir pelno mažėjimą lemia laidinio ryšio vartotojų tendencingas kritimas jau kelerius metus iš eilės. O iš laidinio ryšio bendrovė ir gauna pagrindines pajamas. Pasak jo, daugiausia prarastų klientų sudaro verslo įmonės.

"Nors verslas lyg ir stiebiasi po truputį, "Teo LT" tik per pastarąjį pusmetį rimčiau pajuto verslo klientų mažėjimą. Daugelis įmonių nesusitvarkė su finansiniais sunkumais ir turėjo nutraukti veiklą. Suprantama, kad tai atsiliepė ir telekomunikacijų bendrovei", – samprotavo M.Dubnikovas.

"Teo LT" atstovas spaudai Antanas Bubnelis dienraščiui teigė, kad šių metų birželio pabaigoje buvo 671,4 tūkst. telefono linijų, pirmo ketvirčio pabaigoje – 679,6 tūkst., o pernai gruodžio pabaigoje buvo 689 tūkst. telefono linijų.

Gelbėsis internetu

"Pinigų srauto" prezidento Andriaus Šumino nuomone, laidinio ryšio vartotojų ir toliau mažės, o išlyginti situaciją bendrovė esą greičiausiai bandys per skaitmeninę televiziją ir šviesolaidinį internetą. Pasak jo, bendrovė pastaruoju metu į šias paslaugas investuoja didžiulius pinigus, tad vartotojų turėtų daugėti.

M.Dubnikovas pabrėžė, kad dabar investuotojai gana ramiai reaguoja į telekomunikacijų bendrovės mažėjančias pajamas ir pelną. Esą jie drastiškų priemonių nesiima, nes vertina situaciją kaip gana normalią, atsižvelgiant į šalies ekonomiką nualinusią krizę.

"Bet jeigu pajamos bei pelnas ir toliau kris, suprantama, kad investuotojai gali reaguoti ir imtis atitinkamų veiksmų", – pabrėžė M.Dubnikovas.


Statistika

"Teo LT" pajamos iš interneto ir duomenų perdavimo paslaugų sudarė 33,7 proc., iš balso telefonijos paslaugų – 51,7 proc. bendrų 2011 m. šešių mėnesių pajamų. Pajamos iš televizijos paslaugų sudarė 6,1 proc. bendrų 2011 m. šešių mėnesių pajamų, iš informacinių technologijų paslaugų – 5,5 proc., o iš kitų paslaugų – 3,2 proc.

Bendrovė per šešis šių metų mėnesius investicijoms skyrė 63 mln. litų. Daugiausia investuota į pagrindinį ir naujos kartos šviesolaidinės prieigos tinklus – tam skirta 58 mln. litų, likusi dalis investuota į informacinių sistemų plėtrą ir pastatų atnaujinimą.

Per pastaruosius 12 mėnesių bendrovės televizijos paslaugų klientų skaičius padidėjo beveik 24,9 proc., ir birželio pabaigoje sudarė 142,5 tūkst. Plačiajuosčio interneto (be belaidžio "WiFi") prieigos vartotojų skaičius padidėjo 7,7 proc. – iki 325,6 tūkst.


VD inf.