Ministras per silpnas prieš S.Dailydką


2009-09-14
Stasys Gudavičius
Ministras per silpnas prieš S.Dailydką

Socialdemokratų į postą pasodintas valstybinės įmonės "Lietuvos geležinkeliai" vadovas Stasys Dailydka rado bendrą kalbą su dabartine valdžia – Liberalų sąjūdžio atstovu, susisiekimo ministru Eligijumi Masiuliu.

Padėjo nuversti kitą?

Ministras, anksčiau gana griežtai kalbėjęs apie S.Dailydką ir leidęs suprasti, kad jo dienos "Lietuvos geležinkelių" generalinio direktoriaus poste jau suskaičiuotos, dabar jau yra gerokai sušvelninęs toną. Tiesa, jis tebetvirtina, kad dar ateis laikas principingai įvertinti S.Dailydkos veiklą, bet jau nebėra toks tikras, kada ir ar apskritai kada nors tai įvyks.

Neoficialiomis žiniomis, itin lipšniai ir maloniai su žmonėmis bendrauti mokantis "Lietuvos geležinkelių" vadovas sugebėjo rasti kelią prie susisiekimo ministro ir įtikinti bent kol kas nesiimti drastiškų priemonių – pakeisti valstybinės įmonės vadovybę. Jis pažadėjo imtis tam tikrų priemonių, kurios užtikrintų pelningą geležinkelių veiklą.

Be to, kalbama, kad socialdemokratų žmogumi vadinamas S.Dailydka naujam ministrui padėjo "susidoroti" su buvusiu Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direktoriumi Sigitu Dobilinsku. Šis taip pat yra Socialdemokratų partijos narys, todėl "Lietuvos geležinkelių" vadovo pastangos pašalinti vieną iš savo kolegų, taip bandant išsaugoti savo kėdę, ministrui galėjo patikti.

Beje, naujuoju Klaipėdos uosto vadovu tapo E.Masiulio partijos kolega, Liberalų sąjūdžio atstovas Eugenijus Gentvilas.

Neoficialiai – ryžtingas

"Lietuvos geležinkeliai" valdo milijardinį turtą ir turi kasmet šimtamilijoninę apyvartą, todėl kiekvienai valdžioje esančiai partijai, ypač jeigu ji valdančiojoje koalicijoje atsakinga už susisiekimo reikalus, svarbu užsitikrinti šios gigantiškos įmonės netiesioginę paramą.

Pavyzdžiui, kaip jau rašyta prieš pusmetį, "Lietuvos geležinkeliai", bandydami įsiteikti ankstesnei socialdemokratų valdžiai, nuostolingai paleido daugybę papildomų keleivinių traukinių skirtingais maršrutais. Taip neva rinkėjams įrodinėta, kad valdžia rūpinasi jų saugiu ir greitu susisiekimu.

Dabartinis susisiekimo ministras tikina, kad tikrovės neatitinka prielaidos apie jo rastą bendrą kalbą su S.Dailydka, nors per pastarąjį pusmetį E.Masiulis ne kartą privačiuose pokalbiuose žadėjo iš esmės imtis "Lietuvos geležinkelių" vadovybės klausimo, bet iki šiol to nepadarė.

Tą patį jis tvirtina ir dabar, tačiau tuo pat metu teigia šiuo metu užsiimąs Lietuvos pašto tvarkymu, todėl geležinkelių reikalai esą nustumti į antrą planą. "Ateis ir jiems eilė", – tarstelėjo ministras.

Oficialiai – išsisukinėja

Oficialiai paklaustas, ar bus keičiamas S.Dailydka ir kada tai galėtų įvykti, E.Masiulis ėmė išsisukinėti: "Mano požiūris į valstybines įmones ir jų vadovybę yra toks – reikalauju kokybiškų darbo rezultatų ir sprendžiu, ar vadovai sugeba tokius pasiekti."

Susisiekimo ministras pripažino, kad per pirmą šių metų pusmetį "Lietuvos geležinkelių" darbas iš esmės buvo nepatenkinamas – fiksuoti nemenki praradimai. Krovinių vežimas, iš kurio įmonė gauna pelno, sumažėjo daugiau kaip trečdaliu. Gautas tik palyginti nedidelis pelnas, nors anksčiau jis skaičiuotas šimtais milijonų litų.

E.Masiulis nenoriai pripažįsta, kad tokius prastus rezultatus lėmė ne tik krizė, bet ir blogas įmonės vadovų darbas. Tačiau ar keis S.Dailydką, ministras nenori tiesiai atsakyti. "Dėl etikos sumetimų nenorėčiau apie tai viešai kalbėti. Kai kokie nors sprendimai bus priimti, jūs būsite informuoti", – nukirto Susisiekimo ministerijos vadovas.

Kad S.Dailydka turėtų netekti savo posto, E.Masiulis ypač garsiai pareiškė šių metų vasarį, kai paaiškėjo negraži istorija – "Lietuvos geležinkelių" darbuotojams algos buvo sumažintos penktadaliu, bet įmonės vadovybė ketino išsireikalauti pusės milijono litų premijas. Kilus triukšmui šios idėjos atsisakyta, tačiau susisiekimo ministras užsiminė ketinąs spręsti "Lietuvos geležinkelių" vadovo atleidimo iš pareigų klausimą.