"FlyLAL Group" Lietuvoje nebeišsitenka


2008-08-04
Gintautas Degutis

Aviacijos verslo įmonių grupė "flyLAL Group" ruošiasi skrydžiui į užsienį. Dvi grupės įmonės po dviejų trijų mėnesių turėtų debiutuoti Varšuvos vertybinių popierių biržoje. Vilniaus birža verslininkams - per maža.

Ieško stambesnių žaidėjų

Šiuo metu yra aktyviai ruošiamasi dviejų grupės įmonių - "Aviation Asset Management" ir "flyLAL Technics" - pirminiam viešam akcijų platinimui Varšuvos biržoje.

"Abi įmones pertvarkėme į akcines bendroves, glaudžiai bendraujame su vienu Lenkijos banku - "Bank zachodni WBK", kuris veda jas į biržą ir tvarko visas parengiamąsias procedūras. Preliminariai akcijos Varšuvos biržos sąrašuose turėtų atsirasti maždaug spalį ar lapkritį", - dienraščiui sakė "flyLAL Group" valdybos pirmininkas Gediminas Žiemelis. Paklaustas, kodėl akcijų nenorima kotiruoti Vilniaus biržoje, verslininkas atsakė, kad ji tiesiog per maža.

"Džiugu, kad šios įmonių grupės gimtinė - Lietuva. Daugiausia čia ir dirbame. Bet mūsų siūlomo akcijų paketo dydis atitinka didesnes biržas, o ir aviacijos verslas labiau rūpi stambesniems žaidėjams, kurių Lietuvoje ne tiek jau daug", - pasirinkimo motyvus aiškino G.Žiemelis. Jis atskleidė, kad ateityje grupė gali eiti ir į kitų šalių biržas, plėtoti veiklą užsienio šalyse.

Lenkijos spaudoje buvo pasirodžiusi informacija apie tai, kad "FlyLAL" ne tik planuoja žengti į Varšuvos biržą, bet ir planuoja įsigyti šioje rinkoje veikiančių aviacijos sektoriaus įmonių.

Klaustukų dar yra

Pašnekovo teigimu, kol kas dar neaišku, ar Varšuvoje debiutuos abi įmonės. "Abi bendrovės turi daug plėtros potencialo. Tam, kad jį visiškai išnaudotų, nusprendėme pasitelkti ir viešojo kapitalo lėšas. Tačiau dar neaišku, ar biržos sąrašuose atsidurs abi įmonės. "Aviation Asset Management" pasirodys tikrai, o dėl "flyLAL Technics" dar yra klaustukų", - sakė "flyLAL Group" valdybos pirmininkas.

Pertvarkius įmones į akcines bendroves ir pritraukus papildomo kapitalo, jų vertė gerokai padidės ir bus galima aktyviau plėsti jų veiklą. Tiesa, dalį lėšų grupė žada skirti ir kitoms reikmėms. Pavyzdžiui, lėktuvų parko plėtrai.

Suplanuota ir "Aviation Asset Management" plėtra į užsienio rinkas. Be 8 lėktuvų, dabar nuomojamų "flyLAL - Lithuanian Airlines", du "Boeing 737-500" orlaiviai artimiausiu metu bus išnuomoti Kazachstano oro bendrovei.

Kertinis akmuo - terminalas

Ateityje "flyLAL Group" tikisi biržose pasiūlyti ir kitų savo valdomų įmonių akcijų. Grupė taip pat nuolat žvalgosi ir užsienio įmonių, kurias galėtų pirkti. Tačiau kol kas jokių konkrečių planų G.Žiemelis įvardinti nenorėjo.

"Šie metai visos šalies ekonomikai buvo sunkūs, mums irgi. Bet kai užbaigsime keleivių terminalo statybas, jau bus lengviau. Tada galbūt ir kitos mūsų įmonės po tam tikrų pertvarkų atitiks pelningumo ir kitus kriterijus, kad investuotojams galėtume pasiūlyti ir jų akcijas", - ateities planais dalijosi "flyLAL Group" valdybos pirmininkas.

Vienu pirmųjų kandidatų gali tapti pilotų ir orlaivių palydovų mokomasis centras "flyLAL Training". Mat ji viena pelningesnių "flyLAL Group" įmonių. Tik per pirmąjį šių metų pusmetį bendrovė pasiekė daugiau nei 1 mln. litų apyvartą. Tiesa, 80 proc. visų pajamų ji gavo teikdama aviacijos specialistų mokymo paslaugas užsieniečiams. Daugiausia - Rusijos ir Kazachstano lakūnams.

Įmonių vizitinės kortelės

"Aviation Assets Management" - įmonė, užsiimanti lėktuvų įsigijimu ir ilgalaike nuoma regioninėms ir tarptautinėms aviakompanijoms.

Pagal turimų lėktuvų skaičių "Aviation Asset Management" šiuo metu yra ketvirtame lėktuvus nuomojančių įmonių dešimtuke. Per artimiausius 8-12 mėnesių lėktuvų parką "Aviation Asset Management" planuoja išplėsti iki 17 orlaivių.

"flyLAL Technics" atlieka orlaivių techninės priežiūros ir remonto darbus. Bendrovės paslaugomis naudojasi ir tokios oro bendrovės kaip "airBaltic" (Latvija), "Transaero" (Rusija), "Aeroflot Don" (Rusija), "KD Avia" (Rusija), "Rosija" (Rusija), "Happag Lloyd" (Vokietija) ir kitos.