Be SAS, į LAL pretenduoja dar dvi užsienio aviakompanijos Pereiti į pagrindinį turinį

Be SAS, į LAL pretenduoja dar dvi užsienio aviakompanijos

2008-05-13 14:59

ELTA. Kontrolinį 66 proc. oro bendrovės “Lietuvos avialinijos” (LAL) akcijų paketą pareiškus norą įsigyti tik vienai užsienio kompanijai - SAS, privatizavimo procesas gali pasisukti netikėta kryptimi, nes ir kvalifikaciniame konkurse nedalyvaujančios dvi pretendentės iš žaidimo nepasitraukia

ELTA. Kontrolinį 66 proc. oro bendrovės “Lietuvos avialinijos” (LAL) akcijų paketą pareiškus norą įsigyti tik vienai užsienio kompanijai - SAS, privatizavimo procesas gali pasisukti netikėta kryptimi, nes ir kvalifikaciniame konkurse nedalyvaujančios dvi pretendentės iš žaidimo nepasitraukia.

Penktadienį Atrankinio konkurso komisija nustatė, kad vienas potencialus pirkėjas atitinka kvalifikacinius kriterijus, nustatytus privatizavimo programoje. Jis galės nusipirkti LAL privatizavimo dokumentų rinkinį ir teikti pasiūlymus dėl Lietuvos bendrovės pirkimo sąlygų: pirminius - balandį, o galutinius - birželį.

“Žinoma, nėra labai gerai, kai lieka vienas pretendentas, tačiau viskas priklausys nuo to, kokius pasiūlymus jis pateiks”, - sakė LAL steigėjos Susisiekimo ministerijos sekretorius Alminas Mačiulis. Ką nors daugiau komentuoti, remdamasis konfidencialumo įsipareigojimais, jis atsisakė.

Pirmajame etape 34 proc. LAL akcijų numatoma parduoti ne pigiau kaip už 3,266 mln. litų, o antrajame etape išleidžiamą emisiją, padidinsiančią privatizuojamą paketą iki 66 proc., - 9,041 mln. litų.

“Star Alliance” narė SAS (“Scandinavian Airlines System”) jau patvirtino, kad ji sieks privatizuoti LAL. Kita bendrovė, kuri buvo pareiškusi ketinimų pirkti avialinijas, - Suomijos “Finnair”. Ji penktadienį paskelbė nepretenduojanti į kontrolinį jų akcijų paketą, tačiau vis tiek seksianti procesą.

Skirtingai nei SAS, “Finnair” ir kita, neįvardijama užsienio aviakompanija pasirinko kitokį atėjimo į Lietuvos oro rinką būdą. Nors tiesiogiai LAL pardavimo procese jos ir neketina dalyvauti, tačiau jos siūlo kitas bendro darbo formas.

Pasak VTF Sandorių skyriaus viršininko Liutauro Radzevičiaus, šiuo metu vyksta konsultacijos iš viso su dviem užsienio aviakompanijomis, kurios dėl įvairių priežasčių privatizuoti avialinijų nenori, tačiau galvoja apie galimą kitokį strateginį bendradarbiavimą.

“Tai nuteikia optimistiškai, nes visos į LAL pretenduojančios bendrovės yra stiprios, jos priklauso skirtingiems aljansams ir yra iš skirtingų valstybių”, - sakė L. Radzevičius.

Pasak VTF Sandorių skyriaus viršininko, dvi LAL privatizavimo konkurse nedalyvaujančios užsienio aviakompanijos avialinijų neperka baimindamosi galimo karo su Iraku, joms įtakos turi po rugsėjo 11-osios teroro išpuolių JAV sukeltas rinkos nuosmukis, be to, nerimą kelia į Europos rinką besiskverbiančios pigių skrydžių bendrovės.

Dabar situaciją daugiausia turėtų lemti tai, ką siūlys SAS. Jei jos teikiamos sąlygos Lietuvos, kuriai šiuo metu priklauso 100 proc. avialinijų akcijų, pareigūnų netenkins, gali būti, kad LAL privatizavimas pasisuks visiškai netikėta kryptimi. Ja, “Finnair” ir kitai į avialinijas pretenduojančiai bendrovei, gali tapti koncesijos suteikimas, valdymo sutarties pasirašymas.

Vertindamas susidariusią situaciją, L.Radzevičius sakė, kad šiuo metu VTF derybinės pozicijos dėl LAL privatizavimo yra stiprios.

Apie 80 mln. litų finansinių įsipareigojimų turinti LAL užima daugiau kaip 50 proc. šalies oro rinkos ir iš esmės yra absoliuti lyderė. SAS prieš metus jos turėjo 16,4 proc., o kartu su kitomis “Star Alliance” - apie 32 proc. oro rinkos. Jei SAS nusipirktų avialinijas, jų užimama rinkos dalis, pagal šiuos duomenis, būtų siekusi per 90 proc.

Konkurencijos tarybos Koncentracijos skyriaus viršininkas Aleksandras Jakiūnas sakė, kad kol kas sunku vertinti galimą oro rinkos koncentracijos laipsnį, kadangi jokio panašaus tyrimo taryba nėra atlikusi.

“Jei avialinijas tikrai nori įsigyti SAS ir ji kreipsis į tarybą, matyt, tai bus pirmasis tokio tipo mūsų svarstytas klausimas”, - sakė jis.

Analizuodama padėtį Lietuvos oro rinkoje Konkurencijos taryba analizuotų visas sutartis, susitarimus ir kitą informaciją, o toks tyrimas maksimaliai užtruktų keturis mėnesius. Pasak A.Jakiūno, tiek laiko tarybai tikrai užtektų.

LAL privatizavimo dokumentų rinkiniai, kainuojantys 40 tūkst. litų, bus pardavinėjami nuo kovo iki balandžio 3 dienos.

Su strateginiu investuotoju numatoma pasirašyti akcininkų sutartį. Po kontrolinio LAL akcijų paketo privatizavimo blokuojantis 34 proc. nacionalinės oro bendrovės akcijų paketas liks valstybės rankose.

VTF ketina siekti, kad išlygomis būsimasis avialinijų šeimininkas išlaikytų tiesioginius skrydžius į Paryžių, Londoną, Frankfurtą, Amsterdamą, Kopenhagą, Stokholmą, Helsinkį, Maskvą ir Briuselį, kartu numatant ir jų laikino subsidijavimo galimybę.

Įstatinis LAL kapitalas yra 9,606 mln. litų, oro bendrovės kapitale valstybei priklauso 100 proc. akcijų, vienos akcijos nominalas - 10 litų. Po kelių nuostolingų metų avialinijų bendrovė tikisi, kad praėjusiais metais uždirbo per 20 mln. litų pelno.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų