Kauno J. Basanavičiaus alėjos gyventojai pyksta, jog į „Iki“ prekybos centrą prekes vežantis sunkiasvoris transportas niokoja neseniai paklotą asfaltą ir sumontuotus bortelius.
Praėjusią savaitę Ramučių gyventojai surengė protestą prieš nuolat gyvenvietėje zujančius sunkiasvorius automobilius ir blokavo Centrinę gatvę. Gyventojai vylėsi, kad protestas atkreips Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) dėmesį ir bus grąžinti krovininį transportą draudžiantys ženklai. Deja, direkcija laikosi savo pozicijos ir tvirtina, kad palei namus vedanti gatvė yra valstybinės reikšmės kelias.
Seniau Ramučių bendruomenė galėjo ramiai gyventi, tačiau nuėmus sunkiasvorių automobilių eismą draudžiančius ženklus, situacija pasikeitė. Dabar pro namus nuolat zuja sunkvežimiai, tad neapsikentę gyventojai stojo į protestą ir gatvėje išrikiavo savo automobilius, taip sudarydami kliūtis sunkiajam transportui.
Noreikiškių gyventojai griebėsi už galvų, sužinoję, kad jų kaimynystėje norima įrengti sunkiasvorių transporto priemonių servisą. Žmonės įsitikinę, kad gerokai padidės tarša ir triukšmas. Įmonės vadovai ramina, kad dokumentuose numatyta didelė darbų apimtis liks tik popieriuje – remontuojamų transporto priemonių nebus daug.
Nuo sausio uostamiesčio gatvėmis norėsiantys riedėti sunkiasvorių automobilių vairuotojai turės labiau paploninti pinigines. Pasikeitus valiutai nors ir nežymiai, bet padidės važiavimo kaina. Mokestis bus skaičiuojamas kas dešimtį kilometrų.
Antradienį Europos Parlamentas patvirtino taisykles, kurios įpareigos gaminti ekologiškesnius autofurgonus. Leistinos naujų lengvųjų komercinių transporto priemonių anglies dvideginio (CO2) išlakos 2020 m. sumažės nuo šiuo metu galiojančios 203 g/km ribos iki 147 g/km. Šios taisyklės, jau suderintos su ES Taryba, taisyklės taip pat nustato patikimesnę išmetamo CO2 kiekio matavimo procedūrą.
147 g/km yra maksimalus CO2 išlakų vidurkis, kurio nuo 2020 m. negalės viršyti ES registruoti lengvųjų komercinių transporto priemonių gamintojai. Šis vidurkis bus skaičiuojama