Seimas sugriežtino taksi ir pavežėjų veiklą – nauja tvarka įsigalios nuo 2025-ųjų, kada baigs galioti dabar veikiantys vairuotojų leidimai ir reikės gauti naujus.
Parlamentarai linkę sugriežtinti leidimų vežti keleivius ir vairuotojų pažymėjimų išdavimo tvarką. Šiame versle nebegalėtų dirbti asmenys, vairuotojų pažymėjimus gavę trečiose šalyse. Pavežėjai iniciatyvą sveikina, bet perspėja, kad jų paslaugos dėl to gali brangti.
Seimas toliau sieks įpareigoti keleivių pavėžėjimo paslaugas teikiančias taksi įmones būti registruotoms Europos Sąjungos (ES) ar Europos ekonominės erdvės (EEE) valstybėse. Taip pat, pasak įstatymo iniciatorių, keleivius vežantys vairuotojai privalėtų turėti šiose šalyse išduotą vairuotojo pažymėjimą.
Seimo Ekonomikos komitetas ragina Seimą greičiau sugriežtinti taksi ir pavežėjų veiklą, kad šiame versle jau nuo kitų metų sausio neliktų trečiųjų šalių piliečių, neturinčių galiojančių vairuotojų pažymėjimų ar nemokančių mokesčių valstybei.
Taksi paslaugų teikėjai neapskaito visų pajamų, sako Valstybinės mokesčių inspekcijos (VMI) atstovas. Rolandas Puncevičius skaičiuoja, kad per mėnesį taksi vairuotojai deklaruoja vidutiniškai 410 eurų pajamų.
Seimas raginamas greičiau sugriežtinti taksi ir pavežėjų veiklą, kad šiame versle neliktų trečiųjų šalių piliečių, neturinčių galiojančių vairuotojų pažymėjimų ar nemokančių mokesčių valstybei.
Savivaldybės ragina Sveikatos apsaugos ministeriją (SAM) apsispręsti dėl pacientų pavėžėjimo modelio, kadangi iki šiol nėra aišku, kas finansuos paslaugą ir kaip bus organizuojamas šis procesas.
Vis dažniau žmonės tarp miestų keliauti renkasi ne viešuoju transportu, o ieško pavežėjo įvairiose programėlėse arba „Facebook“ grupėse. Sako, taip keliauti ne tik patogiau, bet ir pigiau bei linksmiau, mat kelionės metu su kitais pakeleiviais užsimezga naujos, įdomios pažintys. Vis dėlto, toks pasirinkimas gali būti labai nesaugus, o kartais ir nelegalus.
Vilniaus gatvėse keleivius veža vis daugiau pavežėjų migrantų, kurie net neturi teisės vairuoti. Leidimus išduodančios tarnybos negali atsakyti, kodėl pavėžėjimo paslaugas leidžiama teikti asmenims, kurie į Lietuvą atvykę neteisėtai ar neturi vairuotojo pažymėjimo. Apie tai pasakota LNK reportaže.
Vis dažniau žmonės tarp miestų keliauti renkasi ne viešuoju transportu, o ieško pavežėjo įvairiose programėlėse arba „Facebook“ grupėse. Sako, taip keliauti ne tik patogiau, bet ir pigiau bei linksmiau, mat kelionės metu su kitais pakeleiviais užsimezga naujos, įdomios pažintys. Vis dėlto, toks pasirinkimas gali būti labai nesaugus, o kartais ir nelegalus. Apie tai – LNK reportaže.