- Rūta Grigolytė [2]
- [3]
- [3]
- Teksto dydis:
- Spausdinti [4]
Vilniaus m. vežėjų asociacija kreipėsi į sostinės savivaldybės tarybą atviru laišku, kuriame kelia aktualiausius klausimus, kurie, pasak vežėjų, gali privesti privačias bendroves prie bankroto. Redakcija kol kas dar laukia savivaldybės atsakymo į šį raštą.
Asociacijos prezidento Sauliaus Matulionio pasirašytame rašte teigiama, kad 2012 m. gruodžio mėn. pabaigoje viešoje erdvėje buvo išplatinta sostinės gyventojams ir svečiams aktuali informacija, susijusi su numatoma viešojo transporto sistemos pertvarka Vilniaus mieste.
Asociacijos prezidentas cituoja portalo Delfi.lt straipsnį, kuriame informuojama, kad, turimais duomenimis, sostinės savivaldybės Miesto ūkio ir transporto departamentas siūlo naikinti 10-ies autobusų maršrutus ir 8-is troleibusų maršrutus. Šiuos maršrutus šiuo metu aptarnauja 122 transporto priemonės: 67 autobusai ir 55 troleibusai. Šiuos maršrutus, teigiama, siūloma naikinti nuo ateinančių metų liepos.
Tuomet mieste turėtų atsirasti nauji greitieji ir privežantieji autobusų maršrutai. 2013 m. sausio pradžioje savivaldybės atsakingi pareigūnai žiniasklaidai teigė, kad privatiems vežėjams bus pasiūlyta dalyvauti konkurse dėl privežamųjų maršrutų iš priemiesčių. Laimėjus konkursą privatūs vežėjai privalės prisijungti prie bendros bilietų sistemos. Naujus konkursus, anot Vilniaus miesto savivaldybės, vežėjams planuojama skelbti artimiausiu metu, tačiau vežėjai, dalyvausiantys konkursuose, turės susitaikyti su tuo, kad dabartinės trasos bus gerokai pakoreguotos, o dauguma jų iš viso panaikintos.
„Leiskite, gerbiamas tarybos nary, Jūsų pasiteirauti, ar niekada nesusimąstėte iš kokių lėšų privatiems vežėjams bus mokamos kompensacijos už lengvatinių keleivių vežimą? Ir kada tos kompensacijos bus sumokėtos?, – laiške tarybos nariams rašo A. Matulionis. – Patikslinsime – šiandien dienai Vilniaus m. vežėjų asociacijos nariui, vežančiam viename maršrute keleivius, kurie gali naudotis lengvata, savivaldybės skola neapmokama nuo 2012 m. gegužės mėn., jau nekalbant apie savivaldybės skolas municipaliniam vežėjui „Vilniaus viešasis transportas“, juo labiau – nekalbant apie visą „milijardinį“ deficitinį Vilniaus savivaldybės biudžetą.
Kitas A. Matulionio keliamas klausimas – kas atsakys, kiek transporto priemonių numatyta privežamiesiems maršrutams aptarnauti, ir ką reikės daryti su likusiu kolektyvu, likusiomis transporto priemonėmis (viso apie 200 vnt.), kuriomis asociacijos nariai veža keleivius?
„Šiai dienai vėl priimtas paprasčiausias sprendimas – privatūs vežėjai savivaldybės jau yra informuoti, kad nuo 2013-07-01 d. nebegalės aptarnauti esamų maršrutų, tačiau nutylima, kas bus po to. Ar situacija bus tapati praėjusių metų kovo mėn., kuomet nutraukus privataus vežėjo maršrutus Nr. 2, 4 ir 62 kilo didžiulis nepasitenkinimas tarp Perkūnkiemio, Tarandės ir Fabijoniškių gyventojų dėl susisiekimo problemų (šiuose maršrutuose dirbo 34 transporto priemonės), tačiau tais pačiais maršrutais pradėjo važiuoti savivaldybės vežėjo transporto 52a autobusas (3 transporto priemonės)? Pažymėtina, kad dėl tokio sprendimo savivaldybė kas mėnesį šiame maršrute padengia 45 tūkstančių litų nuostolį“, – teigia A. Matulionis
Taip pat atvirame laiške klausiama, kodėl „iki pat šios dienos sostinės savivaldybė neskelbia konkursų maršrutams aptarnauti, nors tai įgalintų gauti keleivių vežimo paslaugą už ekonomiškai patraukliausią kainą?
Vežėjai taip pat nori sužinoti, kodėl į asociacijos siųstus raštus dėl neskelbiamų konkursų maršrutams aptarnauti, „sostinės klerkai nuolatos atsako, kad remiantis 2009-12-03 d. įsigaliojusio Europos Parlamento ir Tarybos (EB) reglamentu Nr. 1370/2007 dėl keleivinio geležinkelio ir kelių transporto viešųjų paslaugų, panaikinusio Tarybos reglamentus (EEB) Nr. 1191/69 ir (EEB) Nr. 1107/70 (toliau - Reglamentas), kompetentingai institucijai suteikiama teisė pačiai nuspręsti, kokiu būdu teikti viešąsias keleivinio transporto paslaugas“. „Neginčijame tos teisės, tačiau teisė dar nereiškia prievolė“, – komentuoja A. Matulionis.
Rašte išvardyta ir daugiau klausimų:
„Kodėl apie viešojo transporto sistemos pakeitimą (maršrutų naikinimą) nėra diskutuojama su visuomene ar Tarybos nariais, nėra klausiama sostinės gyventojų nuomonės, o „primetama“, kad tik tramvajus gali išgelbėti Vilnių nuo spūsčių ir tam viso labo tereikia 300 milijonų litų?“
„Kam naudinga situacija, kai tarp Vilniaus miesto savivaldybės ir UAB „Vilniaus viešasis transportas“ atsiranda tarpininkas SĮ „Susiekimo paslaugos“, kuris už parduotus bilietus ir keleivių kontrolę gauna 15 proc. tarpininkavimo mokestį?“
„ Kam bus naudinga situacija, kai sostinės keleivių pervežimo rinkoje įsivyraus monopolis, kurio taip siekiama visomis išgalėmis? Akivaizdu, kad monopolis leis toliau tarpti įvairiausiems tarpininkams ir nustatyti tokią paslaugos kainą, kokia bus reikalinga.“
„Kodėl sostinės savivaldybėje niekas nenori matyti gerų ir sveikintinų pavyzdžių (Klaipėdos miesto viešojo transporto sistema) kai savivaldybė, municipaliteto vežėjas ir privatūs vežėjai randa bendrą kalbą ir dirba išvien.“
„Mes, Vilniaus m. vežėjų asociacija, pažadame nenuleisti rankų ir kovoti už skaidrų verslą, paslaugas, kurių kaina atitinka kokybę, viešumą ir bendradarbiavimą bei tokią viešojo transporto sistemą , kuri bus patraukli ne tik savivaldybei vadovaujantiems pareigūnams, bet ir sostinės gyventojams, sostinę lankantiems svečiams, – teigiama vežėjų kreipimesi. – Reziumuojant dabartinę situaciją, akivaizdu, kad su sostinės biudžetu tvarkomasi kaip su savo pinigine; skirtumas tik tas, kad tai daroma ne savo lėšomis, juo labiau – žinant, kad negresia jokia atsakomybė: nei finansinė, nei moralinė...“
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Galerijos [14]
Nuorodos:
[1] https://kauno.diena.lt/%2Bdocument.location.href%2B
[2] https://kauno.diena.lt/autoriai/ruta-grigolyte
[3] javascript://;
[4] https://kauno.diena.lt/print/240504
[5] https://kauno.diena.lt/zymes/viesasis-transportas-4
[6] https://kauno.diena.lt/zymes/marsrutas-0
[7] https://kauno.diena.lt/naujienos/vilniaus-miestas/vezeju-asociacija-miesto-valdzia-uzverte-klausimu-lavina-240504?komentarai
[8] https://kauno.diena.lt/naujienos/kaunas/miesto-pulsas/ar-pakauneje-bus-galima-vezti-dvirati-autobusu-1168663
[9] https://kauno.diena.lt/naujienos/kaunas/miesto-pulsas/ar-pakauneje-bus-galima-vezti-dvirati-autobusu-1168663#comments
[10] https://kauno.diena.lt/naujienos/kaunas/miesto-pulsas/siekiant-tobulinti-viesaji-transporta-bus-apklausta-10-tukst-kaunieciu-1168579
[11] https://kauno.diena.lt/naujienos/kaunas/miesto-pulsas/siekiant-tobulinti-viesaji-transporta-bus-apklausta-10-tukst-kaunieciu-1168579#comments
[12] https://kauno.diena.lt/naujienos/kaunas/miesto-pulsas/viesojo-transporto-grimasos-keleiviai-sugrusti-kaip-silkes-1168001
[13] https://kauno.diena.lt/naujienos/kaunas/miesto-pulsas/viesojo-transporto-grimasos-keleiviai-sugrusti-kaip-silkes-1168001#comments
[14] https://kauno.diena.lt/galerijos
[15] https://kauno.diena.lt/galerijos/vaizdai/sestoji-resc-ciklo-su-kandidatais-i-lietuvos-prezidentus-diskusija-1171030
[16] https://kauno.diena.lt/galerijos/vaizdai/vilniuje-atsisveikinama-su-g-kirkilu-1170920
[17] https://kauno.diena.lt/galerijos/vaizdai/lietuvoje-prisnigo-1170905
[18] https://kauno.diena.lt/galerijos/vaizdai/balandzio-menesio-kauno-tarybos-posedis-1170895
[19] https://kauno.diena.lt/galerijos/vaizdai/pirmieji-prezidento-rinkimu-kandidatu-debatai-1170836
[20] https://kauno.diena.lt/galerijos/vaizdai/econovus-teritorijoje-kilo-gaisras-1170704
[21] https://kauno.diena.lt/galerijos/vaizdai/slabdriba-kaune-1170702
[22] https://kauno.diena.lt/galerijos/vaizdai/lygos-rungtynes-vilniaus-zalgiris-telsiu-dziugas-31-1170692
[23] https://kauno.diena.lt/galerijos/vaizdai/saulegrazu-sodinimas-tuskulenu-memoriale-1170675
[24] https://kauno.diena.lt/galerijos/vaizdai/lkl-kauno-zalgiris-jonavos-cbet-1170674