- DMN inf. [2]
- [3]
- [3]
- Teksto dydis:
- Spausdinti [4]
Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba pradeda vykdyti vartotojų švietimui skirtą Apgavysčių prevencijos mėnesio akciją.
Ją kasmet inicijuoja daugiau kaip 40 pasaulio valstybių vienijantis Tarptautinis vartotojų apsaugos ir gynimo tinklas (ICPEN). Šiame tinkle nuo 2005 metų Lietuvai atstovauja Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnyba.
„Vartotojų apgaulės yra bendra ir sparčiai didėjanti visų valstybių problema. Pastebima, kad įvairūs sukčiai visose šalyse naudoja panašius vartotojų apgaudinėjimo būdus. Be to, pasinaudodami įstatymų spragomis arba labiau pažeidžiamų vartotojų patiklumu, jie sugalvoja vis naujesnių, išradingesnių apgaudinėjimo būdų. Todėl ICPEN tinklui priklausančios šalys susitarė vieną mėnesį per metus, paprastai vasario - kovo mėnesiais, rengti informacines vartotojų švietimo priemones, skirtas užkirsti kelią įvairioms apgavystėms ir tokiu būdu padėti apsaugoti vartotojus“, - rašoma Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos pranešime.
Atsižvelgdama į tai, kad vis daugiau vartotojų skundžiasi dėl jų teisių pažeidimų, susijusių su prekyba telefonu, šiemet Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba Lietuvoje Apgavysčių prevencijos mėnesio tema pasirinko apgaulingą prekybą telefonu. Nors daugelis pardavėjų, siūlančių įsigyti prekes telefonu, veikia teisėtų organizacijų vardu, kurios parduoda originalias prekes ir paslaugas, daug pasiūlymų telefonu yra apgaulingi.
Dažniausiai naudojamos prekybininkų frazės: ,,Jūs esate išrinktas išgirsti šį pasiūlymą“; ,,Norime Jums atsiųsti nemokamą savo įmonės produkcijos pavyzdį“, ,,Jūs gausite nuostabią nemokamą dovaną, jei pirksite šią mūsų prekę“ ir pan.
Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba pataria vartotojams tokiais atvejais nebūti patikliems, nepasiduoti spaudimui iš karto priimti sprendimą dėl prekės ar paslaugos pirkimo, neduoti savo kreditinės kortelės ar sąskaitos duomenų, socialinio draudimo numerio nepažįstamiems skambinantiems asmenims, nepirkti siūlomų prekių tik todėl, kad žadama ,,nemokama dovana“.
Taip pat svarbu žinoti, kokias teises vartotojams nustato galiojantys teisės aktai. Lietuvoje daiktų ar paslaugų pardavimą telefonu reglamentuoja Lietuvos Respublikos civilinis kodeksas, Vartotojų teisių apsaugos įstatymas bei Daiktų pardavimo ir paslaugų teikimo, kai sutartys sudaromos naudojant ryšio priemones, taisyklės.
Pardavėjas iki sutarties sudarymo privalo naudojamomis ryšio priemonėmis pateikti pirkėjui tinkamą, išsamią, būtiną ir neklaidinamą informaciją, kurioje turi būti duomenys apie sudaromos sutarties sąlygas.
Vartotojui privaloma nurodyti duomenis apie pardavėją, daikto ar paslaugos pagrindinės savybes, prekės pardavimo kainą, įskaitant mokesčius, daikto pristatymo kainą, mokėjimo, pristatymo ar atlikimo tvarką, pirkėjo teisės atsisakyti sutarties įgyvendinimo tvarką, laikotarpį, kurį pasiūlymas ir kaina galioja.
Vartotojas turi teisę atsisakyti sutarties, sudarytos naudojant ryšio priemones, tarp jų ir telefonu, pranešdamas raštu apie tai pardavėjui per 7 darbo dienas nuo daikto pristatymo dienos. Vartotojas neprivalo nurodyti jokios sutarties nutraukimo priežasties ir pardavėjas neturi teisės pareikšti reikalavimo dėl netesybų ar nuostolių atlyginimo. Jeigu vartotojui nebuvo pateikta anksčiau nurodyta informacija raštu, jis turi teisę atsisakyti sutarties per 3 mėnesius nuo jos sudarymo.
Tačiau vartotojas negali atsisakyti sutarties, jeigu ji sudaryta dėl garso ir vaizdo kūrinių ir fonogramų bet kokiose vaizdo ar garso laikmenose, kompiuterinių programų tiekimo jei vartotojas pažeidė pakuotės apsaugas, laikraščių, žurnalų ar kitų periodinių leidinių tiekimo bei dalyvavimo žaidimuose ar loterijose.
Daiktas gali būti grąžintas, jeigu jis nebuvo sugadintas ar jo išvaizda iš esmės nepasikeitė. Už sutarties atsisakymą pardavėjas iš vartotojo papildomų įmokų reikalauti negali.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Galerijos [7]
Nuorodos:
[1] https://kauno.diena.lt/%2Bdocument.location.href%2B
[2] https://kauno.diena.lt/autoriai/dmn-inf-875
[3] javascript://;
[4] https://kauno.diena.lt/print/227795
[5] https://kauno.diena.lt/zymes/prekyba-telefonu
[6] https://kauno.diena.lt/naujienos/ekonomika/vartotojai-bus-informuojami-apie-apgaulinga-prekyba-telefonu-227795?komentarai
[7] https://kauno.diena.lt/galerijos
[8] https://kauno.diena.lt/galerijos/vaizdai/lyga-vilniaus-zalgiris-alytaus-dainava-40-1171245
[9] https://kauno.diena.lt/galerijos/vaizdai/atminimo-lenta-h-perelsteinui-1171137
[10] https://kauno.diena.lt/galerijos/vaizdai/vilniuje-g-kirkilo-laidotuves-1171125
[11] https://kauno.diena.lt/galerijos/vaizdai/sestoji-resc-ciklo-su-kandidatais-i-lietuvos-prezidentus-diskusija-1171030
[12] https://kauno.diena.lt/galerijos/vaizdai/vilniuje-atsisveikinama-su-g-kirkilu-1170920
[13] https://kauno.diena.lt/galerijos/vaizdai/lietuvoje-prisnigo-1170905
[14] https://kauno.diena.lt/galerijos/vaizdai/balandzio-menesio-kauno-tarybos-posedis-1170895
[15] https://kauno.diena.lt/galerijos/vaizdai/pirmieji-prezidento-rinkimu-kandidatu-debatai-1170836
[16] https://kauno.diena.lt/galerijos/vaizdai/econovus-teritorijoje-kilo-gaisras-1170704
[17] https://kauno.diena.lt/galerijos/vaizdai/slabdriba-kaune-1170702