Sostinės krovinių gabenimo bendrovė nuslėpė 2 mln. eurų pajamų

  • Teksto dydis:

Sostinėje registruota krovinių gabenimo bendrovė įtariama nuslėpusi 2 mln. eurų pajamų.

Kaip pranešė Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnyba (FNTT), tai stambiausia suma, atskleista šiais metais transporto sektoriaus šešėlyje. Daugiausia iš Ispanijos, Olandijos, Belgijos ir Lenkijos krovinius į trečiąsias šalis vežanti bendrovė per pusantrų veiklos metų galėjo nesumokėti daugiau kaip 300 tūkst. eurų pelno mokesčio.

FNTT Vilniaus apygardos valdybos tyrėjai įtarimus dėl apgaulingo apskaitos tvarkymo ir neteisingų duomenų mokesčių administratoriui pateikimo pareiškė penkiems asmenims – krovinius gabenančios bendrovės vadovui, buhalterei ir dar trims atsakingiems bendrovės darbuotojams.

Kratų metu FNTT tyrėjai rado juodąją bendrovės buhalteriją su ikiteisminiam tyrimui svarbiais užrašais.

Šiame ikiteisminiame tyrime laikinai pritaikytas apribojimas turtui, kurio vertė didesnė nei 1 mln. eurų.

Apie 30 vilkikų turinčios bendrovės vairuotojai gabendavo iš Europos valstybių greitai gendančius produktus – vaisius ir daržoves. Įtariama, kad ne visos gautos pajamos už suteiktas paslaugas buvo įtraukiamos į bendrovės buhalterinę apskaitą. Įtariama, kad užsienyje dirbantys vairuotojai gabendavo ne tik krovinius, bet ir grynuosius pinigus, gautus už suteiktas paslaugas, kurių dalis nebuvo apskaityta bendrovės buhalterijoje.

FNTT duomenimis, iš vienos valstybės į kitą gabenami šešėliniai kroviniai kainuodavo nuo 1,6 tūkst. iki 4 tūkst. eurų. Sostinės transporto bendrovės buhalterinėje apskaitoje nefiksuotų gabenamų krovinių kaina priklausydavo nuo sezono ar gabenamo krovinio specifikos. Įprastai krovinių vežimo kainos padidėdavo prieš šventes – Velykas ar Kalėdas, prireikus skubiai pervežti didelius kiekius greitai gendančių vaisių.

Pasak FNTT, transporto sektoriaus bendrovių patikrinimus paskatino gauti duomenys, taip pat FNTT ir kitas institucijas pasiekę šio sektoriaus darbuotojų skundai.

Per šių metų vienuolika mėnesių FNTT kartu su Valstybine mokesčių inspekcija (VMI) ir Valstybine darbo inspekcija (VDI) atliko keturiasdešimties transporto sektoriaus bendrovių patikrinimus.

Po rugsėjo mėnesį atlikto uostamiesčio krovinių pervežimo paslaugas teikiančios bendrovės patikrinimo FNTT Klaipėdos apygardos valdybos tyrėjai ir VMI specialistai pradėjo ikiteisminį tyrimą dėl galimo apgaulingo apskaitos tvarkymo.

Aiškėja, kad bendrovės vairuotojai realiai niekur neišvykdavo iš Klaipėdos, tačiau, remiantis buhalterijoje aptiktais dokumentais, jiems buvo sumokami komandiruotpinigiai. Pirminiais duomenimis, tokius nepagrįstus komandiruotpinigius galėjo gauti apie 60 vairuotojų.

Be to, išaiškinta, kad ne tik vairuotojai „važiavo“ į fiktyvias komandiruotes: į užsienio komandiruotes vienam mėnesiui neva buvo išvažiavę ir bendrovės buhalteriai, mechanikai ir vadybininkai, tačiau tokios komandiruotės egzistavimas kelia pagrįstų abejonių, nes, pasak FNTT, visiems darbuotojams išvykus tą patį mėnesį į mokymus, logistikos bendrovė negalėtų vykdyti savo veiklos.

Ikiteisminis tyrimas atliekamas ir daugiau kaip 40 darbuotojų turinčioje Šiaulių transporto bendrovėje. Pastaroji įtariama perpylinėjusi iš trečiųjų šalių grįžusių vilkikų kurą į transporto priemones, kurios išvyksta į Europą.

Įtariama, kad naudojantis šiuo kuru galėjo būti nesumokėti akcizo, pridėtinės vertės ir muito mokesčiai.

Dar vienas ikiteisminis tyrimas, susijęs su transporto pervežimo paslaugas teikiančia bendrove, atliekamas Panevėžyje. Jame tiriamos aplinkybės dėl realybėje galbūt nevykdytų įvairių automobilių detalių pirkimo sandorių.

Įtariama, kad kuro siurbliai, oro pagalvės, sankabos ir kitos detalės buvo fiktyviai įsigytos iš šešių jokios veiklos nevykdančių įmonių. Skaičiuojama, kad transporto bendrovė galėjo išvengti sumokėti beveik 500 tūkst. eurų PVM.

Pasak FNTT, 75 procentai patikrinimų užbaigti nustačius įvairių pažeidimų.

FNTT pradėjo trylika ikiteisminių tyrimų, šešiolikoje įmonių nustatyti Administracinių nusižengimų kodekso pažeidimai, kelių patikrinimų duomenis analizuoja VMI, ir tik dešimt transporto įmonių pažeidimų nepadarė.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių