- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Dėl Vilniuje vykdomos neatsakingos automobilių stovėjimo aikštelių plėtros, naikinant žaliąsias zonas, Lietuvos žaliųjų partija kreipėsi į savivaldybę, prašydama paaiškinti tokio poelgio priežastis bei siūlydama jas kurti atsakingiau, aktyviau į sprendimus įtraukiant visuomenę.
Vilniuje, Savanorių prospekto pradžioje vietoje žaliosios zonos, kurioje augo medžiai, plytėjo pievutė, staiga, be gyventojų informavimo atsirado nauja automobilių stovėjimo aikštelė. Tai tik vienas iš klaidingai mieste projektuojamų viešųjų erdvių pavyzdžių, kuriuos pastebi architektas Justas Ingelevičius.
„Savanorių prospekte staiga vietoje žalios pievelės atsiradusi automobilių aikštelė šokiruoja. Šalia jau yra pakankamai didelės stovėjimo aikštelės, o tokiose miesto gatvėse, kaip Savanorių prospektas, kuriose judrus eismas, didelė oro tarša, žaliosios zonos labai reikalingos. Kiekviena papildoma stovėjimo vieta tik dar labiau padidina automobilių srautą. Naujausi tyrimai rodo, kad Vilnius ir taip patenka tarp dešimt pasaulio miestų, turinčių daugiausiai automobilių ir pagal automobilių skaičių vienam gyventojui lenkia net Los Andželą“, – sakė J. Ingelevičius.
Darniąja miestų architektūra besidomintis J. Ingelevičius teigia, kad žaliosios zonos, želdynai mieste reikalingi ne tik akims paganyti, bet ir mažina oro taršą, triukšmą, o jei jie sutvarkyti, tarnauja ir kaip socialinė erdvė.
Architektas atkreipia dėmesį ir į dažnai pasitaikantį netinkamą tokių aikštelių suprojektavimą, neatsižvelgiant į kitus eismo dalyvius, likusius želdinius. „Matosi, kad Savanorių prospekte įrengtoje aikštelėje dėl neprofesionaliai atliktų darbų gali būti pakeltas grunto lygis ir galimai užpiltas šalia aikštelės augančio medžio kamienas. Tai ateityje jam gali pakenkti. Įrengiant stovėjimo aikšteles turi būti naudojamos orą ir vandenį praleidžiančios dangos: plastikinis „korys“ ar ažūrinės trinkelės, leidžiančios praaugti žolei ir susigerti drėgmei. Projektuojant naują automobilių stovėjimo aikštelę turėtų būti įrengiama ne mažiau dviračių laikymo vietų, nei skirtų automobiliams. Nors šiuo metu nėra tokio reikalavimo projektuojant aikšteles, tačiau, jei savivaldybė rūpintųsi miestiečių gerove, prieš išduodama leidimą įrengti miesto centre tokią aikštelę, to turėtų pareikalauti“, – teigė J. Ingelevičius.
Architektas taip pat pastebi dar vieną problemą – visuomenė apie tokius projektus ir būsimą veiklą kaimynystėje sužino per vėlai, procesui įsibėgėjus arba jau įvykus faktui.
„Šiuo metu vietos gyventojai informuojami apie būsimą veiklą jų teritorijoje laikraščio skelbimų skiltyje ar pakabintuose lapeliuose ant medžio, jei jį ruošiamasi kirsti. Kokia tikimybė, kad aš pamatysiu tą skelbimą. Šią problemą reikėtų spręsti tobulinant Vilniaus skaitmeninio žemėlapio paslaugą. Toks skaitmeninis žemėlapis galėtų leisti užsiprenumeruoti naujienas apie bet kurį žemėlapio objektą: sklypą, gatvę, medį. Tuomet žmogus gautų su jį dominančiu objektu susijusias naujienas: planuojamą medžio kirtimą, sklypo detalųjį planą, gatvės rekonstrukcijos projektą. Taip į miestų kūrimą bus įtraukta ir visuomenė“, – kalbėjo J. Ingelevičius.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Vilniaus šienavimo sezonas: tarp patogumo miestiečiams ir tvarumo
Sostinėje prasideda šienavimo sezonas. Kaip ir pernai, vietose, kur žmonės daugiausia leidžia laisvalaikį, sportuoja, taip pat daugiabučių kiemuose, bus palaikoma trumpa veja. Dažnai šienaujama bus ir gatvių skiriamosiose juostose. Tači...
-
Vilniuje kaimynų bendrystę stiprins per dešimt bendruomenių projektų1
Sostinė bendruomenių tradicijas kuriančioms ir puoselėjančioms iniciatyvoms šiemet skiria 50 tūkst. Eur. Parama paskirstyta dvylikai kaimynystės ryšius stiprinančių projektų – isi jie dedikuoti vilniečių įtraukimui į kultūrin...
-
Vilniaus Senamiestyje bus pradedamos naujo gyvenamųjų namų projekto statybos5
Įmonių grupė „Eika“ kartu su bendrove „Etapas Group“ bei jos partneriais užbaigė sostinės Seinų gatvėje esančio sklypo ir jame suplanuoto gyvenamųjų namų projekto „Senamiesčio sodai“ įsigijimo sandorį. ...
-
Vilniaus oro uoste atidaryti olimpiniai vartai
Iki 2024 metų Paryžiaus vasaros olimpinių žaidynių likus 100 dienų, Vilniaus oro uoste atidaryti simboliniai olimpiniai išvykimo vartai. ...
-
A. Avulis: vis dar galioja mano pasiūlymas, kad 2026 m. pabaigoje stadione žaistume futbolą20
Nacionalinį stadioną iš „BaltCap“ perimančios „Hanner“ vadovas Arvydas Avulis sako esąs pasirengęs vykdyti projektą, o jau 2026 m. pabaigoje galėtų būti sužaistos pirmosios futbolo rungtynės. Anot jo, šiuo metu ...
-
D. Vedrickas: VPT galbūt vertins galutinę stadiono koncesijos sutartį – nenorėčiau dabar spekuliuoti2
Viešųjų pirkimų tarnybos (VPT) vadovas Darius Vedrickas neatmeta, kad tarnyba vertins Nacionalinio stadiono statybos koncesijos sutarties galutinį variantą. ...
-
Studentų akcija „Pavasario pasibeldimas“: savaitgalis, kai durys atveriamos knygoms ir aukai
Balandžio 20–21 d. Vilniuje ir Kaune vyks labdaros akcija „Pavasario pasibeldimas“, kurią jau ne pirmus metus asmenine iniciatyva organizuoja šalies studentai. Didmiesčių gyventojus namų duris atverti ir įsigyti knygų bus kvie...
-
Sostinės gatvėse testuojamas naujos kartos elektrinis autobusas2
UAB „Vilniaus viešasis transportas“ bandymams perduotas „Fencer F1 Integral EV“ žemagrindis elektrinis autobusas. Naujas elektrinis autobusas gatvėmis važinėja balandžio 11–24 dienomis, 10-uoju maršrutu. ...
-
Karinių pratybų metu kai kuriose teritorijose bus įvedama komendanto valanda17
Vykstant karinėms pratyboms tam tikroje Vilniaus miesto dalyje gegužės 7–8 dienomis nakties metu bus įvedama komendanto valanda, skelbia sostinės savivaldybė. ...
-
Vilniaus televizijos bokšte atvertos naujos erdvės – tikimasi daugiau lankytojų
Valstybės valdomas Lietuvos radijo ir televizijos centras (Telecentras) baigė dalį Vilniaus televizijos bokšto rekonstrukcijos, čia atvertos naujos erdvės, kainavusios 5,35 mln. eurų. ...