Vilniuje – valdžios ir atliekų vežėjų ginčas dėl šiukšlių kainos

  • Teksto dydis:

Vilniaus atliekų vežėjai bylinėjasi su miesto valdžia dėl naujų komunalinių atliekų išvežimo tarifų.

Anot vežėjų, dėl neproporcingai padidintų tarifų jie patiria nuostolių, be to, tai neskatina gyventojų kaupti mažiau atliekų. Tačiau savivaldybė atkerta, kad vežėjai nori didesnių pelnų.

Bendrovės VSA Vilnius“, „Ecoservice“, „Ekonovus“ ir Atliekų tvarkymo tarnyba teismui apskundė gegužę priimtą Vilniaus tarybos sprendimą atliekų išvežimo gyventojams įkainį padidinti 1 centu iki 9 centų už kvadratinį metrą - jie prašo, kad įkainis siektų 11 centų (be PVM). Vežėjai taip pat prašo teismo pripažinti, kad tarybos sprendimas pažeidžia komunalinių atliekų tvarkymo paslaugos teikimo Vilniuje sutartis.

Vežėjai: tarifai padidinti neproporcingai

Atliekų vežėjų nuomone, savivaldybė neproporcingai padidino tarifus. Pavyzdžiui, gyventojams, mokantiems už atliekas pagal gyvenamąjį plotą, maksimalus įkainis pakilo apie 12 proc. (1 centu) iki 9 centų už kvadratinį metrą. Tačiau už atliekas pagal tūrį mokantiems vartotojams kaina padidinta apie 24 proc. iki 14,75 euro (be PVM) už kubinį metrą atliekų.

„Jeigu savivaldybė sutiko ir pripažino, kad reikia didinti įkainius už vieno kubinio metro atliekų surinkimą ir pašalinimą, ir tas maksimalus dydis buvo padidintas 24 proc., tai tiems daugiabučiams, kurie naudojasi, mokėdami už kvadratinį metrą, šis dydis padidintas tik 12 proc. Manome, kad tai visiškai nelogiška“, - BNS sakė „Ecoservice“ generalinis direktorius Arūnas Makauskas.

Pasak jo, vidutiniškai vienas butas per metus išmeta 5 kubus atliekų. Mažiau atliekų išmetantys gyventojai iki šiol galėdavo rinktis mokėti ne už buto plotą, o už išmestas atliekas, ir taip mokėti mažiau. A.Makauskas aiškino, kad taip dažnai mokėjo naujų daugiabučių bendrijos, tačiau dabar jos keičia sutartis ir renkasi mokėti už plotą.

„Situacija tokia, kad naują tvarką įvedus, neliko suinteresuotumo daugiabučiuose taupyti ir mažiau atliekų šalinti, nes net ir tos bendrijos, kurios mokėjo už kubus, pamačiusios, kad paprasčiau ar pigiau yra mokėti už kvadratinius metrus, perėjo prie kitos atsiskaitymo sistemos. Nusispjovė į taupymą“, - tikino A.Makauskas.

Vilniaus vicemeras Linas Kvedaravičius teigia, kad bandoma žongliruoti skaičiais - anot jo, tarifų padidinimas yra proporcingas, nes pagal formules yra apskaičiuojamas buto plotui tenkantis atliekų kiekis.

„Vežėjai čia skirtingai traktuoja įkainius ir bando supainioti visuomenę. Yra formulės, ir jie tą puikiai žino, pagal kurias apskaičiuojamas atliekų kiekis plotui. (...) Įkainiai nėra neproporcingai perskaičiuoti“, - BNS tikino L.Kvedaravičius.

Anot jo, vežėjai nori gauti didesnius pelnus, tačiau savivaldybė turi pirmiausiai rūpintis visuomenės interesais.

„Čia vežėjų noras gauti viršpelnius, kuris gal ir suprantamas, tačiau jų argumentai nebuvo pakankami. (...) Mes turime atstovauti visuomenei ir negalime drastiškai branginti atliekų vežimo“, - teigė vicemeras.

Skirtingai vertina išlaidas transportui

Savivaldybė ir atliekų vežėjai skirtingai vertina ir tai, kiek kainuoja vieną toną atliekų gabenti vieną kilometrą. Anksčiau atliekos buvo vežamos iki Kazokiškių sąvartyno, o dabar jos gabenamos į šalia Gariūnų esančią „Energesman“ atliekų rūšiavimo gamyklą. Dėl to sumažėjo vežėjų išlaidos transportui.

„Mes sakome, kad sutaupome tik 11 centų vienai tonkilometrei, o savivaldybė sako, kad sutaupoma daugiau nei 30 centų. Taigi, dėl to atsiranda nuostolis“, - BNS sakė vežėjams atstovaujanti advokatė Vilma Ramanauskaitė.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Šiukšlė

Šiukšlė portretas
Šiukšlių vežėjai yra mafijozai, reikia juos suimti į nagą/
VISI KOMENTARAI 1

Galerijos

Daugiau straipsnių