- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Vilniaus miesto gatvėse kiekvieną dieną dalyvauja apie 500 tūkst. eismo dalyvių. „Grinda“ siekia užtikrinti nepertraukiamą transporto judėjimą Vilniaus mieste žiemą ir vasarą, bet kuriuo paros metu – ne tik valo sniegą, remontuoja gatves, bet ir nedelsiant šalina kliūtis važiuojamojoje kelio dalyje.
Įmonės užsakymu baigiantis žiemai buvo atlikta Vilniaus gyventojų apklausa, kuri tyrė vilniečių nuomonę apie sostinės gatvių priežiūrą žiemą. Rinkos tyrimų bendrovė „Eurotela“ atsitiktinės atrankos būdu apklausė 1041 Vilniaus gyventoją. 58 proc. respondentų gatvių valymą šio sezono metu vertina teigiamai, t. y. 7-10 balų iš 10 galimų.
„Absoliuti dauguma apklaustųjų mano, jog praėjusią žiemą kelių priežiūra Vilniuje buvo vykdoma geriau nei pernai ir ženkliai geriau nei kituose Lietuvos miestuose. Taip pat atkreipiame dėmesį į tai, kad eismo sąlygos žiemą gali kisti itin greitai, o išbarstyta druska pradeda tirpdyti sniegą ar ledą tik po tam tikro laiko ir esant trinčiai“, - sako Kęstutis Vaicekiūtis.
Dėl temperatūrų svyravimų šis sezonas sostinės kelininkams buvo išties įtemptas: atsižvelgiant į orų prognozes, gatvės buvo barstomos dar prieš numatomą snygį ar staigų atšalimą, visą parą budėjo apie 50 sniego valymo įrenginių. Praėjusią žiemą temperatūra keitėsi iš teigiamos į neigiamą ir atvirkščiai daugiau nei 60 kartų.
Šią žiemą bendrovė „Grinda“ Vilniaus gatvėse išbarstė apie 19 tūkst. t druskos – tokio kiekio druskos vagonų sąstatas nusidriektų beveik 4 km – nuo Katedros aikštės iki Antakalnio g. transporto žiedo. Periferinės gatvės buvo barstomos smėliu – jo išbarstyta 9 tūkst. kub. m. Per sezoną sostinės kelininkų specialusis transportas nuvažiavo apie 260 tūkst. km - kitaip tariant, 8 kartus aplink Žemės rutulį. „Skaičiuojame, kad žiemos sezono metu eismo saugumu mieste kasdien rūpindavosi daugiau nei pusantro šimto įmonės darbuotojų – informacijos valdymo centro darbuotojai, sniego valymo technikos vairuotojai, druskų mišinius ruošiantys operatoriai, budintys mechanikai“, - teigia bendrovės „Grinda“ vadovas K. Vaicekiūtis.
Klimato sąlygos lemia duobių atsiradimą gatvėse
Dažna orų kaita lemia ir tai, kad žiemos sezono metu važiuojamojoje kelio dalyje atsiveria duobės. Skaičiuojama, kad vien tik bendrovė „Grinda“ Vilniaus miesto gatvėse šiemet užtaisė daugiau nei 3 tūkst. duobių. „Kitaip organizuojame darbus - įsigijome mobilų asfalto gamybos įrenginį „Bagela“, kuris leido žiemą atsivėrusias duobes užtaisyti karšto asfalto mišiniu, gatvių remontas vykdomas keliomis pamainomis“, – paaiškina K. Vaicekiūtis.
Sostinės kelininkų darbą itin palengvino ir aktyvus miesto vairuotojų įsitraukimas. Jie, pranešdami duobių lokacijas išmaniąja „Waze“ programėle ar visą parą veikiančiu telefonu 1355, padėjo efektyviai planuoti įmonės darbuotojų maršrutus ir darbus vykdyti greičiau.
Avarinių situacijų likvidavimas
Bendrovė „Grinda“ visą parą veikiančiu telefonu 1355 gauna ir pranešimus apie avarines situacijas ar atsiradusias kliūtis Vilniaus miesto gatvėse. Skaičiuojama, kad nuo lapkričio iki kovo įmonės darbuotojai lokalizavo 800 grėsmių eismo saugumui: 224 kartus buvo uždaryti atsivėrę šuliniai ar pakeisti lūžę, 203 kartus šalinamos įvairios kliūtys ir surenkami pamesti daiktai, 124 kartus teko paimti gatvės nespėjusius perbėgti gyvūnus, 184 kartus buvo tvarkoma aplinka po eismo įvykių, 40 kartų vykta šalinti ant važiuojamosios kelio dalies užvirtusius medžius ar šakas, 22 kartus teko nusiurbinėti susikaupusį vandenį važiuojamojoje kelio dalyje, kuris trukdė saugiam eismui.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
A. Zuokas pardavė vyninių verslą6
Buvęs Vilniaus meras Artūras Zuokas savo vyno parduotuves, pavadintas „Zenoteca“ vardu, pardavė „Vynoteką“ valdančiai bendrovei, skelbia „Delfi“. ...
-
Po gaisro Vilniuje daliai ugdymo įstaigų nuotolinį darbą rekomenduojama tęsti ir penktadienį
Po trečiadienio vakarą sostinės Panerių gatvėje kilusio gaisro, Vilniaus miesto savivaldybė daliai švietimo ir ugdymo įstaigų nuotolinį darbą rekomenduoja tęsti ir penktadienį. ...
-
V. Benkunskas apie gaisro sostinėje padarinius: gyventojams rekomenduojama nusivalyti paviršius7
Vilniaus meras Valdas Benkunskas sako, kad su Aplinkos apsaugos departamento (AAD) pagalba savivaldybei pavyko išvengti didesnės taršos dėl trečiadienio vakarą Paneriuose kilusio gaisro. ...
-
Virš Vilniaus – ratus sukantys sraigtasparniai3
Kai kuriuos vilniečius ketvirtadienį nustebino padangėje pamatytas vaizdas. Kariuomenės atstovai paaiškino, kodėl virš sostinės ratus suka sraigtasparniai. ...
-
Po gaisro Vilniuje: automobilių ardymas ir metalo laužo tvarkymas neturi vykti miestų centruose4
Po trečiadienį vakare Vilniaus traukinių stoties teritorijoje kilusio gaisro aplinkos ministras Simonas Gentvilas sako, kad akivaizdu, jog automobilių ardymas ir metalo laužo tvarkymas neturi vykti miestų centruose. ...
-
Dalis vilniečių negavo perspėjimo apie didžiulį gaisrą: ministrė sako, kad reikės tai išsiaiškinti5
Daliai gyventojų negavus perspėjimo pranešimų apie gaisrą Vilniuje, vidaus reikalų ministrė Agnė Bilotaitė mato poreikį peržiūrėti techninį šios sistemos įgyvendinimą. ...
-
Didelis gaisras sostinėje: kietųjų dalelių koncentracija sumažėjo
Aplinkos apsaugos agentūros specialistai tvirtina, kad Panerių gatvėje likvidavus trečiadienio vakarą įsiplieskusį gaisrą, kietųjų dalelių koncentracija ore sumažėjo ir yra nepavojinga. ...
-
Po gaisro sostinėje aplinkosaugininkai pradėjo neplaninį patikrinimą: bendrovė nelaikyta rizikinga2
Aplinkosaugininkai dėl Vilniuje kilusio gaisro pradėjo bendrovės neplaninį patikrinimą, skelbima, kad įmonė nebuvo priskirta prie aukštą riziką turinčių objektų. ...
-
„Litexpo“ centre prasideda karjerai ir studijoms skirta paroda1
Lietuvos parodų ir kongresų centre „Litexpo“ ketvirtadienį vyks parodos „Karjera & studijos Lietuvoje 2024“ atidarymas. ...
-
Vilniaus savivaldybė: dėl gaisro daliai ugdymo įstaigų rekomenduojama dirbti nuotoliu1
Trečiadienio vakarą kilusio didžiulio gaisro sostinėje dūmai yra toksiški, todėl į gaisro taršos poveikio zoną (2 km spinduliu nuo gaisravietės) patenkančioms švietimo ir ugdymo įstaigoms dėl galimo neigiamo poveikio sveikatai ...