Vilniaus oro uosto plėtra kelia nerimą kaimynams

Trečiadienį Seimo narys Linas Balsys Aplinkos apsaugos komitete inicijuoja parlamentinę kontrolę dėl tarptautinio Vilniaus oro uosto rekonstrukcijos ir jos poveikio aplinkai bei šalia įsikūrusių gyvenviečių gyventojams.

Neseniai viešumoje pasirodė informacija, kad tarptautinis Vilniaus oro uostas, atsakingoms institucijoms nepateikęs duomenų apie planuojamą skrydžių ir keleivių srautų augimą po rekonstrukcijos, galimai nėra atlikęs poveikio aplinkai vertinimo.

„Tarptautinis Vilniaus oro uostas neabejotinai yra be galo svarbus Lietuvai, tačiau bet kokie, ypač tokie dideli projektai, kaip oro uosto rekonstrukcija, turi būti vykdomi atsižvelgiant į kuo mažesnį neigiamą poveikį aplinkai ir žmonių gyvenimo gerovei. Jau dabar Vilniaus miesto bendrojo plano koncepcijoje pateikiama informacija, kad į oro transporto viršnorminio triukšmo poveikio zonas nakties metu patenka 4,8 tūkstančio vilniečių, kurie gyvena šalia orlaivių nusileidimo ir kilimo takų. Šalia oro uosto gyvenantiems žmonėms nerimą kelia ne tik triukšmas, bet ir tarša. Taip pat kyla daugybė klausimų, ar VĮ „Lietuvos oro uostai“, siekdama gauti visus reikalingus dokumentus ir leidimus tarptautinio Vilniaus oro uosto tako rekonstrukcijai, pateikdama informaciją planuojamos ūkinės veiklos vertinime, kad keleivių srautai nesikeis, ir prašydama atlikti tik trumpalaikių statybų poveikio aplinkai vertinimą, o ne įvertinti ilgalaikį rekonstrukcijos poveikį, nepažeidė galiojančių teisės aktų. Tai ir planuojame išsiaiškinti parlamentinės kontrolės metu“, - sakė L. Balsys.

Salininkų gyventojai, kurie turi žemės sklypus šalia oro uosto, nesulaukia informacijos ir apie tai, kur ir kokiomis kryptimis oro uostas plėsis. Jie nežino, kaip elgtis su savo turima žeme.

Pasak L. Balsio, oro uosto kaimynystėje gyvenantys žmonės ne tik nesulaukia iš VĮ „Lietuvos oro uostai“ informacijos apie planuojamas įgyvendinti triukšmo mažinimo priemones, bet ir nuotekų tvarkymą ir orlaivių oro taršos stebėseną.

„Buvo žadama, kad atsiras sistema, kurioje gyventojai galės stebėti triukšmo lygį realiuoju laiku, taip pat planuota koreguoti lėktuvų skrydžius, kad jie bent naktį netrikdytų ramybės. Gyventojams kelia nerimą oro uosto nuotekų tvarkymas, jie taip pat pasigenda ir veiksmų dėl oro taršos mažinimo. Salininkų gyventojai, kurie turi žemės sklypus šalia oro uosto, nesulaukia informacijos ir apie tai, kur ir kokiomis kryptimis oro uostas plėsis. Jie nežino, kaip elgtis su savo turima žeme. Gyventojai privalo žinoti, kas planuojama šalia jų gyvenamųjų teritorijų, kaip tai paveiks jų gyvenimą, o jei yra ar gali būti neigiamas tokios veiklos poveikis, - jis turi būti mažinamas. VĮ „Lietuvos oro uostai“ privalo bendrauti ir bendradarbiauti su vietos bendruomenėmis“, - teigė L. Balsys.

Parlamentinėje kontrolėje kviečiami dalyvauti Susisiekimo ministerijos, VĮ „Lietuvos oro uostų“ Vilniaus filialo, Vilniaus miesto savivaldybės administracijos, Aplinkos apsaugos agentūros, Nacionalinio visuomenės sveikatos centro, Salininkų bendruomenės asociacijos atstovai, taip pat 50 žemės sklypų, esančių šalia oro uosto, savininkai.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Algirdas

Algirdas portretas
Kokia dar plėtra gali būti, kokios statybos, kokios čia nesąmonės daromos ir planuojamos????? Juk labai aišku, kad TVOU yra mieste, vos ne miesto centre, plėtrai galimybių nėra, jos lygios apvaliam 0, iš visų pusių privatūs sklypai, sodai, namai, pramonė, prekybos centrai, daugiabučių rajonai. Nusiraminkit pagaliau politikėliai ir suinteresuoti verslininkėliai, priimkit sprendimą ir pradėkit statyti naują, modernų, perspektyvų, konkurencingą visos Lietuvos oro uostą!!!!! Natūralus kyla klausimas: jeigu būtų planai statyti naują oro uostą ir vienas iš variantų būtų jį statyti esančioje vietoje, ar galėtų jis būti statomas būtent čia ??? Atsakymas vienareikšmiškas ir kategoriškas -NEEEEE!! Kad ir prailginti taką (kas yra neįmanoma), atsiras kitos dar didesnės problemos, tuomet jau rizika, pavojus, kad triukšmas, tarša ir kiti dalykai pradės liesti dar ir dar daugiau miestiečių, ir kas tada?? Manau, kad čia yra 100Į% afera, 100% pinigų plovykla ir tiek... Pamąstykit visi ;)

Petras

Petras portretas
Didelis modernus keleiviu terminalas, Nauja VIP sale. Labai grazu. Truksta tik mazos detales - normalaus kilimo tupimo tako. Lėktuvams aptarnaujantiems tarptautinius skrydžius su didesniu kuro kiekiu ir didesniu svoriu reikalingas 3050 metru ilgio takas nusileidimui ir 3965 metru tūpimui. Vilniaus oro uosto kilimo tupimo tako ilgis - 2515 metru. Cia tas pat kaip statytume nauja modernia tarptautine gelezinkelio stoti iki kurios nutiestume siaurojo geležinkelio begius. (Siaurasis Vilniaus miesto geležinkelis 1922–1928 metai)

Lietuvai-

Lietuvai- portretas
Karmelava geriau Wilenskiams-Vilniaus.
VISI KOMENTARAI 5

Galerijos

Daugiau straipsnių