Vairuotojų blaivumą tikrina modernios technologijos

  • Teksto dydis:

Didžiausioje Lietuvoje keleivių vežimo bendrovėje „Vilniaus viešasis transportas“ (VVT) nuo gruodžio mėnesio įdiegta inovatyvi biometrinė alkoholio patikra.

„Siekiame būti technologiškai pažangia bendrove ir šiuolaikiškais sprendimais įgyvendiname nulinės promilės politiką,“ – teigė VVT generalinis direktorius Gintaras Maželis. - Alkoholis ir keleivių gabenimas yra nesuderinama. Turime būti visiškai tikri, kad šios rūšies rizika yra eliminuota iš mūsų įmonės veiklos“.

Pasak G. Maželio iki šiol vairuotojų blaivumą tikrindavo keturiolika profesinės sveikatos specialistų. Dabar visa patikra atliekama biometriniais alkotesteriais. Tokiu būdu nelieka jokio subjektyvaus žmogiškojo faktoriaus ir efektyviai valdoma rizika. Kita vertus, taupomos ir įmonės sąnaudos. Biometrinio alkotesterio programą įdiegė ir VVT pritaikė bendrovė „Inovatyvių procesų sprendimai“ (IPS).

Siekiame būti technologiškai pažangia bendrove ir šiuolaikiškais sprendimais įgyvendiname nulinės promilės politiką.

„Norint užtikrinti darbuotojų blaivumo patikrą, būtini trys kontrolės etapai: pirma – alkotesterio parodymai, antra – asmens, patikrinto alkotesteriu tapatybės patikra; trečia – tikrinimo arba darbo pradžios laikas. Taip pat svarbu patikrinti ne tik kiek ir ar užfiksavo alkotesteris promilių, bet ir įsitikinti, kad į jį pūtė būtent tas žmogus, o ne bičiulį bandantis „gelbėti“ kolega“, – kalbėjo IPS vadovė Jolanta Didžgalvienė. 

Alkotesteriuose sumontuota biometrinė veidų atpažinimo bei laiko kontrolės sistema. Tokia blaivumo patikra, jungianti biometrijos, debesų kompiuterijos, išmaniųjų įrenginių technologijas bei inovatyviausius paslaugų sprendimus, yra autonomiška ir atspari apgaulei. Blaivumas yra matuojamas realiu laiku realiam žmogui. Ir duomenys apie patikrą bei jų ataskaitos trumposiomis žinutėmis pasiekia įmonėje atsakingus asmenis. Tokia blaivumo kontrolė yra atliekama ir darbo pradžioje, ir jam pasibaigus. Tad tuo pačiu sistema užfiksuoja ir darbuotojų atėjimo bei išėjimo laiką. 

„Iki šiol rinkoje daugiausia naudojami nešiojamieji, senosios kartos alkotesteriai. Šiuolaikinėse transporto priemonėse vis dažniau montuojami alkotesteriai, galintys blokuoti užvedimo sistemą, dažniau pritaikomi ilgųjų reisų vairuotojų kontrolei. Šis centralizuotas ir automatizuotas, dviejų lygių asmens identifikavimą atliekantis alkotesteris – naujovė rinkoje ir mūsų įmonėje. VVT vairuotojai pamažu, bet sėkmingai įsisavina naujausias technologijas,“ – sakė VVT generalinis direktorius Gintaras Maželis.

VVT per dieną perveža pusę milijono keleivių, ji patenka į didžiausių Baltijos šalyse keleivių vežimo autobusais trejetą. Įmonėje dirba 2103 darbuotojai, iš jų 1380 vairuotojai.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių