Troleibusams Vilniuje sukanka 60 metų: kuo įdomi jų istorija?

Sekmadienį Vilniaus troleibusų parkas mini 60-ies metų jubiliejų – 1956-ųjų lapkričio 6-ąją atidaryta pirmoji troleibusų linija „Antakalnis–Stotis“. Ką žinome apie šių transporto priemonių istoriją Lietuvoje?

Vilniaus troleibusų protėvis – arklinis tramvajus, miestiečių vadintas konke, veikė Vilniuje 1893–1925 metais. Elektrinio tramvajaus sostinėje niekada nebuvo. Tiesa, pirmieji Vilniaus troleibusai buvo perdaryti tramvajai.

Pirmieji troleibusų maršrutai – „Antakalnis–Stotis“ ir „Stotis–Žvėrynas“. Jie pasirinki neatsitiktinai – tai buvo pelningiausi to meto maršrutai. Tarpukariu piko valandomis būdavo pervežama net po 500 keleivių.

Gidė Danuta Bernatovič pasakoja, kad pirmųjų troleibusų bilietai atrodė gerokai kitaip nei dabartiniai.

„Buvo tokia ritė, atvyniojamas bilietėlis, nuplėšiamas, atiduodama grąža. Tik vėliau atsirado tokie lyg ir kasos aparatai. <...> Ten reikėdavo įmesti keturias kapeikas, apsukti rankenėlę ir pačiam nuplėšti bilietuką“, – pasakoja gidė.

Daugiau įdomių faktų apie troleibusų istoriją – reportaže.



NAUJAUSI KOMENTARAI

BNA

BNA portretas
Pirmi sugedo, nusipirko antrus trulikas. Ir po šiai dienai tie patys važinėja :D

liūdesys

liūdesys portretas
Gidė nežinia kokiais šaltiniais rėmėsi, bet pirmieji troleibusai - nei apskritai, nei važinėję Vilniuje - nebuvo perdaryti iš tramvajų. Su konke troleibusai turi ryšio tik tuo, kad ir konkė kažkada, ir vėliau troleibusai važiavo Antakalnio gatve. Santrumpa MTB (arba, kirilica МТБ) reiškia „moskovskij troleibus“ (Maskvos troleibusas). Labai gaila, kad gidei pritrūko atsakomybės renkant medžiagą.
VISI KOMENTARAI 2

Galerijos

Daugiau straipsnių