Susisiekimo ministras: aš metro Vilniuje nebesulauksiu

  • Teksto dydis:

Parlamentarai turės tobulinti Lietuvoje neišvystytą transporto priemonę - metro - reglamentuojantį įstatymą. Vyriausybė trečiadienį posėdyje pritarė Susisiekimo ministerijos siūlymui iš esmės pritarti Metropoliteno įgyvendinimo įstatymo projektui, tačiau tikslinti pagal pateiktas pastabas ir pasiūlymus.

„Siūlau grąžinti į Seimą 37 Seimo narių grupei tobulinti įstatymo projektą“, - trečiadienį Vyriausybės posėdyje kalbėjo susisiekimo ministras Rimanas Sinkevičius.

Dėl paties metro projekto įgyvendinimo trukmės ministras buvo skeptiškas: „Manau, kad mano amžiuje aš tiek ilgai negyvensiu“.

„Tai yra municipalinio transporto rūšis, dėl kurio turi apsispręsti miesto ar rajono valdžia ir skaičiuoti pinigėlius, kiek reikės investuoti, kada tas atsipirks ir kiek kainuos bilietas. Tad kol kas aš esu skeptiškas dėl teisės akto praktinio įgyvendinimo, bet kaip teisės aktas, kaip idėja galėtų būti“, - prieš Vyriausybės posėdi žurnalistams sakė R.Sinkevičius.

Pasak Vilniaus mero Remigijus Šimašiaus, šiuo metu sostinė prioritetą teikia jau esamos viešojo transporto infrastruktūros sutvarkymui.

„Reikia įteisinti miesto geležinkelį, kurį de facto Vilnius ir šiandien turi, tik jis nėra tinkamai išnaudojamas. Yra žmonių, kurie iš Naujosios Vilnios į stotį važinėja (traukiniu - BNS), yra geležinkelis nuo Vilniaus stoties iki oro uosto. Man atrodo labai svarbu, kad jis būtų pilnai integruotas į miestą, apie ką šnekamės su „Lietuvos geležinkeliais“, kad tai būtų vienos sistemos dalis (...) Visiškai nenormalu, kad tai nėra integruota tinkamai į miesto transporto sistemą“, - žurnalistams trečiadienį sakė R.Šimašius.

Jis pabrėžė, kad šiuo metu Vilniui reikia atnaujinti ir autobusų parką, sutvarkyti juostas viešajam transportui ir taip sudaryti vilniečiams galimybes patogiai nuvažiuoti į darbą.

„Kad šiandien Vilnius galėtų statyti metro, aš tokio varianto nematau. Bet kada nors tai gali įvykti, aš tokį variantą matau“, - teigė sostinės meras.

Ministerija siūlo aiškiai apibrėžti kokia transporto rūšimi laikytinas metro transportas, tikslinti nuostatas dėl projekto pripažinimo valstybei svarbiu ekonominiu projektu, atsisakyti galimybės perduoti valstybei metro projektų vykdymą, nes keleivių vežimo organizavimas yra savivaldybių funkcija.

Anot ministerijos, taip pat derėtų nustatyti maksimalią galimą koncesijos sutarties trukmę, apibrėžti, kad tuomet, kai įgyvendinant koncesiją dalyvauja valstybei, turtas perduodamas valstybės nuosavybėms, o jei dalyvauja savivaldybė - jos nuosavybėn.

Vyriausybė dar pernai balandį palaikė Susisiekimo ministerijos siūlymą neatmesti metro idėjos, tačiau jos teisinis reglamentavimas pripažintas netinkamu. Tuo metu premjeras Algirdas Butkevičius teigė, kad metro idėja yra utopija.

Visiškai atmesti metro idėją pernai balandį siūlė žemės ūkio ministrė Virginija Baltraitienė, kurios nuomone, trūksta lėšų dviračių takams, gatvėms ir keliams tvarkyti, nekalbant apie kur kas didesnius investicijų projektus.

Prezidentė Dalia Grybauskaitė yra vetavusi Metropoliteno koncesijos įstatymą, tuo metu jo autoriai sako, kad Vilniuje nusprendus tiesti metro, būtų atvertas kelias šimtų milijonų eurų vertės užsienio investicijoms.

Metro sąjūdžio valdybos pirmininkas Juozas Zykus yra sakęs, kad 7 kilometrų ilgio metro statyba kainuotų apie 300 mln. eurų. Pasak jo, metro galėtų būti pastatytas per 30 metų.



NAUJAUSI KOMENTARAI

KLAIPĖDOS METRO

KLAIPĖDOS METRO portretas
Vilnius apie metro svajoja, KLAIPĖDA METRO planuoja, daugiau informacijos architektūros parodoje Klaipėdoje, Tiltų g.16, sausio 23-28 dienomis
VISI KOMENTARAI 1

Galerijos

Daugiau straipsnių