- LRT TV naujienų tarnyba, LRT.lt
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Vilniuje įrengtos trys automobilių aikštelės „Statyk ir važiuok“, turėjusios paskatinti vairuotojus palikti automobilius ir persėsti į viešąjį transportą, kol kas didelio pasisekimo nesulaukė. Vairuotojų nevilioja ir keturis kartus mažesnis nei pradžioje mokestis. Savivaldybė tikina, kad nors ir lėtai, paslauga pritraukia vis daugiau naujų žmonių, tad ir aikštelių bus daugiau.
Iš ryto, kai visi skuba į darbus, dvi aikštelės – Gerulaičio ir Ukmergės gatvėse – apytuštės. Vienoje automobilių vos keli, kitoje – apie 20, nors vietų statyti automobilį – beveik 100. Užpildyti aikštelių nepadėjo ir prieš mėnesį sumažinta kaina – vietoje 2 eurų bilietas dienai dabar kainuoja tik 0,50 euro.
Pilna aikštelė tik Žvėryne. Dalis čia statančiųjų dirba netoliese, todėl aikštele naudojasi kaip pigesne alternatyva statyti automobilį. Nuo pernai lapkričio automobilio statymas kitose šio rajono gatvėse apmokestintas, todėl net ir galiojus brangesniam tarifui, aikštelėje visai dienai automobilį palikti apsimokėdavo labiau nei aštuonioms valandoms žaliojoje zonoje.
Pasak transporto ekspertų, ši paslauga nepopuliari ne dėl jos kainos, o dėl vietų, kuriose įrengtos aikštelės.
„Dar prieš miestą ar tik įvažiavus jos įrengiamos. [...] Jeigu miesto gyventojai dar turi viešąjį transportą, kuriuo gali važinėti po miestą ar ne, tai atvažiavusiems ne miesto gyventojams praktiškai didelio skirtumo nėra, ar kažkur automobilį palikti miesto vos ne centre, kaip dabar yra, ir važiuoti viešuoju transportu, ar tęsti kelionę nuosavu automobiliu“, – svarsto Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) Transporto inžinerijos fakulteto Automobilių inžinerijos katedros vedėjas Saugirdas Pukalskas.
Aikštelę valdančios savivaldybės įmonės atstovai sako, nors ir bandomasis, projektas – sėkmingas, rezultatų davė ir sumažinta kaina. Esą statančiųjų per metus padaugėjo 6 kartus. O ateityje, įvertinus automobilių srautus, planuojama tokių aikštelių įrengti ir daugiau.
„Artimiausiu metu bus ir jau daromos tos vietos, kur bus įrengtos naujos aikštelės – tai Antakalnyje iš Nemenčinės krypties atvažiuojant bei Pilaitėje. Tokių aikštelių daugės ir tos vietos bus dar tinkamesnės vartotojams“ , – sako „Susisiekimo paslaugų“ Bendrųjų reikalų departamento vadovas Vaidotas Meškauskas.
Taip pat planuojama imtis priemonių, kad piktnaudžiaujančių pigiomis aikštelėmis būtų kuo mažiau – svarstomas papildomas už statymą gauto bilieto žymėjimas viešajame transporte.
Išsamiau – įraše.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Vilniaus savivaldybė pritarė naujojo darželio Perkūnkiemyje projektui3
Vilniaus miesto savivaldybė pritarė naujo, 290 vaikų talpinančio darželio Perkūnkiemio rajone projektui. Skelbiama, kad gavus statybų leidimus, darbus tikimasi pradėti kitų metų pradžioje. ...
-
Lietuvoje startuoja Graikijos „Aegean Airlines“ – dukart per savaitę skraidins į Atėnus1
Lietuvoje startuoja nacionalinė Graikijos oro vežėja „Aegean Airlines“ – du kartus per savaitę ji tiesiogiai skraidins iš Vilniaus į Atėnus. Tikimasi, kad keliautojai per Atėnus galės pasiekti daugiau pasaulio šalių jun...
-
Maitinimo sektoriaus atstovų protestas prie Vyriausybės: prašo grąžinti lengvatinį PVM tarifą9
Apie 100 protestuotojų – maitinimo sektoriaus atstovų – prie Vyriausybės rūmų Vilniuje penktadienį surengtame mitinge reikalauja grąžinti iki šių metų galiojusį lengvatinį 9 proc. pridėtinės vertės mokesčio (PVM) tarifą. ...
-
Seimas atmetė siūlymą panaikinti Lukiškių aikštės įstatymą4
Seimas ketvirtadienį nepritarė siūlymui atšaukti Lukiškių aikštės Vilniuje memorialinio statuso įstatymą. ...
-
„Skaidrinam“ Vilniaus rajone: tarybos nariai degalus pylėsi po kelis kartus per dieną1
„Skaidrinam“ iniciatyvai pasiekus Vilniaus rajoną, nustatyta, kad mažiausiai aštuoni tarybos nariai degalus „pylėsi“ po kelis kartus per dieną, o beveik maksimalią išmokų sumą per kadenciją gavęs liberalas Arūnas...
-
Vilniaus šienavimo sezonas: tarp patogumo miestiečiams ir tvarumo1
Sostinėje prasideda šienavimo sezonas. Kaip ir pernai, vietose, kur žmonės daugiausia leidžia laisvalaikį, sportuoja, taip pat daugiabučių kiemuose, bus palaikoma trumpa veja. Dažnai šienaujama bus ir gatvių skiriamosiose juostose. Tači...
-
Vilniuje kaimynų bendrystę stiprins per dešimt bendruomenių projektų1
Sostinė bendruomenių tradicijas kuriančioms ir puoselėjančioms iniciatyvoms šiemet skiria 50 tūkst. Eur. Parama paskirstyta dvylikai kaimynystės ryšius stiprinančių projektų – isi jie dedikuoti vilniečių įtraukimui į kultūrin...
-
Vilniaus Senamiestyje bus pradedamos naujo gyvenamųjų namų projekto statybos5
Įmonių grupė „Eika“ kartu su bendrove „Etapas Group“ bei jos partneriais užbaigė sostinės Seinų gatvėje esančio sklypo ir jame suplanuoto gyvenamųjų namų projekto „Senamiesčio sodai“ įsigijimo sandorį. ...
-
Vilniaus oro uoste atidaryti olimpiniai vartai
Iki 2024 metų Paryžiaus vasaros olimpinių žaidynių likus 100 dienų, Vilniaus oro uoste atidaryti simboliniai olimpiniai išvykimo vartai. ...
-
A. Avulis: vis dar galioja mano pasiūlymas, kad 2026 m. pabaigoje stadione žaistume futbolą20
Nacionalinį stadioną iš „BaltCap“ perimančios „Hanner“ vadovas Arvydas Avulis sako esąs pasirengęs vykdyti projektą, o jau 2026 m. pabaigoje galėtų būti sužaistos pirmosios futbolo rungtynės. Anot jo, šiuo metu ...