Sostinėje nusidrieks nauji dviračių takai

  • Teksto dydis:

Šylant orams, į sostinę sugrįžta dviračiai, o savivaldybė jau ruošiasi nutiesti dar 12 km naujų takų mėgstantiems minti. Be to, šiemet bus sutvarkyta dvigubai daugiau nei pernai probleminių vietų, pastebėtų esamuose takuose, dviračių takų atnaujinimas vyks sparčiau. 

Iš viso šiemet planuojama tiesti bent 17 km dviračių takų: per šiuos metus darbai bus baigti 12 km ir pradėti dar 5 km. Pastaruosius planuojama užbaigti iki kitų metų. Dviračių takų tiesimo darbai prasidės jau po keleto savaičių.

„Šiemet bus baigtas projektuoti daugiau kaip 5 km kokybiškas dviračių takas palei T. Narbuto gatvę, sujungsiantis Pilaitę su Konstitucijos prospektu, taip pat projektuojama Ukmergės gatvėje esančio tako rekonstrukcija bei keliasdešimt kilometrų skirtingų trūkstamų dviračių infrastruktūros atkarpų: Verkiuose, Žvėryne, Balsiuose, Lazdynuose ties Oslo gatve, Trakų kryptimi. ES lėšų parama bus panaudota takų įrengimui Naujamiestyje, Šnipiškėse, Žirmūnuose – šie projektai bus pradėti įgyvendinti kitąmet. Be to, šiemet prie kiekvienos mokyklos planuojama įrengti dviračių stovus – šiuo metu jų nėra beveik prie trečdalio sostinės ugdymo įstaigų“, – sako Vilniaus meras Remigijus Šimašius.

Pasak miesto mero, dviračių takų plėtra Vilniuje planuojama taip, kad atstumas iki geros kokybės dviračių tako nebūtų nutolęs daugiau kaip vieną kilometrą.

Palei Laisvės prospektą (nuo Sodros iki Ateities g. ) bus nutiestas beveik 6 km asfaltuotas dviračių takas ir suremontuotas greta besidriekiantis šaligatvis. Naujas, beveik kilometro ilgio dviračių takas atsiras ir Saulėtekio alėjoje (nuo Nemenčinės pl. iki Šatrijos Raganos g.), čia taip pat bus sutvarkyti šaligatviai.

Prie kiekvienos mokyklos planuojama įrengti dviračių stovus – šiuo metu jų nėra beveik prie trečdalio sostinės ugdymo įstaigų.

Nauji daugiau nei 2 km ilgio dviračių ir pėsčiųjų takai palei Neries krantinę taps jungtimi tarp Vingio parko ir Geležinio Vilko tiltų – čia taip pat bus sutvarkytas apšvietimas ir požeminės komunikacijos. Tai bus pirmasis žingsnis atnaujinant dviračių ir pėsčiųjų takus palei abiejų Neries krantinių viršutines terasas – likę darbai suplanuoti kitų metų pavasarį.

Nauju dviračių taku šiemet galės džiaugtis ir Antakalnio rajono gyventojai – P. Vileišio g. (nuo Šilo tilto iki Antakalnio g. 120) bus nutiestas daugiau kaip kilometro ilgio takas sujungiantis Šilo tiltą – su trasa, einančia link  Antakalnio žiedo. Rengiant dviračių taką bus įrengti šaligatviai, sutvarkytas apšvietimas ir požeminės komunikacijos. Oslo gatvėje atsiras daugiau kaip pusantro kilometro dviračių takai, sujungsiantys ties Gariūnų tiltu nutrūkstančius takus su Erfurto ir Gudelių gatvėmis. Geros žinios laukia ir Santariškių rajone gyvenančiųjų – naujai tiesiamoje Santaros gatvėje nusidrieks dviračių takas – jungtis tarp Molėtų pl. Ir Santariškių g.

Investuos 3 mln. eurų

Skaičiuojama, kad bendros investicijos į dviračių ir dalies pėsčiųjų infrastruktūros gerinimą šįmet sieks daugiau kaip 3 mln. eurų. Kitąmet planuojama pradėti tiesti daugiau kaip 20 km naujų dviračių takų. 

Miestiečių patogumui išleistas Vilniaus dviračių takų žemėlapis, kuriame galima rasti informaciją apie esamą dviračių infrastruktūrą ir maršrutus, naudingą informaciją dviratininkui – Kelių eismo taisykles, saugaus važiavimo dviračiu patarimus.

Nemokamai žemėlapį ir atviruką su miesto sveikinimu gaus dviračius įsigiję vilniečiai. Žemėlapis taip pat bus platinamas dviračių parduotuvėse, dirbtuvėse, turizmo informacijos bei „Susisiekimo paslaugų“ klientų aptarnavimo centruose. Vilniaus miesto portale taip pat veikia skiltis, kur galima rasti visą aktualią informaciją bei dviračių takų žemėlapius.



NAUJAUSI KOMENTARAI

...

... portretas
Viskas Zuokulai, viskas jo gerovei - kad turėtų kur su riedžiu važinėt.

Daiva

Daiva portretas
Galėtų sutvarkyti jau esančius. Daug kur dviračių takai trukdo pėstiesiems, kerta pėsčiųjų zonas arba, kas visai nelogiška, yra pažymėti komfortiškoje zonoje toliau nuo gatvės. Dviračiai, kaip transporto priemonė, turi važiuoti šalia gatvės. Ypač tai ryšku dviračių take nuo Tauro kalno. Ten, nežiūrint to, kad šalia gatvės yra puikus trijų šaligatvio plytelių plotas, takas vis tiek pažymėtas ties kalnu, o ne ties gatve. Net ir plytelės ties gatve yra lygesnės. Man,einant su anūku, reikia visą laiką galvoti, kad trukdysiu dviratininkams, nes tikrai neketinu su vaiku eiti išorine šaligatvio dalimi. Juolab, neketinu ten eiti ir viena, nes galiu būti aptaškyta lietui lyjant ir pan. Kodėl tokia logikos stoka žymint dviračių takus???? Niekur kitur neteko to matyti. Juk pėsčiasis yra silpniausia grandis eisme, kodėl jis stumiamas prie kelkraščio? Sakoma, kad dviratininkui sunku apvažiuoti stulpus?... O pėsčiąjam ties gatve vingiuoti aplink stulpus lengva?
VISI KOMENTARAI 2

Galerijos

Daugiau straipsnių