Seimas vėl perša Vilniui metro idėją

Po beveik poros metų Seimas vėl pradeda diskusijas dėl galimybės vystyti naują transporto priemonę Lietuvoje – metro.

Seimo Ekonomikos komitetas šią savaitę pritarė Metropoliteno įgyvendinimo įstatymo projektui. Komiteto narys konservatorius Jurgis Razma įsitikinęs, kad dėl metro Vilniuje būtinybės paskutinį žodį turėtų tarti miesto politikai.

„Manau, kad yra nenormalu, kai Seimas ima aktyviai piršti tą metro idėją Vilniui. Jeigu miesto politikai sakytų, kad svarsto metro reikalą, mano, kad jo reikia, bet pasigenda teisinės bazės, todėl prašo: mieli Seimo nariai, padarykite ją. Tai būtų viena situacija. Dabar negirdėjai nė mažiausio ženklo iš savivaldybės, kad nori to metro, bet jis jai peršamas“, – BNS kalbėjo J. Razma. 

Komiteto pirmininkas Rimantas Sinkevičius sako, kad jeigu Seimas metro idėjai pritars, tai sudarys sąlygas privatiems investuotojams imtis metro statybų. Tačiau jis mano, jog jie pirmiausia skaičiuos, ar projektas bus ekonomiškai naudingas.

„Atidarys kelią privačioms investicijoms kurti šitą transporto sistemos rūšį už savo privačius pinigus (...). Pasiskaičiuos, kiek bilietukas kainuotų keleiviui važiuoti metro. Ir jeigu įvertins mūsų mokumą, (...) nes anksčiau buvo teigiama, kad metro apsimoka tada, kai mieste gyvena ne mažiau kaip milijonas gyventojų. Mes tokio miesto neturime. Nežinau, kas pasikeitė skaičiavimuose, bet į neatsiperkamą daiktą investuotojai neinvestuos. Čia mes sukuriame tik galimybę investuoti, o jie tegu skaičiuojasi“, – BNS aiškino Seimo narys.

Savivaldybė ir valstybė neprivalėtų investuoti į metro, bet turėtų tokią galimybę.

„Niekur nėra įpareigojimo valstybei ar savivaldybei investuoti savo ar Europos Sąjungos pinigus“, – sakė parlamentaras.

Metro projekto autoriai sako, kad Vilniuje nusprendus tiesti metro, būtų atvertas kelias šimtų milijonų eurų vertės užsienio investicijoms. Seimas metro statybos idėją svarsto beveik dešimtmetį.


Šiame straipsnyje: metroVilniusSeimas

NAUJAUSI KOMENTARAI

SmikiZ

SmikiZ portretas
Šiaip metro Vilniuje yra labai teisinga idėja. Būtent metro reikia statyti, o ne tramvajų. Nes su tramvajumi vietos Vilniuje apskritai niekam nebeliks. O metro reikšimingai prisidėtų prie viešojo transporto efektyvumo ir paskatintų daug ką persėsti iš savo automobilių į tokį transportą. Be to ir miesto geografija (su gausybe kalvų) labiau tiktų metro, o ne tramvajui

ses

ses portretas
niekas nesikeicia tik partiju pavadinimai ir isvien tik milijonams plaut is biudzeto projektu kosminiu prigalvoja...pinigu atlyginimams nera,o avantiuristiniams projektams kiek nori...

Safyras

Safyras portretas
Diskutuoti apie nereikšmingus dalykus yra žymiai lengviau, nei daryti tikrai reikalingus darbus Žmonės turi daugiau vaikščioti gryname ore, o ne sėdėti mašinose ar kabinetuose ir kurti planus kaip dar pasigerinti sau, savo partijai ar giminėms, draugams gyvenimą. Perka senus autobusus, troleibusus, vietoj to, kad viešąjį transportą padarytų geresnį ne tik žmonėms, bet ir vairuotojams..Vilnius su savo stikliniais dangoraižiais visą miesto panoramą gadina. O ir žmonėms dirbti ar gyventi 12 aukšte, kai liftas sugenda, tai tikrai nėra didelis malonumas... O jau užsieniečius nei metro, nei stiklainiais-namais, biurais nenustebinsi...
VISI KOMENTARAI 10

Galerijos

Daugiau straipsnių