Metro Vilniuje: utopija, greitai virsianti realybe?

Po beveik dešimtmečio diskusijų Seimas leido Lietuvoje vystyti naują transporto priemonę – metro.

Seimas antradienį priėmė Metropoliteno įgyvendinimo įstatymą: už balsavo 62 Seimo nariai, prieš – 6, o susilaikė 31.

Seimas metro idėjai pritarus, sudaromos sąlygas privatiems investuotojams imtis metro statybų.

Įstatymas numato, kad savivaldybės pačios organizuos visus metro įrengti reikalingus teritorijų planavimo, sprendinių parengimo ir jų priėmimo darbus.

Metro projektus įgyvendintų tik savivaldybės, jos galės siekti, kad metro būtų pripažįstamas ypatingos valstybinės svarbos arba valstybei svarbiu ekonominiu projektu. Jos galės investuoti į metro bendrovės akcijas – iki 50 proc., o bendros investicijos į būtų atliktos valstybės ir ir privataus kapitalo partnerystės arba koncesijos (ilgiau kaip 25 metų) pagrindu. 

Gal tai ir utopija, bet kartais ir ji tampa realybe. Gal atsiras investuotojų. Manau, kad po 50 metų metro Vilniuje tikrai bus.

„Tvarkietis“ Petras Gražulis metro idėją pavadino utopija,  kada nors virsiančia realybe.

„Gal tai ir utopija, bet kartais ir ji tampa realybe. Gal atsiras investuotojų. Manau, kad po 50 metų metro Vilniuje tikrai bus“, – prognozavo jis. 

Konservatorius Arvydas Anušauskas įsitikinęs, kad be „milijardinių sąnaudų“ galima rasti kitų, patogesnių ir pigesnių susisiekimo būdų, pavyzdžiui, elektra varomą transportą, paspirtukus, riedžius. 

Pasak A. Anušausko, „daugiau logikos būtų iš Klaipėdos į Palangą nutiesti metro“.

„Valstietis“ Eugenijus Jovaiša apgailestavo, kad metro statybos pakenks paveldui.

„Tam tikroms kultūros vertybėms gali būti padaryta nepataisoma žala“, –  teigė jis. 

Metro projekto autoriai sako, kad Vilniuje nusprendus tiesti metro, būtų atvertas kelias šimtų milijonų eurų vertės užsienio investicijoms. Seimas metro statybos idėją svarsto beveik dešimtmetį. 



NAUJAUSI KOMENTARAI

Vero

Vero portretas
Na po 20 ar 50 metų metro manęs nebedžiugins. Didžiulė klaida buvo atsisakyti Vilniuje tramvajaus. Buvo puikus planas dar sovietmečių, bet apkiautėliai Vilniaus vadovai nepasinaudojo ta proga. Buvo taip pat puikus Zuoko projektas dėl greitaeigių tramvajų linijų statybos Vilniuje šio šimtmečio pradžioje. Irgi žlugo. Dėl visiško valdžios nesupratimo, kad tai ne tik dižiulis patogumas žmonėms, bet ir miesto puošmena. Ne vienas turistas yra sakęs, kad Vilnius yra tik didelis kaimas, nes čia nėra tramvajaus. Žmonės kažkodėl įsivaizduoja tramvajų kaip pabaisą, keliantį didžiulį triukšmą ir trukdanti kitiems. Dabartiniai tramvajai važiuoja tyliai, o nutiesus racionalias trasas jie ne tik netrukdo, o labai pagerina susisiekima mieste. Užtenka nuvažiuoti į Rygą, kad galėtume įvertinti visus tramvajaus privalomus. Beje, vadinamasis Zuoko tramvajus jau prieš kelis metus turėjo važinėti Vilniaus gatvėse. Tik kur jis? Dabar labai aiškiai matyti, į kokį transporto chaosą pakliuvo Vilnius be tramvajų

...

... portretas
Metro jums ne stadionas, kurio griaučiai dabar kasdien akis bado, kai metro pinigų plovimą sustabdys nieks nieko nematys... kol pora tuneliukų griūti pradės - tuomet NAUJAS pinigų plovimas prasidės.

Vika

Vika portretas
Metro Vilniuje? Cia kas - balandzio 1-oji? Kiek zinau, pasaulyje tai daroma tik tada,kai mieste yra virs milijono gyventoju. O kiek ju turi Vilnius?Kas cia, pinigai kisene spaudzia valdziai? Manau yra pakankamai sriciu,kur reikalingi pinigai. Tikiuosi cia ne Vasiuku scenarijus.
VISI KOMENTARAI 6

Galerijos

Daugiau straipsnių