Kino operatorius A. Kemežys bus laidojamas ketvirtadienį

Su vasario 5 dieną mirusiu kino operatoriumi Audriumi Kemežiu bus galima atsisveikinti laidojimo namuose Paco gatvėje, esančiuose prie Vilniaus šv. Petro ir Povilo bažnyčios.

Lietuvos kinematografininkų sąjunga pranešė, kad atsisveikinti galima vasario 6 d., antradienį, nuo 19.00 iki 21.00 val. ir vasario 7 d., trečiadienį, nuo 9.00 iki 14.00 val. Vasario 7 d. nuo 15.00 iki 19.00 val. ir vasario 8 d. nuo 8.00 iki 13.00 val. - Vilniaus Bernardinų bažnyčioje.

Šv. Mišios bus aukojamos vasario 8 d. 12.00 val. Iš Bernardinų bažnyčios urna bus išnešama vasario 8 d. 13.00 val.

A. Kemežys gimė 1973 m. spalio 5 d. Birštone. 1998 m. baigė Lietuvos muzikos ir teatro akademijos Teatro ir kino fakultetą. Kino ir televizijos katedroje įgijo operatoriaus specialybės bakalauro laipsnį.

A. Kemežys - kūrėjas, pelnęs daugybę Lietuvos ir užsienio apdovanojimų. Be jo šiandienis lietuviškas, ypač dokumentinis, kinas ir jo tarptautiniai pasiekimai yra sunkiai įsivaizduojami. A. Kemežys - operatorius, kurį kiekvienas režisierius ar prodiuseris, kviesdamas dirbti kartu, vertino, visų pirma, kaip bendraautorių. Jo pasišventimas profesijai, nuolatinis ieškojimas būdų, kaip įgyvendinti įdomiausius vizualinius uždavinius, gerai žinomas ir kino kūrėjams, ir kritikams.

„Kenotafas“, „Raminas“, „Aš perėjau ugnį, tu buvai su manimi“, „Moteris ir Ledynas“ (rež. Audrius Stonys), „Kaip mes žaidėme revoliuciją“, „Meistras ir Tatjana“ (rež. Giedrė Žickytė), „Pokalbiai rimtomis temomis“, „Specialistė“, „Balkonas“ (rež. Giedrė Beinoriūtė), „Radviliada“ (rež. Ramunė Rakauskaitė), „Prieš parskrendant į Žemę“ (rež. Arūnas Matelis), „Senekos diena“ (rež. Kristijonas Vildžiūnas) - tai toli gražu ne visas sąrašas pastaraisiais metais sukurtų juostų, kurių sėkmė tarptautinėje erdvėje ar savo šalies ekranuose didele dalimi priklausė nuo A. Kemežio kūrybiškumo.

Operatorius niekada nėra savo kūryboje įžeidęs žmogaus, gyvio ar paties gyvenimo. A. Kemežio kantrybė yra skirta sulaukti atsivėrimo, o ne šokiruojančio kadro. Tai ypatingai etiškas operatorius. Šis jo bruožas atsiskleidžia visuose filmuose, tačiau gal labiausiai - ypatingo jautrumo ir supratimo iš visos kūrybinės grupės reikalavusioje G. Beinoriūtės juostoje apie socialiai pažeidžiamus vaikus „Pokalbiai rimtomis temomis“.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių