- Justina Marcinkutė, LRT televizijos laida „Keliai. Mašinos. Žmonės“, LRT.lt
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Troleibusais ir maršrutiniais autobusais keleiviai Lietuvoje vežami daugiau nei pusę amžiaus. Laidoje „Keliai. Mašinos. Žmonės“ dar prieš keturis dešimtmečius buvo pasakojama, kaip inžinieriai rūpinasi viešojo transporto technine būkle.
Ar stipriai patobulėjome? Kaip dabar tikrinami autobusai ir troleibusai?
Nors didžiuosiuose miestuose netyla raginimai iš nuosavo automobilio persėsti į viešąjį transportą, troleibusais bei autobusais naudojasi ir taip nemaža visuomenės dalis. Kasdien į darbą ar kitur važiuojantys žmonės susirūpinę – ar visos gerokai padėvėtos viešojo transporto priemonės dar tinkamos eksploatuoti? Ar negresia pavojus keleiviams?
Tai aktualu buvo ir gerokai seniau – apie troleibusų techninę būklę ir remonto darbus laidoje „Keliai. Mašinos. Žmonės“ pasakota dar prieš keturis dešimtmečius.
Ir šiandien, staiga kelyje ištikus bėdai, troleibusams bei autobusams padėti skuba panašios brigados – techninės pagalbos ekipažai.
„Pirmiausia informacija gaunama iš vairuotojo. Jis informuoja budinčius mechanikus apie esamą situaciją. Jei gedimas smulkus, išvyksta techninės pagalbos automobilis su darbuotojais, kurie stengiasi gedimą pašalinti vietoje. Tai gali būti smulkus elektros gedimas ar kita.
Jei gedimas didelis, budintys mechanikai organizuoja transporto priemonės pristatymą į remonto bazę ir rūpinasi, kad ji būtų pakeista kita transporto priemone, kad keleiviai pasiektų savo tikslą“, – paaiškino laikinai „Vilniaus viešojo transporto“ technikos direktoriaus pareigas einantis Mindaugas Žalkauskas.
Vis dėlto viešojo transporto techninės būklės kontrolė šiandien nepalyginamai griežtesnė. M. Žalkauskas pasakoja, kad techninė troleibusų bei autobusų apžiūra, kaip ir viso keleivinio transporto, atliekama kas pusę metų. Papildomai tikrinti transporto techninės būklės kontrolierius kas mėnesį atvyksta į autobusų parko angarus.
(Valdo Kasperavičiaus nuotr.)
Sostinės troleibusams, kurių vidutinis amžius – daugiau nei 22 metai, taikoma dar ir kasdienė apžiūra. Maršrutiniai miesto autobusai kiek jaunesni – jų amžiaus vidurkis siekia 15 metų. Nors tiek laiko eksploatuojamas transporto priemones galėtume pavadinti senomis, jos tikrai atitinka reikalavimus.
Techninė apžiūra, pasak M. Žalkausko, vyksta taip: „Pirmas etapas – kai autobusas atvažiuoja į techninę apžiūrą, patikrinamas apšvietimas; vėliau – kaip pritvirtintos sėdynės. Tada tikrinami autobuso stabdžiai, tikrinamas kiekvienas ratas, o skirtumas tarp darbinių stabdžių negali būti didesnis nei 30 proc. Kitas etapas – vairo mechanizmo patikra. Pažvelgiama ir į važiuoklę. Toliau tikrinamas šviesų srautas, ar taisyklingai sureguliuoti žibintai. Kadangi kai kurie autobusai varomi suskystintomis gamtinėmis dujomis, tikrinami parametrai, kiek dujų išmetama į lauką.“
Troleibusų techninė apžiūra – lygiai tokia pati, tik nėra paskutinio etapo. Jie neturi vidaus degimo variklio, todėl netikrinamas išmetamųjų dujų kiekis.
M. Žalkauskas pripažįsta, kad ne visada pavyksta įveikti tokią patikrą. Daug detalių tenka gaminti patiems, mat prieš kelias dešimtis metų sukonstruotoms transporto priemonėms pirkti jų nėra.
Dešimtmetį troleibusų apžiūras atliekantis kontrolierius pasakoja, kad tik mažiau nei pusei troleibusų iš pirmo karto pavyksta pereiti techninę apžiūrą. Dažniausi trūkumai – netolygus stabdymas, netinkamai sureguliuoti artimieji žibintai, prasisunkę skysčiai. Visi šie defektai, pasak Jakovo Codiksono, atsiranda dėl transporto priemonės amžiaus.
Tačiau kontrolierius ramina – važiuoti senyvu autobusu ar troleibusu tikrai nepavojinga. Jie nuolat tikrinami. O didžiausia problema ta, kad reikia vis remontuoti ir remontuoti. Jie – neilgaamžiai. Būtent todėl „Vilniaus viešojo transporto“ atstovai labai džiaugiasi pagaliau sulauksiantys naujovių. Jau pavasarį sostinės gatvėmis pradės važiuoti trisdešimt naujų autobusų, o kitą rudenį, pasak M. Žalkausko, viešasis transportas pasikeis neatpažįstamai.
Plačiau – „Keliai. Mašinos. Žmonės“ reportaže.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Vilniaus šienavimo sezonas: tarp patogumo miestiečiams ir tvarumo
Sostinėje prasideda šienavimo sezonas. Kaip ir pernai, vietose, kur žmonės daugiausia leidžia laisvalaikį, sportuoja, taip pat daugiabučių kiemuose, bus palaikoma trumpa veja. Dažnai šienaujama bus ir gatvių skiriamosiose juostose. Tači...
-
Vilniuje kaimynų bendrystę stiprins per dešimt bendruomenių projektų1
Sostinė bendruomenių tradicijas kuriančioms ir puoselėjančioms iniciatyvoms šiemet skiria 50 tūkst. Eur. Parama paskirstyta dvylikai kaimynystės ryšius stiprinančių projektų – isi jie dedikuoti vilniečių įtraukimui į kultūrin...
-
Vilniaus Senamiestyje bus pradedamos naujo gyvenamųjų namų projekto statybos5
Įmonių grupė „Eika“ kartu su bendrove „Etapas Group“ bei jos partneriais užbaigė sostinės Seinų gatvėje esančio sklypo ir jame suplanuoto gyvenamųjų namų projekto „Senamiesčio sodai“ įsigijimo sandorį. ...
-
Vilniaus oro uoste atidaryti olimpiniai vartai
Iki 2024 metų Paryžiaus vasaros olimpinių žaidynių likus 100 dienų, Vilniaus oro uoste atidaryti simboliniai olimpiniai išvykimo vartai. ...
-
A. Avulis: vis dar galioja mano pasiūlymas, kad 2026 m. pabaigoje stadione žaistume futbolą20
Nacionalinį stadioną iš „BaltCap“ perimančios „Hanner“ vadovas Arvydas Avulis sako esąs pasirengęs vykdyti projektą, o jau 2026 m. pabaigoje galėtų būti sužaistos pirmosios futbolo rungtynės. Anot jo, šiuo metu ...
-
D. Vedrickas: VPT galbūt vertins galutinę stadiono koncesijos sutartį – nenorėčiau dabar spekuliuoti2
Viešųjų pirkimų tarnybos (VPT) vadovas Darius Vedrickas neatmeta, kad tarnyba vertins Nacionalinio stadiono statybos koncesijos sutarties galutinį variantą. ...
-
Studentų akcija „Pavasario pasibeldimas“: savaitgalis, kai durys atveriamos knygoms ir aukai
Balandžio 20–21 d. Vilniuje ir Kaune vyks labdaros akcija „Pavasario pasibeldimas“, kurią jau ne pirmus metus asmenine iniciatyva organizuoja šalies studentai. Didmiesčių gyventojus namų duris atverti ir įsigyti knygų bus kvie...
-
Sostinės gatvėse testuojamas naujos kartos elektrinis autobusas2
UAB „Vilniaus viešasis transportas“ bandymams perduotas „Fencer F1 Integral EV“ žemagrindis elektrinis autobusas. Naujas elektrinis autobusas gatvėmis važinėja balandžio 11–24 dienomis, 10-uoju maršrutu. ...
-
Karinių pratybų metu kai kuriose teritorijose bus įvedama komendanto valanda17
Vykstant karinėms pratyboms tam tikroje Vilniaus miesto dalyje gegužės 7–8 dienomis nakties metu bus įvedama komendanto valanda, skelbia sostinės savivaldybė. ...
-
Vilniaus televizijos bokšte atvertos naujos erdvės – tikimasi daugiau lankytojų
Valstybės valdomas Lietuvos radijo ir televizijos centras (Telecentras) baigė dalį Vilniaus televizijos bokšto rekonstrukcijos, čia atvertos naujos erdvės, kainavusios 5,35 mln. eurų. ...