Beveik 1 kilometro ilgio raudonas dviračių takas sujungs Pilaitę su Senamiesčiu

  • Teksto dydis:

Vilniuje baigiamas tiesti beveik 1 km ilgio raudono asfalto dviračių takas nuo Smalinės g. iki Senosios Pilaitės kelio su Pilaitės pr. sankryžos. Šis takas leis dviratininkams keliauti iš Pilaitės į Senamiestį ir atvirkščiai.

Tai pirmasis raudono asfalto dviračių takas tiesiamas Vilniaus miesto savivaldybės užsakymu, iki šiol sostinėje raudoni takai buvo įrengiami pasitelkiant raudonas plyteles, iš kurių įrengiamas visas takas, arba dviračių tako skiriamieji fragmentai. Tokius dviračių takus galima pamatyti Konstitucijos prospekte, Žvejų gatvėje.

Pasak miesto planavimo specialistų, raudono asfalto dviračių takų gausu užsienyje, tačiau Vilniuje iki šiol buvo pasirinkti pigesni sprendiniai – dviračių takai buvo tiesiami naudojant įprastą juodą asfaltą, o dviračių takai išskiriami žymint juos baltomis juostomis, specialiais dviračių takų ženklais. Tačiau ateityje projektuojant dviračių takus nuspręsta rinktis raudoną asfaltą, kuris padės pėstiesiems efektyviau atskirti dviračių takų zoną nuo pėsčiųjų.

Ateityje Vilniuje tokių dviračių takų bus daugiau, tačiau bent artimiausius metus bus įrengiami ir juodo asfalto dviračių takai. Pasak specialistų, kadangi kol kas dar neįgyvendinti visi seniau paruošti projektai, todėl pasitaikys atvejų, kai dar bus naudojamas juodas asfaltas, bet tai bus vienetiniai atvejai.

Tai jau antras dviračių takas per pastaruosius kelis mėnesius, kuris sujungia iki tol buvusias pavienes atkarpas. Pabaigus Geležinio Vilko ir Goštauto gatvės rekonstrukciją, bus atidarytas ne tik naujas viadukas, sutvarkyta gatvė, požeminiai tinklai, bet ir nutiestas naujas 1 km ilgio dviračių takas.

Šis naujas dviejų metrų pločio dviračių takas įsijungs į Vingio parko dviračių takų tinklą ir juo bus galima keliauti palei Geležinio Vilko gatvę link Goštauto gatvės. Pabaigus šiuos darbus, jau kitais metais bus baigtas projektuoti ir įrengtas dviračių takas ir Goštauto gatvėje, kuris įjungs į šį dviračių tinklą ir Gedimino prospekte ir šalia esančių dviračių takų tinklą.

Planuojama, kad iki 2020 metų 24 dviračių trasos sujungs Trakų Vokę ir Europos parką, Valakupius ir Vingio parką, Žvėryną ir Tarandę, miesto centrą ir Santariškes ir kt. Vienos iš prioritetinių projektų yra Eurovelo 11 trasos užbaigimas – nutiesiant dar papildomą 16, 36 km ilgio dviračių taką. Dalis šios trasos jau yra pastatyta Žirmūnuose kairiajame Neries krante ir Gedimino prospekte. Taip dviračių takai, kurių bendras ilgis 2020 metais pasieks 233 kilometrus, galės būti naudojami kelionėms į darbą, mokymosi vietas ir aptarnavimo objektus, kurie sukoncentruoti miesto branduolyje.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių