- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Vos pasibaigus žiemai, Vilniuje prasidėjo daug remonto ir naujos infrastruktūros statybos darbų. Savivaldybė siekia išnaudoti susiklosčiusią situaciją ir sumažėjus eismo intensyvumui bei oro sąlygoms leidžiant, pradeda gatvių tvarkymo darbus įprastai intensyviausiai naudojamose gatvėse, taip sumažinant miestiečių įprastai patiriamus nepatogumus darbų metu. Pasitelkusi seniūnus ir aktyvius vilniečius, sostinės savivaldybė dar žiemą susiplanavo, kiek ir kokių būtiniausių darbų bus padaryta nuo ankstyvo pavasario iki metų pabaigos, gerinant gyvenamąją įvairių rajonų aplinką.
Prieš penkerius metus sėkmingai pradėta gyvenamosios aplinkos gerinimo programa tęsiama ir šiemet – bus tvarkomi likę duobėti daugiabučių namų kiemai, tiesiami nauji ir remontuojami seni šaligatviai, asfaltuojamos gatvės ir tiesiami dviračių takai, Vilniaus pakraščiuose dar sumažės žvyrkelių. Bus išasfaltuota apie 25 km gatvių, nutiesta ir suremontuota 34 km šaligatvių, išasfaltuota apie 15 km žvyrkelių įvairiose seniūnijose.
„Pagrindiniai kriterijai, į kuriuos susitelkėme rengdami šį atnaujinimo planą, tai kryptingas patogios infrastruktūros vystymas, kuris kurtų mieste patrauklią, švarią ir saugią gyvenamąją aplinką, užtikrintų vilniečiams patogų susisiekimą. Kuomet susidorosime su koronavirusu ir pandemijos sukeltais iššūkiais, Vilnius su laiku turės sugrįžti į įprastą miesto ritmą, tad tam ruošiamės dabar“, – sako Vilniaus meras Remigijus Šimašius.
Bendradarbiaujant su seniūnijomis, jau parengti labai konkretūs planai kiekvienam rajonui. Iš viso daugiabučių namų kiemų tvarkymui šiemet bus skirta apie 1,5 mln. eurų, naujų šaligatvių įrengimui ir remontui – apie 4,8 mln. eurų, gatvių ir kelių priežiūrai, remontui ir asfaltavimui suplanuota apie 6,9 mln. eurų, „koriams“ kiemuose automobiliams statyti – 0,4 mln. eurų, dviračių takų tiesimui – dar 1 mln. eurų. Gatvių bei sankryžų rekonstrukcijai numatyta daugiau kaip 21 mln. eurų, iš kurių didžioji dalis – Liepkalnio gatvės, Žirnių gatvės ir Minsko plento dviejų lygių sankryžai. Šiemet miesto infrastruktūros gerinimui ir miesto tvarkymui bus skirta apie 37 mln. eurų iš Kelių priežiūros ir plėtros programos lėšų.
Pagrindiniai kriterijai, į kuriuos susitelkėme rengdami šį atnaujinimo planą, tai kryptingas patogios infrastruktūros vystymas, kuris kurtų mieste patrauklią, švarią ir saugią gyvenamąją aplinką, užtikrintų vilniečiams patogų susisiekimą.
Pirmiausiai bus tvarkomos tos gatvės, kuriomis per parą daugiausia pravažiuoja viešojo ir kitų transporto priemonių, kuriose gausu pažeistų ir remontuotinų vietų ir kurių atkarpoje daugiausia provėžų bei nelygumų. Didžioje dalyje gatvių bus remontuojamos atsiradusios duobės, dalis gatvių bus tvarkomos ištisinio asfaltavimo būdu, kai keičiama visa kelio danga. Planuojant šių metų darbus didelis dėmesys buvo skirtas planuojamų tvarkyti gatvių atrankai, tam buvo pasitelkti gyventojų, darbo vietų, viešojo transporto keleivių kiekio bei eismo intensyvumo rodikliai. Vilniaus gatvių ir kelių priežiūrai, remontui ir asfaltavimui šiemet skiriama beveik 7 mln. eurų.
Miesto pakraščiuose gyvenantys vilniečiai pajus labai lauktus pokyčius savo kasdienėse kelionėse. Šiemet bus išasfaltuota net 15 km žvyrkelių. Iki vėlyvo rudens vilniečiai savo namų aplinkoje pajus dar daugiau teigiamų pokyčių – įvairiose miesto seniūnijose bus sutvarkyta daugiau kaip 150 prasčiausios būklės įvažiavimų į kiemus. Pirmiausiai bus tvarkomi tie kiemai, kuriais naudojasi daugiausiai vilniečių ir vadinamieji „tranzitiniai“ kiemai. Blogiausios būklės kiemuose bus klojama nauja danga, kitur tik užtaisomos pažeistos vietos. Daugiausiai daugiabučių namų kiemų tvarkymo bus seniai neremontuotose kiemuose Naujojoje Vilnioje, Naujininkuose, Karoliniškių, Šeškinės rajonuose.
Vilniuje bus įrengta ir suremontuota 34 km šaligatvių Senamiesčio, Naujamiesčio, Žvėryno, Šnipiškių, Grigiškių, Vilkpėdės, Panerių, Naujininkų, Rasų, Naujosios Vilnios, Pašilaičių, Karoliniškių, Pilaitės, Šeškinės, Viršuliškių, Fabijoniškių, Lazdynų, Justiniškių, Žirmūnų, Verkių, Antakalnio ir kituose rajonuose. Šaligatviai pirmiausi bus klojami ten, kur jų iš tikrųjų labiausiai reikia: prie viešojo transporto stotelių, mokyklų ir perėjų. Šaligatvių įrengimo ir remonto darbams šiemet skirta apie 4,8 mln. eurų.
Tam, kad vilniečiai galėtų saugiai ir patogiau laukti atsinaujinusio viešojo transporto per ketverius–trejus metus sostinėje buvo įrengta per 90 viešojo transporto laukimo aikštelių įvairiose sostinės seniūnijose, taip pat 100 naujų laukimo paviljonų. Šiemet planuojama įrengti apie 40 naujų viešojo transporto stotelių paviljonų. Viešojo transporto stotelių paviljonų įrengimui šiemet planuojama skirti apie 116 tūkst. eurų.
Vilniečiai automobilius daugiabučių namų kiemuose statys tvarkingiau ir patogiau: esamų kiemų erdvės tarp daugiabučių išnaudojamos sumaniau, kur įmanoma, išlyginamas paviršius sutvirtinamas skalda ir paklojama speciali korinė danga. Tokių žaliųjų korių dydis neretai prilygsta krepšinio aikštelei. Vilniaus savivaldybė per pastaruosius trejus metus įrengė daugiau nei 1800 vietų automobiliams statyti daug tvarkingiau nei iki šiol. Naujiems žaliesiems koriams įrengti šiemet planuojama skirti dar 400 tūkst. eurų.
Pernai Vilnius pradėjo visų gatvių apšvietimo atnaujinimo darbus. Per metus buvo atnaujintas apšvietimas didžiausio eismo intensyvumo gatvėse, šviestuvai pradėti keisti ir miegamuosiuose rajonuose. Jau pakeista daugiau kaip 1400 atramų, 10 tūkst. LED šviestuvų, paklota daugiau nei 52 km elektros kabelio, sumontuoti 148 nauji, išmanūs maitinimo punktai. Planuojama, kad modernizavimo projekto įgyvendinimo rezultatas leis ne tik kasmet daugiau kaip 1 mln. eurų sumažinti miesto išlaidas elektrai ir tinklo priežiūrai, tačiau ir pagerinti eismo situaciją mieste bei padidinti saugumą. Planuojama, kad vien tik 2020 metais sostinės gatves apšvies apie 16 tūkst. naujų, ekonomiškų LED šviestuvų.
Geros žinios laukia ir dviratininkų: šįmet planuojama nuteisti apie 20 km naujų dviračių ir pėsčiųjų takų ar jų jungčių. Skaičiuojama, kad bendros investicijos į dviračių ir dalies pėsčiųjų infrastruktūros gerinimą šiemet sieks apie 6,5 mln. eurų biudžeto lėšų. Artimiausiu metu planuojama pradėti tiesti jungtis „Žirmūnų trikampyje“ – Žirmūnų, Minties ir Tuskulėnų gatvėse, Rinktinės, Širvintų, Kernavės gatvėse, tęsti darbus Pilaitės prospekte, Šiaurinėje miesto teritorijoje – Neries Senvagės teritorijoje bei palei Linkmenų gatvę, Giedraičių, Apkasų gatvėse. Darbus vasarą planuojama pradėti Žalgirio, T. Narbuto gatvėse, kairiajame Neries krante, taip pat P. Vileišio gatvėje. Dviračių takai taip pat projektuojami Šiaurinėje, Erfurto, Algirdo, Geležinkelio, Dariaus ir Girėno, Balsių, Ragučio gatvėse ir kitur.
Savivaldybė siekia vis daugiau darbų atlikti ne tik atnaujindama susidėvėjusią infrastruktūrą, bet ir iš esmės pertvarkydama gatves bei sankryžas, taip užtikrinant patogesnį pėsčiųjų ir dviratininkų judėjimą, saugesnę aplinką visiems eismo dalyviams bei kokybiškesnius eismo organizavimo sprendimus. Šiais metais planuojama pradėti tokius darbus Šilo ir Viršupio gatvių sankryžoje, Varnės gatvėje, Gurių gatvės ir Juodojo kelio bei Juodojo kelio ir Tolimosios gatvės sankryžose ir kitose vietose.
Visą informaciją taip pat galite rasti ir interaktyviame žemėlapyje.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Vilniaus savivaldybė pritarė naujojo darželio Perkūnkiemyje projektui3
Vilniaus miesto savivaldybė pritarė naujo, 290 vaikų talpinančio darželio Perkūnkiemio rajone projektui. Skelbiama, kad gavus statybų leidimus, darbus tikimasi pradėti kitų metų pradžioje. ...
-
Lietuvoje startuoja Graikijos „Aegean Airlines“ – dukart per savaitę skraidins į Atėnus1
Lietuvoje startuoja nacionalinė Graikijos oro vežėja „Aegean Airlines“ – du kartus per savaitę ji tiesiogiai skraidins iš Vilniaus į Atėnus. Tikimasi, kad keliautojai per Atėnus galės pasiekti daugiau pasaulio šalių jun...
-
Maitinimo sektoriaus atstovų protestas prie Vyriausybės: prašo grąžinti lengvatinį PVM tarifą9
Apie 100 protestuotojų – maitinimo sektoriaus atstovų – prie Vyriausybės rūmų Vilniuje penktadienį surengtame mitinge reikalauja grąžinti iki šių metų galiojusį lengvatinį 9 proc. pridėtinės vertės mokesčio (PVM) tarifą. ...
-
Seimas atmetė siūlymą panaikinti Lukiškių aikštės įstatymą4
Seimas ketvirtadienį nepritarė siūlymui atšaukti Lukiškių aikštės Vilniuje memorialinio statuso įstatymą. ...
-
„Skaidrinam“ Vilniaus rajone: tarybos nariai degalus pylėsi po kelis kartus per dieną1
„Skaidrinam“ iniciatyvai pasiekus Vilniaus rajoną, nustatyta, kad mažiausiai aštuoni tarybos nariai degalus „pylėsi“ po kelis kartus per dieną, o beveik maksimalią išmokų sumą per kadenciją gavęs liberalas Arūnas...
-
Vilniaus šienavimo sezonas: tarp patogumo miestiečiams ir tvarumo1
Sostinėje prasideda šienavimo sezonas. Kaip ir pernai, vietose, kur žmonės daugiausia leidžia laisvalaikį, sportuoja, taip pat daugiabučių kiemuose, bus palaikoma trumpa veja. Dažnai šienaujama bus ir gatvių skiriamosiose juostose. Tači...
-
Vilniuje kaimynų bendrystę stiprins per dešimt bendruomenių projektų1
Sostinė bendruomenių tradicijas kuriančioms ir puoselėjančioms iniciatyvoms šiemet skiria 50 tūkst. Eur. Parama paskirstyta dvylikai kaimynystės ryšius stiprinančių projektų – isi jie dedikuoti vilniečių įtraukimui į kultūrin...
-
Vilniaus Senamiestyje bus pradedamos naujo gyvenamųjų namų projekto statybos5
Įmonių grupė „Eika“ kartu su bendrove „Etapas Group“ bei jos partneriais užbaigė sostinės Seinų gatvėje esančio sklypo ir jame suplanuoto gyvenamųjų namų projekto „Senamiesčio sodai“ įsigijimo sandorį. ...
-
Vilniaus oro uoste atidaryti olimpiniai vartai
Iki 2024 metų Paryžiaus vasaros olimpinių žaidynių likus 100 dienų, Vilniaus oro uoste atidaryti simboliniai olimpiniai išvykimo vartai. ...
-
A. Avulis: vis dar galioja mano pasiūlymas, kad 2026 m. pabaigoje stadione žaistume futbolą20
Nacionalinį stadioną iš „BaltCap“ perimančios „Hanner“ vadovas Arvydas Avulis sako esąs pasirengęs vykdyti projektą, o jau 2026 m. pabaigoje galėtų būti sužaistos pirmosios futbolo rungtynės. Anot jo, šiuo metu ...