Sostinėje – įspūdingas šukuosenos teatro blyksnis

  • Teksto dydis:

Į sostinės Rotušę susirinkę plaukų stilistai ir kviestiniai svečiai turėjo galimybę stebėti pirmojo pop-up šukuosenos teatro premjerą.

Erikos Purauskytės režisuotame menų sintezės spektaklyje „Žmogaus metamorfozės garse“ šeši talentingi Lietuvos plaukų stilistai kartu su kitais meno profesionalais pateikė savo vizijas apie tapimo kūrėju kelią.

„Po spektaklio priėję svečiai dalinosi įspūdžiu, kad renginys įtraukė emociškai. Kai yra gilus prasminis turinys, apjungus skirtingas išraiškos priemones, forma yra labai paveiki. Kadangi spektaklyje buvo įkūnyti visi žmogaus vystymosi etapai, turbūt kiekvienas žiūrovas kažkuriame iš jų save atpažino“,- sakė idėjos autorė, kosmetikos kompanijos „Femina Bona“ savininkė ir vadovė Rasa Balčiūnienė.

Pasak jos, savotiškai gaila, kad pop-up teatras yra tik trumpalaikis blyksnis, kurį galėjo pamatyti tik ribotas skaičius žmonių, bet svarbu, kad simbolinėje sostinės vietoje meninėmis priemonės buvo atvirai išreikšta svarbi mintis - kad vartotojiška visuomenė žmones suniveliuoja. „Tikime, kad tai paskatino susimąstyti, kad grožį kurti sugeba tik vidumi gražūs žmonės“, - po pop-up teatro premjeros sakė R.Balčiūnienė.

Spektaklis prasidėjo nuo Deivido Meškausko ir Inetos Stasiulytės šokio, atspindinčio dviejų pirminių jėgų kovą, susidūrimą, besibaigiantį didžiuoju sprogimu.

Pirmąją spektaklio temą – „Gamtos garsai – pasaulis be žmogaus“ su salono „ADORE beauty& style“ (Kaunas)  komanda įkūnijo įvairių tarptautinių ir Lietuvos kirpėjų konkursų laureatas ir nugalėtojas  Kęstutis Šaikus. Šukuosenomis išreikštas gamtos stichijas – orą, vandenį, vėją, ugnį bei florą ir fauną – komandai padėjo realizuoti choreografai - Lietuvos ir Baltijos šalių Hip Hop čempionatų prizinių vietų laimėtojas Justas Andrejauskas ir įvairių šokių stilių profesionalė, šokio studijų „Nerd dance loft“ bei „Studium Infinitum“ vadovė Živilė Tumasonytė, taip pat daugelio televizijos projektų, šou ir fotosesijų kosmetikės-vizažistės.      

Antroje spektaklio dalyje „Žmogus pažįsta pasaulį – pažinimo garsai“ salono UFF (Vilnius) meistrai Valerijus Gigevičius ir Justė Margarita  parodė, kaip formuojasi vaiko pasaulis, kaip jį veikia aplinka ir aplinkiniai. Atskleisti šią viziją jam padėjo įvairių konkursų ir festivalių laureatas,  choreografas Dominykas Žukas, mados ir reklamos fotosesijų stilistė, "L`Officel" žurnalo  mados redaktorė Lina Bernotaitytė ir įvairių TV projektų  grimo meistrė, visažistė Rima Berdnikovienė.

Viziją, kaip žmogų veikia sistemos garsai, sukūrė Rūta Šmolkaitė ir salono „Bliss&Fashion“ (Vilnius) salono komanda - Gailė Margevičiūtė ir Jelena Bobyr. Šioje spektaklio dalyje garsai, judesiai, kostiumai ir šukuosenos atspindėjo vartotojiškos visuomenės balsus „pirk“, „vartok“, „atrodyk“, „nesustok“. Populiarių muzikos kūrinių, industrinės aplinkos ir informacinės visuomenės garsai, logotipais ir populiariais vizualiniais įvaizdžiais dekoruoti drabužiai bei diskotekų liūčių šukuosenos atspindėjo šiuolaikinių žmonių užsidarymą futliare bei robotišką gyvenimo ritmą.

Plaukų stlisto Mikhailo Kodesnikovo ir jo įkurto salono „My Studio“ (Vilnius) komandos realizuota spektaklio dalis „Garsas kaip savęs gilesnio pažinimo priemonė“ – pademonstravo individualaus balso paieškas ir kaip žmogaus įvaizdis atspindi kylančius klausimus „kas aš?  kodėl aš? ką aš galiu kaip pasaulio tvarkos dalis?“ ir pan. Šie klausimai neišvengiamai skatina bėgti nuo išorinio triukšmo, grįžti ir išgirsti save.

Įvairių Lietuvos ir Baltijos šalių kirpėjų konkursų nugalėtoja Irina Zudova su savo salono „Domini“ (Kaunas) komanda ir įvaizdžio dizainere Olese Kekiene gilinosi, ką žmogaus-kūrėjo kelyje reiškia menas. Temą “Garsas kaip meno išraiška” jai padėjo išpildyti pirmasis profesionalus šiuolaikinio šokio teatras  „Aura“. Siekiant maksimalios temos išraiškos, choreografinę kompoziciją viena iš šokėjų atliko apnuoginta krūtine.

Paskutinę pop-up spektaklio dalį, skirtą garsui, kaip unikaliam žmogaus-kūrėjo skambesiui, kartu su Klaipėdos jaunimo teatro aktoriais bei salono „Ramunės linija“ (Klaipėda) komanda sukūrė Ramunė Vigelė. Šiuolaikiniais lininiais drabužiais vilkintys ir XXI a. pynimais papuoštomis galvomis Valentino Masalskio vadovaujami aktoriai spektaklio kulminaciją sukūrė dainuodami aranžuotas sutartines ir kiekvienas savo unikaliu balsu įsiliedamas į bendrą pasaulio kūrinijos tvarką. Vėl scenoje pasirodęs D.Meškausko ir I.Stasiulytės duetas įkūnijo grįžimą į pirmapradę harmoniją, jin ir jan pusiausvyrą.

Šešias plaukų stilistų vizijas padėjo realizuoti choreografas Marijanas Staniulėnas , kompozitorius ir garso režisierius – Vytautas Bikus, vaizdo projekcijos – Vesta Mistake, šviesų dailininkas - Eugenijus Sabaliauskas.

Pirmajame pop-up šukuosenos teatre debiutavusioms plaukų stilistų komandoms idėjos autorius ir organizatorius “Femina Bona“ įteikė unikalias dovanas - "Aqua Lingua garso paveikslus“. Tai garsu sujudinto vandens paviršiaus fotografijos, kuriose užkoduotas kiekvieno meistro vardas, salono pavadinimas ir sveikinimas.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių