„Naujajame Baltijos šokyje“ svečiuosis net keturios kanadiečių trupės

  • Teksto dydis:

Į gegužės 3–19 d. vyksiantį jubiliejinį tarptautinį šiuolaikinio šokio festivalį „Naujasis Baltijos šokis '16“ atvyksta net keturios Kanados šiuolaikinio šokio trupės.

Pagrindinė viešnia

Tarp jų – Šiaurės Amerikos ir Vakarų Europos šiuolaikinės choreografijos žvaigždė Marie Chouinard, Kanados šiuolaikinio šokio ikona Louise Lecavalier, žymiausia Kanados ir viena žymiausių Šiaurės Amerikos gatvės šokio trupių „RUBBERBANDance Group“ bei kylantis kanadiečių choreografas Manuelis Roque'as.

„Galime tik pasididžiuoti, kad nors iš pradžių idėja šiųmečio festivalio pagrindine šalimi viešnia kviestis Kanadą atrodė pernelyg ambicinga, nežiūrint atstumo ir mūsų šalių skirtumų, jų dydžio ir svorio pasaulyje, mums pavyko prisivilioti net keturias kanadiečių trupes, o penktasis choreografas į Vilnių atvyks vesti bendro projekto su Šiuolaikinio meno centru praktinių seminarų“, – džiugesio neslėpė festivalio vadovas Audronis Imbrasas ir pridūrė, kad iki šiol festivalyje (2003 m.) yra dalyvavusi tik viena kanadiečių trupė – garsioji „La La La Human Steps“.

Jo teigimu, Lietuvos publikai norėjosi parodyti, koks vis dar didžiulis atstumas plyti tarp mūsų šalies ir pasaulinės kultūros ir kiek daug dar galime siekti bei pažinti. Todėl, be spektaklių, numatoma ir keletas edukacinių su Kanados šokiu susijusių projektų: šokio technikos seminarų, paskaitų apie Kanados šokio politiką.

„Kalbant apie tą atstumą, šokio žinovams vienas palyginimas turėtų būti itin įdomus. Tada, kai sovietinės Lietuvos balete Jurijus Smoriginas tik žengė pirmuosius choreografinius žingsnius, o Birutės Letukaitės „Aura“ nedrąsiai rengė pirmuosius viešus pasirodymus, L. Lecavalier (aš ją lietuviams įvardyčiau kaip Arvydą Sabonį moterų šokyje) dalyvavo muzikos įžymybių – Franko Zappos ir Davido Bowie – pasauliniuose turuose“, – sakė A. Imbrasas.

Akį traukiantys darbai – be cenzūros

Pirmoji iš kanadiečių festivalyje „Naujasis Baltijos šokis '16“ pasirodys žymiosios trupės „La La La Human Steps“ spektakliuose, įvairių garsenybių projektuose ir koncertuose šokusi, Šiaurės Amerikos ir Vakarų Europos šokio ikona, užburiančia mūza ir virtuoziška atlikėja tituluojama L. Lecavalier. Garsioji šokėja su trupe „Fou Glorieux“ festivalio atidarymo dieną – gegužės 3-iąją –Vilniuje pristatys pirmą pilnos trukmės savo kaip choreografės darbą „So Blue“. Pati L. Lecavalier apie šį spektaklį sako: „Norėjau kūnui leisti pasakyti viską, ką jis trokšta išsakyti, be jokios cenzūros, kad iš spontaniškų judesių gausos iškiltų kas nors tikra ir nekontroliuojama.“

Taip jau sutapo, kad didžiosios šiuolaikinio šokio žvaigždės iš Kanados įrėmins festivalį savo spektakliais: L. Lecavalier darbą Lietuvos publika pamatys pirmą festivalio dieną, o skandalingosios M. Chouinard – paskutinę, gegužės 19-ąją. Šių dienų pasaulinio šokio elitui priklausanti, reto gausumo įvairių festivalių ir valstybių pagrindinių meno prizų ir apdovanojimų rinkinį (Kanados ir Kvebeko nacionaliniai ordinai, Prancūzijos menų ir literatūros ordinas, Niujorko „Bessie Award“ ir kt.) sukaupusi, jau daugiau kaip tris dešimtmečius erotizmo ir instinktų prisodrintus spektaklius kurianti M. Chouinard į „Naująjį Baltijos šokį“ atveža žymiausią savo pastarojo dešimtmečio kūrinį „bODY_rEMIX/gOLDBERG_vARIATIONS“. 2005 m. sukurtas spektaklis jau buvo parodytas 18 šalių daugiau kaip 100 kartų. Jo šokis – fiziškai itin sunkus, kad sukurtų visiškai kitokius judesius, šokėjai spektaklyje naudojasi ramentais, protezais, virvėmis ir kitais daiktais.

Tyrinėja tapatybės sąvoką ir žmonių santykius

Gegužės 6 d. Menų spaustuvės Juodojoje salėje susirinkę šokio gerbėjai išvys kylančios Monrealio scenos žvaigždės, su garsiąja M. Chouinard dirbusio šokėjo ir choreografo M. Roque'o kūrinį DATA. Spektaklyje kūrėjas tyrinėja tapatybės sąvoką ir jos kaitą per formą ir stiprų fizinį pasirodymą, kapstosi kolektyvinės pasąmonės gelmėse. Kupinas emocijų ir dinaminių impulsų choreografas žiūrovui pateikia įspūdingą ir labai jaudinantį pasirodymą pagal Fauré „Requiem“ muziką.

Dar vienas ne mažiau intriguojantis yra kanadiečių trupės „RUBBERBANDance Group“ darbas „Patirties koeficientas“, kuris Lietuvos nacionaliniame dramos teatre bus rodomas gegužės 7 d. Talentingas trupės choreografas, įkūrėjas, atlikėjas ir meno vadovas Victoras Quijada, tyrinėdamas žmonių santykius per teatrą, pasitelkia menininko požiūrį, kuris yra pusiau asmenybės nagrinėjimas, pusiau kompozicinė disertacija. Gatvės šokį jis dažnai jungia su klasikine muzika ir taip išgauna neįprastą judesių skambesį. „Patirties koeficiente“ choreografas supina priklausomybės, atstūmimo, empatijos ir priėmimo situacijas ir parodo jas atletiškai bei tiksliai. V. Quijados kaip choreografo, režisieriaus ir dramaturgo vardas įrašytas daugybės filmų kūrėjų sąrašuose. Jis taip pat įvertintas Bonnie Bird Šiaurės Amerikos ir Peterio Darrello choreografijos apdovanojimais, OQAJ / RIDEAU prizu, Princesės Grace fondo stipendija.

Jubiliejinį festivalį „Naujasis Baltijos šokis '16“ globoja Lietuvos Respublikos Prezidentė Dalia Grybauskaitė.

 



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių